Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

kindsbeweging

• Auteur

hallo dames.
    ik heb een vraagje ik ben nu voor de eerste keer zwanger.
    ik ben nu 22 weken zwanger en voel vanaf week 19 regelmatig plopjes en blubbjes.
    en na de 20 weken echo heb ik het 3 dagen niet gevoeld en met week 21 oo weer 2 degen.
    soms voel ik het heel weinig en dan weer regelmatig op een dag.
    moet ik me nu zorgen maken of is dat nog normaal met ongeveer 22 weken.
    en vanaf waneer ga ik echt schopjes voelen.
    groetjes ingrid

#3144515 Quote

Het is heel normaal dat je met dit termijn slecht 'plopjes' voelt.
    Vooral als het je eerste is.
    Misschien voel je al wel meer bewegingen, maar dan kan je ze nog niet identificeren als zijnde bewegingen van de baby.

Probeer eens rustig op bed te gaan liggen met een kussen onder je knieen.
    leg je handen op je buik en adem rustig in en uit.
    Zodra jij je helemaal ontspant, heb je een grote kans dat de baby gaat bewegen.
    Baby's worden namelijk in slaap gewiegd als jij je beweegt. Zodra jij dus stil ligt, denkt de baby.. hey.. dit is anders.. laat ik es bewegen..

als je het niet vertrouwd, is het altijd nog mogelijk om een Baby Sound Dopler aan te schaffen.
    Deze is 44,95 bij de Kijkshop.
    Hiermee kan je het hartje van je baby beluisteren.
    Ook kan je bewegingen hiermee horen. dus als de kleine zich omdraaid of afzet.

#3144521 Quote

In deze periode  kan het voorkomen dat je je kindje paar dagen niet voelt. Omdat deze nog zoveel ruimte heeft, dat het ook ongemerkt kan bewegen. Had dat bij de 1e zwangerschap ook en bij navraag bij vk kreeg ik dit antwoord.
    Geniet van je zwangerschap, bijzonder hè, dat voelen van je kindje's bewegingen!
    Groetjes mira

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct