Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

2 aderen in de navelstreng.

• Auteur

met de 20 weken echo zijn er maar 2 ipv 3 aderen in de navelstreng,nu wil ik weten kan dat kwaad voor mijn baby of maakt dat verder niet uit.
    groetjes ingrid

#3144534 Quote

Haai Ingrid,

tijdens mijn zwangerschap is dit ook bij 20 weken gezien. Wij werden doorgestuurd naar het VU-ziekenhuis waar een kinderarts nog een keer een echo heeft gemaakt. Bij ons babytje was alles goed.

Het kan zijn (lees: KAN, hele kleine kans hoor) dat de blaas en nieren minder goed of niet ontwikkeld zijn. Dit omdat die in dezelfde periode worden aangelegd als de 3 aders in de navelstreng. Daarom werden wij dus doorgestuurd. Bij zowel de 20-wekenecho als in het VU zagen ze 2 nieren en een volle blaas, zag er dus goed uit.

Ons dochtertje Lise is op 2 april geboren. Na de geboorte moesten we goed in de gaten houden of ze goed plaste. Ook hebben we een echo van haar nieren en blaas gehad: alles goed!

Zijn jullie niet doorgestuurd naar een ziekenhuis? Of hebben ze op de echo al gezien dat de nieren en blaas goed zijn?

Succes!

Ukkie26

#3146504 Quote

hoihoi
    bij een vriendin van mij hetzelfde verhaal. 2 aders ipv 3.   Inderdaad is er een kans dat er wat mis zou kunnen zijn, maar om je een hart onder de riem te steken: bij haar is 6 dagen geleden een heel gezonde babyjongen geboren. Dus kop op en veel duimen!!!
    groetjes van mamarijke

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct