Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Weer yoga?; zwanger van de 2e

• Auteur

Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap zwangerschapsyoga gedaan en dat heeft me heel goed geholpen tijdens de bevalling (wat ik overigens niet gedacht had). Nu ik weer zwanger ben, weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik moet gaan doen. Dat ik iets wil gaan doen staat wel vast, maar nog eens yoga lijkt me aan de ene kant overbodig, maar aan de andere kant ook fijn, want  ik heb er echt wat aan gehad.  Daarnaast lijkt het me ook leuk om met mensen die ongeveer even ver zwanger zijn te 'gymen' of iets dergelijks, maar dat lijkt me weer zo suf .
    Ik ben erg benieuwd of en welke cursus andere vrouwen doen bij een volgende zwangerschap.

#3144318 Quote

Zelf niet gedaan,
    maar mijn collega heeft bij de eerste de gym gedaan en bij de tweede zwemmen.
    Zelf doe ik nu (1e kindje) de zwangerschapsgym, het is meer dat je iedere week even heel bewust bezig bent met het zwanger zijn en naar de bevalling toewerken dan dat ik het idee heb dat ik er echt iets aan ga hebben.

Sterkte met je keuze.

Shanaz

#3144336 Quote

ik ben ook zwanger van de tweede en heb net yoga gedaan. het viel mij op dat ik de enige van de groep was die zwanger is van de tweede. Dat was jammer omdat het voor hun allemaal nieuw is en voor mij waren alle verhalen over de bevalling herinneringen aan mijn bevalling. (die overigens erg goed ging dus gelukkig geen nare herinneringen)

ik heb bij de eerste mensendieck gedaan en dat ging meer over de praktische dingen rondom zwanger zijn. mijn yoga was erg gericht op de bevalling.

wel gezellig om met andere meiden te kletsen over het zwanger zijn en even bewust bezig zijn met deze zwangerschap. dus ik wil je zeker aanraden iets te gaan doen

#3144383 Quote

Hoi,

Ik ben 3 1/2 maand geleden bevallen van de 2e en heb yoga gedaan.  In mijn groepje kreeg de helft hun 1e kindje en de andere helft hun 2e.
    Ik vond het heerlijk. Een uurtje bezig zijn met de baby en jezelf. Lekker rekken en strekken, ik kwam altijd heerlijk ontspannen thuis en sliep daarna heerlijk!!!

#3144439 Quote

Hoi, ook ik heb bij de 1e yoga gedaan en dat is mij prima bevallen. Ga het nu weer doen. Weet dat de meeste op yoga zwanger zijn van de 1e, maar dat vind ik geen probleem. Er zat toen bij mij ook iemand die de 2e kreeg en wij luisterden graag naar haar ervaringen.
    Ik zie het ook een beetje als een rustmoment in de week

#3144621 Quote

He,
    Ook ik ben zwanger van de 2e, 6.5 week nu. Ik had bij de eerste gekozen voor yoga, omdat ik slechte verhalen hoorde over gym, dat het alleen maar kletsen was en over yoga dat het een goede invloed had op het ontspannen. En het hele bevallen draait nu juist daarom…… goed kunnen ontspannen.
    Ik dacht tijdens de yoga dat ik er helemaal niets aan zou hebben, maar tijdens de bevalling hielp het super goed.
    Ik ga nu zeker ook weer voor yoga kiezen deze keer alleen neem ik nu een stuk minder lessen als de eerste keer… Toen ben ik geloof ik al begonnen met 25 wk. Als ik nu een les of 5-7 gehad heb vind ik het prima.
    Suc-6 met je keuze.
    Groetjes Amber

Lees ook: Zwanger, en nu?

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct