Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Hyperemesis gravidarium: extreme zwangerschapsmisselijkheid

• Auteur

Hallo dames,

Graag zou ik ook in contact komen bij wie deze diagnose is gesteld.

Ben nu 9 weken zwanger, maar de wanhoop bijna nabij… Heb in het ziekenhuis gelegen, omdat ik was uitgedroogd. Helaas wordt het overgeven niet minder. Het eten is een ramp! Daardoor ook weinig energie.

Nu maar afspraak gemaakt voor acupunctuur. Hopelijk werkt dat!

Groetjes,

Teuntje

#3144561 Quote

Hoi, ik ben ook zooo ziek geweest! Ik hielt echt niets meer binnen, kon niet tegen licht, geluiden en had zo'n last van speekselvorming. Gelukkig is het nu zo goed als over en kan ik eindelijk gaan genieten.
    Heel veel succes!!!
    Anne.

#3144566 Quote
    quote: Teuntje2009 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('30-06-2008 15:46:59'));

Hallo dames,

Graag zou ik ook in contact komen bij wie deze diagnose is gesteld.

Ben nu 9 weken zwanger, maar de wanhoop bijna nabij… Heb in het ziekenhuis gelegen, omdat ik was uitgedroogd. Helaas wordt het overgeven niet minder. Het eten is een ramp! Daardoor ook weinig energie.

Nu maar afspraak gemaakt voor acupunctuur. Hopelijk werkt dat!

Groetjes,

Teuntje

Hoi,
    Bij mij is de diagnose niet officieel gesteld, maar ik ben wel enorm misselijk geweest. Ik was op vakantie in Spanje en was 7 weken zwanger, toen ik 's ochtends ineens enorm duizelig en misselijk wakker werd. Ik had niet zo'n zin in eten, maar toch een beetje geprobeerd, met het gevolg dat ik alles moest overgeven. Ook een slokje water kwam er meteen uit. Die dag heb ik dus niks gegeten en gedronken en dat bij 35 graden. De volgende dag was er geen verbetering en zijn we dus naar de campingdokter gegaan, omdat ik geen zin had om in een Spaans ziekenhuis terecht te komen. Van hem heb ik medicijnen gekregen, die moet ik om de 6 a 8 uur nemen, dat wordt vaak gegeven voor extreme zwangerschapsmisselijkheid.
    Het heet Cariban en is in Nederland niet te verkrijgen, maar bevat de stoffen 'doxylamine' en 'pyridoxine', wat hier ook in medicijnen verwerkt zit. Ik weet niet of jij al medicijnen slikt?
    Ik had 24 pillen gekregen en vanmiddag heb ik de laatste genomen. Met die medicijnen was ik nog wel een beetje misselijk, maar kon ik in ieder geval wat eten en drinken en hoefde ik niet over te geven. Ik weet niet of het weer terugkomt nu ik met die medicijnen gestopt ben, anders bel ik even naar mijn huisarts voor een Nederlands recept.  

#3144730 Quote

Hoi !!

Ik herken het ook helemaal. Ik ben zwanger van de tweede en heb bij de eerste ook erg last gehad van extreme misselijkheid. Ik heb destijds in de ziektewet gezeten van week 9 tot week 20. Daarna ging het enigszins beter, maar ik heb me tot aan de geboorte slecht gevoeld. Ik ben nu 7 weken zwanger van de tweede en zit sinds deze week in de ziektewet, Ik heb de vorige keer vooral gebruik gemaakt van emesafene (zetpillen). Op dit moment heb ik domperidon. Ik kan echter nog steeds niet gewoon functioneren en het grootste deel van dag lig ok op de bank of in bed en probeer in een soort "coma"toestand te zijn om maar weer een dag door te komen. Het is niet uit te leggen aan andere mensen en krijg vaak allerlei adviezen, waarvan ik denk, ja natuurlijk heb ik dat al geprobeerd. Ik weet dat ik er gewoon doorheen, maar dan klinkt 7 maanden echt nog heel lang !!
    Wanneer ben je uitgerekend ??

Groetjes Birgit

#3144737 Quote

4 februari a.s. ben ik uitgerekend, dus nog aantal maanden te gaan…

Inmiddels gaat het wat beter. Helaas nog veel misselijk en overgeven. Soms word ik er zo wanhopig van! Ik zit nu al bijna drie weken in de ziektewet.

Ben ook naar acupunctuur geweest. Hopelijk gaat dat nog wat verlichting brengen, want "traditionele" medicijnen slaan niet aan.

#3144738 Quote
    Bedankt voor je berichtje!

Ik herken mezelf helemaal in je verhaal. Ook ik lig bijna de gehele dag in bed…

Erg he die goedbedoelde adviezen van iedereen?!

quote: beer64 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('04-07-2008 15:54:03'));

Hoi !!

Ik herken het ook helemaal. Ik ben zwanger van de tweede en heb bij de eerste ook erg last gehad van extreme misselijkheid. Ik heb destijds in de ziektewet gezeten van week 9 tot week 20. Daarna ging het enigszins beter, maar ik heb me tot aan de geboorte slecht gevoeld. Ik ben nu 7 weken zwanger van de tweede en zit sinds deze week in de ziektewet, Ik heb de vorige keer vooral gebruik gemaakt van emesafene (zetpillen). Op dit moment heb ik domperidon. Ik kan echter nog steeds niet gewoon functioneren en het grootste deel van dag lig ok op de bank of in bed en probeer in een soort "coma"toestand te zijn om maar weer een dag door te komen. Het is niet uit te leggen aan andere mensen en krijg vaak allerlei adviezen, waarvan ik denk, ja natuurlijk heb ik dat al geprobeerd. Ik weet dat ik er gewoon doorheen, maar dan klinkt 7 maanden echt nog heel lang !!
    Wanneer ben je uitgerekend ??

Groetjes Birgit

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3144759 Quote

Ik ben nu 14 weken zwanger en zit nog steeds 50% in de ziektewet. Gelukkig kan ik al bijna zonder WC. Het overgeven is minder maar de misselijkheid blijft. (vooral in de nachten dus van slapen komt weinig terecht). Van week 7 tot en met 9 heb ik dus gewoon alleen in bed gelegen en kon ik niets binnen houden. Ook kreeg zetpillen (emasafene) maar die hielpen niets. Bij het overgeven zag ik ook al af en toe bloed. Ik ben toen toch maar weer gestopt met die zetpillen. Het gaat nu een stuk beter maar ik lees veel herkenbare verhalen. Krijgen jullie ook vaak te horen "het hoort er bij". Daar zit ja dan net niet op te wachten…….

Succes.

#3144803 Quote

hallo,
    ik ben 24   en in verwachting van mijn eerste kindje.
    ook ik heb helaas last van hyperemesis!
    bij mij begon het rond 6 weken zwangerschap met extreme misselijkheid en veel overgeven en supermoe, echt energieloos.
    van de huisarts kreeg ik emesafene zetpillen, maar bij mij hielp dat niet.
    bij bijna 9 weken ben ik opgenomen in het ziekenhuis wegens uitdroging.
    net als jij dus!
    en daarna ben ik helaas nog 2 keer opgenomen geweest.
    het hield maar niet op en ik was 10 kilo afgevallen en totaal afgezwakt.
    toen hebben we besloten dat ik sondevoeding zou krijgen.
    zo zou ik dan weer een beetje op krachten moeten komen en zou ik ook voldoende voedingsstoffen binnen krijgen.
    dat heb ik nu bijna 5 weken, ben nu 17 weken zwanger.
    sinds de eerste ziekenhuis opname heb ik niet meer gewerkt.
    met de misselijkheid gaat het wel wat beter en overgeven doe ik nog heel soms.
    mijn conditie ben ik kwijt en veel energie heb ik nog steeds niet, maar het wordt al weer iets beter langzaam aan.  
    ik wens je heel veel sterkte toe!!

groetjes shanto

#3144811 Quote
    Hoi Birgit,

Ik had al 5 dagen niet meer overgegeven. Wel nog steeds misselijk en weinig slaap tijdens de nachten. Dus eigenlijk dacht ik er van af te zijn. Maar……….helaas, vanochtend kwam alles er weer uit. Het gaat dus met ups and downs. Wel moet ik zeggen dat er nu veel meer ups zijn. Dus ik heb toch echt de hoop dat het bij de 16 weken over gaat en de energie weer terug komt. Morgen weer lekker werken en daarna een afspraak bij de verloskundige.

Laten we de moed er in houden!! Het hoort er gewoon bij hahahaha (wat is dat toch een vervelende opmerking en ik word er dood ziek van als mensen het zeggen).

Geniet nog van de zondag

Groetjes,
    Janice

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct