Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

levensvatbaar.

• Auteur

waneer is je baby levens vatbaar.
    en met hoeveel weken mag het geboren worden.
    groetjes ingrid

#3144513 Quote

Hier in nederland zeggen ze dat een baby met 27 weken levensvatbaar is. Echter zijn er ook gevallen bekend dat er baby's van 24 of zelfs 25 weken in leven gehouden kunnen worden. Maar dan moeten ze niks tegen hebben.

Maar het beste is als je baby blijft zitten tot minimaal 34 weken. Dan zijn de meeste organen ontwikkeld en zal je baby een goede kans hebben om te overleven!
    Vaak moeten ze dan nog wel een behandling krijgen voor de longen en de lever omdat deze nog niet volledig functioneren.

#3144520 Quote

Zoals hierboven al beschreven, gaan ze in NL er vanuit dat kindje vanaf 27wkn redelijke overlevingskans heeft. (leiden doet soms vanaf 25wkn geloof ik). Maar dan gaat je kindje wel aan beademing en alle toeters en bellen voor een periode. En kans op restschade op langere termijn is groot (ogen, gehoor, darmen, longen).
    Na 34wkn heeft kleintje grote kans om er zonder schade en zonder beademing door te komen.
    Maar ik hoop dat onze uk in ieder geval tot de 38wkn blijft zitten!
    Groetjes mira

#3144551 Quote

http://www.vroeggeboorte.nl/1659958.htm

Mij werd verteld dat ze vanaf 25 weken gaan proberen je kindje in leven te houden, dat vanaf 30 weken er een grotere kans is op overleving met elke week 5 of 10% zoiets..

Bij de 30 weken was ik al happy ik vond de periode tussen 20-25 het engst omdat ze dan "niets" zouden doen zeg maar..

#3145087 Quote

hoi, als je zwangerschap normaal is verlopen en je kindje goed gegroeid is enz. heeft hij-zij vanaf 24 wk. een kans, in rotterdam hebben ze een speciale cuvuse afdeling voor deze kleintjes, als je kindje bij 24 wk. 500 gram of meer weegt, doen ze echt hun uiterste best! ons zoonje is spontaan geboren met 23.wk en 2 dg. dus te vroeg.we hebben hem moeten laten gaan, hij was gezond en gaaf en woog 500 gram.
    ik wens je een goeie en voldragen zwangerschap toe.

#3145095 Quote

hoi hoi,
    het klopt dat ze in leiden vanaf 24 of 25 weken je kindje een kans geven. maar dit is alleen als hij/zij goed opgewicht is en goed gezond is, anders kan er te veel schade aangericht worden door de toeters en bellen om ze in leven te houden. het kleintje is natuurlijk nog niet volgroeid en ze proberen te vermijden dat je kindje bijv zwaar gehandicapt wordt. toen bij mij complicaties verschenen, was een van mijn meisjes  aan de zwakke kant waardoor ik ook niet in aanmerking kwam voor de hormonen die de longen sneller laat rijpen. gelukkig heb ik geen vroeggeboorte gehad en was het allemaal niet nodig.

succes met hopelijk een mooi voldragen zwangerschap.

Gr,
    Sara

Lees ook: Zwanger, en nu?

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct