Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

buikje?

• Auteur

hallo aanstaande moeders,

ik ben nu 15 weken zwanger en ik heb nog geen buikje!!! ik ben vrij lang namelijk 1,83, maar in deze week is mijn kleine gemiddeld 15cm. Lijkt mij dat ik al een beginnend buikje hoor te krijgen??
    Ik ben ook nog geen kilo aangekomen (vind ik opzich niet heel erg ;))
    Ik heb hiervoor een miskraam gehad en ben bang dat het nu weer het geval is dat het niet meer groeit enzo. ik heb over het algemeen ook geen zwangerschapskwalen.
    hoe was jullie buikje toen jullie 15 weken waren?

groetjes,   Milou

#3144536 Quote

Hoi meid,

eigelijk hoor ik hier niet thuis, want ik ben nog niet zwanger.
    Ik ben 17 december bevallen van mijn eerste dochtertje.
    Ik lees hier nog regelmatig mee… Nu, ik was 14 weken zwanger toen ik trouwde vorige jaar. In mijn kleed zag je mijn buikje helemaal niet.

En ik was ook toen nog geen gram bijgekomen, maar na mijn trouw ging het supersnel. Toen ik terug kwam van onze huwelijksreis schrokken ze zich rot hier thuis.
    Dit kan ook bij jouw het geval zijn e meid! Ik zou niet onmiddellijk het ergste denken, hoewel ik je bezorgdheid zeker en vast begrijp.

Geniet er enorm van, het is geweldig dat je geen kwaaltjes hebt, want neem het van mij aan die kwaaltjes zijn enorm vervelend.! Maar horen er nu soms eenmaal bij. Ik zei toen vaak NOOIT MEER, maar we zijn nu bezig voor ons tweede, dus je vergeet het zo weer!

Veel liefs,
    van ons

#3144539 Quote

hoi milou,
    niet iedereen krijgt een grote buik. maar als je je daar zorgen om maakt, kan je het aan de vk vragen. ik neem aan dat je gewoon onder controle  staat bij de vk  en ze de kleine ook gecontroleerd heeft.

ik was zwanger van een 2ling en was met 20 weken ook nog niks aangekomen. uiteindelijk  ben ik maar 14 kilo aangekomen waar ik er 4 van overgehouden heb na de bevalling. en dat terwijl mijn buik aan het eind echt flink groot  was.  

maar zoals ik al zei, bij onzekerheid gewoon aan de vk vragen.

Groetjes,
    Sara

#3144541 Quote

oh ja, ik had ook praktisch geen kwaaltjes. ben 4 weekjes misselijk geweest en aan het eind had ik maagzuur en sliep ik slecht omdat mijn buik in de weg zat. meer niet.

gr, sara

#3144542 Quote

Hey xmiloux,

Geen zorgen hoor! Ik ben a.s zaterdag 17 weken, ik heb een dikke buik van darmen en opgezette ingewanden maar echt nog niet van de baby hoor. Die baby buik die komt hoor maak je daar niet ongerust over. Ik heb ook geen kwalen behalve vermoeidheid!!!!

In januari heb ik een miskraam gehad en ik weet dus waar je over praat. toen was het bij mij gestopt met 7 weken. Het verschil bij mij was wel dat ik me gewoon heel anders voelde toen, gewoon een algemeen onbestemd rottig gevoel en dat is nu niet het geval. Hoe is dat bij jou?

Als je je niet zeker voelt bel je vk en misschien kan je even het hartje luisteren ofzo.

Groetjes Petra

#3144545 Quote

Haai! Maak je niet druk hoor, ik was met 15 weken ook nog geen kilo aangekomen (zat onder mn gewicht zelfs door kwaaltjes) en had zeker nog geen buikje. Bij een week of 20 begon ik het te zien, bij 25 de mensen om me heen.

En op 2 april is ons kerngezonde dochtertje geboren!

Als het je eerste is kan het zijn dat je buikspieren het nog redden om je buikje 'klein' te houden. Maar neem van mij aan: op een gegeven moment lukt dat niet meer, haha.

Meid, geniet van je zwangerschap. Je kunt natuurlijk altijd ff de VK raadplegen!

Ukkie26

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3144564 Quote

Hey Milou,

Ik zou me geen zorgen maken hoor, maar snap je wel!!
    Ik ben zelf aanstaande donderdag 18 weken op weg en bij mij is ook nog maar een klein vetrandje te zien en ook ik ben nog geen grammetje aangekomen!!

Het is dat ik 2 weken terug bij de VK het hartje weer even heb gehoord dat ik zwanger ben maar anders… :S

Ik heb veel last gehad van kwaaltjes de eerste 3 maanden: zeer misselijk geweest een aantal weken lang en zeer moe. Nu ben ik heel af en toe nog wat misselijk maar verder voel ik me nu een stuk beter!

Succes met je zwangerschap!

Anna (17 weken en 5 dagen)

#3144678 Quote

Hoi Miloux,

Ik zit/ zat met hetzelfde 'probleem' als jou. Tot vorige week (17 weken) was er echt nog totaal niets te zien, geen buikje niks, alleen iets grotere borsten en wat meer vet op mijn armen en gezicht, tja maar daar zit ik niet op te wachten ;). Ik heb er best wel over in de zenuwen gezeten, vooral als mensen om me heen dan ook nog eens opmerkingen maakte als: hou je ons niet voor de gek en er grapjes over maakten. Dat maakte me erg onzeker en ik heb er zelfs om gehuild. Bij 15 weken ben ik bij de vk geweest en heb ik ook gevraagd of het wel normaal was dat er nog niets te zien was. Zij stelde me toen gerust dat je bij de eerste het vaak pas rond de 20 weken gaat zien. Zeker als je lang en slank bent. Uiteraard zal dat bij sommige vrouwen wel anders zijn. En bij 20 weken gaan mensen zelfs dan nog denken van is ze nou dikker geworden of is ze zwanger. Toen de vk bij 15 weken het hartje wilde luisteren duurde het best lang voor ze het gevonden had. Ik dacht toen echt dat het mis was en dat je daarom niks kon zien. Gelukkig vond ze het hartje, maar die was erg traag, waardoor ik thuis ging twijfelen of ze niet gewoon mijn eigen hartslag had gevonden (door de slagaders die door je buik lopen). Mijn man kon me gerust stellen en die zei dat dat niet kan. Nu ben ik ruim 18 weken zwanger en eindelijk, eindelijk komt er een 'buikje'. Gisteren is me voor het eerst gezegd: oh nu ga je toch wel iets zien, maar dan zeggen ze er ook gelijk bij: het is dat we weten dat je altijd een platte buik had, want voor de buitenwereld is het nog niet te zien. Ik zie het zelf nu ook, er komt eindelijk een lichte bolling, die je alleen kan zien als ik een strak truitje draag. Mijn buik voelt nog wel erg hard aan, maar dat komt doordat ik goeie buikspieren heb. Ook daardoor duurt het wat langer, omdat het wel even duurt voor die weker worden.
    Maar in ieder geval het komt echt wel goed met ons allen! Bij de een is de buik wat eerder te zien dan bij de ander, maar hij komt echt wel. Omdat jij lang bent (net als mij) duurt het gewoon wat langer, omdat er gewoon meer ruimte is in je buik voor al je ingewanden en je baby.
    Als je er echt mee zit en je hoeft voorlopig niet naar de vk, dan zou ik gewoon even bellen of ze het hartje willen luisteren. Ik mag over twee weken voor de 20 weken echo, dus dan weet ik zeker of het goed groeit of niet.

Groetjes Bolle

#3144700 Quote

Hierbij ook nog even mijn ervaring. Ik ben rond de 176 cm en toen ik zwanger was van mijn dochter kwam een (voor anderen) zichtbare buik pas rond de 26 weken. 2 weken voordat ik met verlof ging vroeg er nog iemand of ik soms zwanger was, zo'n 3 maandjes zeker….. Had wel getrainde buikspieren, scheen ook te schelen.
    Maar ik begrijp heel goed dat je onzeker bent, nog maar een paar weekjes en je gaat je kindje voelen, dat geeft meer zekerheid! Ik ben nu rond de 11 weken zwanger van de 2e en heb het idee dat het wel wat sneller gaat met een buikje krijgen.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct