Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

zwanger na een keizersnede

• Auteur

Hallo allemaal, ik ben sinds een week of acht zwanger van mijn 2e kindje. Bij mijn dochter heb ik een keizersnede gehad en weet dat ik ook voor de 2e keer in het ziekenhuis ga bevallen. Maar wie weet me te vertellen vanaf welke week in de zwangerschap ik weer onder begleiding van een gynaecoloog kom?

Groetjes

#3144596 Quote

Week 36. Ik ben net overgegaan naar de gyn, moet over 2 weken weer terugkomen maar mag tussendoor nog een afspraak maken bij de VK om de bloeddruk enzo te checken. De eerste periode blijf je dus fijn bij je VK. Ik moest wel voor de 12 weken een keer een kennismakingsgesprekje hebben bij de gyn zodat ze er ook rekening mee kunnen houden dat je eraan komt.

#3144597 Quote

He daar,
    Toen ik erachter kwam dat ik zwanger was van de 2e heb ik direct de gyn gebeld. Van hem kreeg ik de keuze, ik mocht gedurende de gehele zwangerschap bij hem blijven of me aanmelden bij de VK. Ik heb de tactische keuze gemaakt door bij de gyn te blijven.
    Allerbelangrijkste is natuurlijk dat ik  goed met hem kan opschieten en ten tweede heb ik dan elke 4 weken een echo  en kan ik leuk elke maand even kijken hoe het met het kleintje gaat. Bij de VK is dat niet, daar had ik met mijn zoon elke 6 weken een controle en kun je niet even leuk op de echo kijken hoe het gaat. Nu heb ik al 4 echo's gehad en elke keer heb ik 5 foto's meegekregen.
    Wel vertelde hij dat als ik zou kiezen voor de VK, ik met 36 weken zou worden doorverwezen. Ik ben nu 18,2 weken zwanger.

Geniet er van!!

Groetjes
    Gwenne

#3144631 Quote

Blijkbaar is het overal anders. Ik ben ook met ks bevallen bij de 1e. De gyn had gezegd dat ik, indien weer zwanger, 1e controle bij gyn moest hebben. Als dat ok was (en dat is zo), tot 34e week bij vk (lekker dichtbij huis, wel zo prettig). Vanaf 34wkn moet ik dus weer naar de gyn. En dan inderdaad op medische indicatie bevallen in zh.
    Ik zou het zh ff bellen en vragen wat bij jullie de gewoonte is.
    Voorspoedige zwangerschap gewenst!!
    Groetjes mira

#3144639 Quote

Haihai,
    ik moest bij mijn tweede ook op het eind 1 keer naar de gyn om kennis te maken ofzo, maar uiteindelijk ben ik altijd alleen maar bij de verloskundige geweest. Dat vond ik ook wel zo leuk, korte wachttijden, leuke verloskundiges en dichtbij, gewoon lekker laagdrempelig (bij ons maken de verloskundiges zelf echo ´s, dus daarvoor hoef ik niet naar het ziekenhuis gelukkig). Ik moest natuurlijk wel in het ziekenhuis bevallen, maar daar is geen gynaecoloog bij geweest. Ik ben natuurlijk  en daar was een verloskundige en een verpleegster  bij (en mijn man niet te vergeten). Ik ben nu 15 weken zwanger van de derde. Geen idee wat dan de regels zijn, moet ik  eigenlijk  eens vragen.  Zou ik nu thuis mogen bevallen? Of blijft het altijd een  ziekenhuis bevalling?  

#3144641 Quote

even voor aline74:
    mij is verteld dat je na ks nooit meer thuis mag bevallen. Omdat je een litteken in je baarmoeder hebt, toch een wat zwakkere plek. De kans dat er iets mee gebeurt tijdens de bevalling blijft aanwezig, in welke zwangerschap dan ook. Risico is klein, maar ik zou hem niet willen nemen!
    Voorspoedige bevalling gewenst! Maar eerst een voorspoedige zwangerschap!
    Groetjes Mira

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3144676 Quote

hoi hoi
    bij ons is het zo dat je t/m 36 weken bij je vk blijft en wordt overgedragen aan je gyn…maar elk ziekenhuis is anders vraag het je vk…
    groetjes sandra

#3145004 Quote

Hallo allemaal, iedereen heel erg bedankt voor jullie reacties, ik heb gisteren mijn 1e echo gehad en alles is goed, pff, gelukkig. morgen heb ik mijn intake gesprek met de verloskundige en zal haar vragen hoe het bij ons werkt.

Allemaal een hele fijne zwangerschap toegewenst.

Liefs mamaClaud

#3145026 Quote

Ook hier is het vanaf 36 weken.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct