Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

geld en baby

• Auteur

Hoi lieve mensen.
    Ik ben me een beetje een hoedje geschrokken hoe duur een kindje kan kosten. Hebben jullie tips om de kosten niet te hoog te maken? Ikea heeft bv. niet zo dure kinderkamers Marktplaats vond ik tegenvallen. En voor de ervaren moeders onder ons, vallen de vaste kosten per maand mee? Ik bedoel luiers, kleding voeding etc.

groetjes,
    Antoinette

#3144669 Quote
    quote: antoinet100 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('03-07-2008 14:43:47'));

Hoi lieve mensen.
    Ik ben me een beetje een hoedje geschrokken hoe duur een kindje kan kosten. Hebben jullie tips om de kosten niet te hoog te maken? Ikea heeft bv. niet zo dure kinderkamers Marktplaats vond ik tegenvallen. En voor de ervaren moeders onder ons, vallen de vaste kosten per maand mee? Ik bedoel luiers, kleding voeding etc.

groetjes,
    Antoinette

aan luiers en voeding ben je circa 20 euro per week kwijt (duurste pampers en duurste voeding speciaal voor krampjes en spugen)

Ik zou inderdaad tweedehands zoeken op MP daar heb ik toen mijn kamer gehaald was normaal 1500 euro en nu 150 ergens wij hadden het geld wel maar niet ervoor over..

Het enige waar ik niet op bespaar en NOOOIT op zal besparen is een maxi cosi/kinderwagen (en voeding uiteraard)

Als een kind meer vast gaat eten ben je iets goedkoper uit als je het zelf vers maakt..

Maar in het begin kosten ze ook veel qua kleding maar bij de zeeman, c&a( vlaggetjesweken) is het wel redelijk te doen ook daar vind ik het zonde om merk te kopen als ze er zo snel uitzijn (merk gaat wel langer mee maar dat haal je er niet uit vind ik)

Wat ik WEL belangrijk vind is een financieel plan voor je kindje later (hoe vroeger je begint des te lager bedrag dat kan zijn) bv 10 euro per maand is al een leuk begin!

Kinderbijslag is 190 euro per 3 maanden daar kom je in elk geval niet mee uit haha

#3144674 Quote

hoi hoi
    ik ben nu voor de 2de maal inverwachting ik heb mijn babykamer ook via mp hoor echt heel mooi en voor 100 euro ik heb alleen een nieuw hemeltje en beddegoed gekocht zo maak je het toch eigen en als je de knopjes van de commode niet leuk vindt vervang je alleen die!

bij mijn eerste had ik een nieuwe wagen en nieuwe maxi cosie wat een zonde van je geld! je kan ook dat best bij mp kopen heb ik nu ook gedaan ik krijg een meidje en wil roze…ik heb voor 200 een buzz gekocht en 75 voor de maxi cosi… en ze zien er uit als nieuw en de bekleding kan je wassen…

ik koop altijd luiers in de aanbieding dat scheelt de wereld hoor! gewoon de folders in de gaten houden! en ja op voeding bespaar ik ook niket maar ik ga strakjes zo lang mogelijk bv geven…

en kleertjes uitverkoop!

ja een baby is erg duur maar je kan het ook duur maken!

groetjes sandra

#3144677 Quote

Hoi Hoi,

Ik moet zeggen dat ik het bij mijn 1ste wel mee vond vallen. De grote dingen waren idd erg duur zoals, kinderwagen, maxi cosi, bad en accesoires. Kinderkamer had ik 2de hands van een vriendin overgenomen.
    In het begin kocht ik altijd kruidvat luiers en billedoekjes. Later nam ik pampers maar wel altijd in de reclame. De billedoekjes gebuik ik nog steeds van kruidvat merk. Voor de voeding had ik nutrilon en later van kruidvat merk, schelde een hoop. Kleerjtes kocht ik meestal in de reclame of met de kinderbijslag. Denk zelf dat je het zo duur kan maken als je zelf wilt.

Groetjes Patries
    10+2wk

#3144680 Quote

Hallo,

Ik heb zelf ook heel, heel  weinig te besteden.
    Ik heb een heel leuk kamertje gekocht bij de ikea, totaal zo'n 500 euro voor minder kon ik het nergens vinden. Een kinderwagen heb ik geluk mee gehad en over kunnen kopen van een bekende want inderdaad die zijn erg duur.

Ik zou toch marktplaats, speurders etc goed in de gaten houden.
    Behang heb ik bij de kwantum gekocht.

Ik hou ook nu al de aanbiedingen in de gaten, bijv voor billendoekjes laatst in de aanbieding, direct gekocht, zo doe ik dit ook al voor de luiers je kan het maar alvast hebben.

Verdere spulletjes heb ik ook via via gekocht, dus ik zou toch informeren, desnoods bij de supermarkt briefje ophangen wie weet wat voor reacties je krijgt.

Succes ermee!!!!!!!

#3144681 Quote

tis maar net zo duur als je het zelf wil en kan maken als het om babyspullen gaat.
    Haal je het bij een BABYwinkel is het 10x zo duur als dat je het ergens anders haalt.
    Een commode is feitelijk niks anders als een kast op een bepaalde hoogte…. wij hebben als commode bijv. een dressoir. Veel groter/breder (en daardoor in mijn ogen praktischer) dan een standaard commode en stukken goedkoper! Bedje komt wel bij een babywinkel vandaan, maar in de uitverkoop gekocht en zo hadden wij een bedje van oorspronkelijk 150 voor 40 euro….. en zie je dan verschil? Nee dus.
    Op de babykamer hebben wij geen kledingkast neergezet maar een wandplank met daaronder een (gordijn) roede en zo hangen de leuke kleertjes ook nog in het zicht ook. Legspul paste met gemak in de commode.

Voeding… als je het kan en wil: borstvoeding kost niks! Onze jongste heeft altijd bv gehad en dat is een behoorlijk besparing tov kunstvoeding geven. Overigens bij kunstvoeding: kruidvat heeft een eigen merklijn en die is net zo goed als de andere merken en stukken voordeliger!

Luiers in de aanbieding halen dan zijn merkluiers vaak zelfs  goedkoper als huismerkluiers. Wat voor jou en je kindje het beste werkt zal even testen zijn… onze oudste kon heel goed tegen Kruidvat luiers onze jongste stond daarmee onder de uitslag…. voor hem kwamen we uit bij Huggies en die zijn zo vaak in de aanbieding dat we minder kwijt zijn geweest dan aan Kruidvat luiers.

Voor de basisuitzet (hoeslakentjes, hydrofiel luiers, rompertjes etc) slaag je ook heel prima in de uitverkoop, heb tijdens mijn zwschap niks van die dingen voor de volle mep gehaald. Als je kindje er eenmaal is en het groeit ineens wel heel hard ontkom je er natuurlijk niet aan om het voor de gewone prijs te halen, maar dat scheelt ook nogal per winkel.

Overigens vind ik ze aan kleding nog niet zo duur als ze heel klein zijn… zodra ze uit de babymaten gaan en naar de peutermaten (vanaf 92 in de meeste winkels) gaan de prijzen ineens rap omhoog… (kan je nagaan als het pubers zijn!).

Maxi cosi en ook latere autostoelen hebben wij nooit op bezuindigd, alles nieuws, maar wel altijd in de uitverkoop. Zo hadden wij de opvolgstoel al in  huis toen onze oudste 3 maand was…. bepaalde kleuren gingen eruit en dat waren nou net de neutrale kleuren die wij toch al wilden. Scheelde de helft op een autostoel en die kunnen best even op zolder staan. Kinderwagen hadden we ook mazzel mee…. aan het eind van het jaar/ begin van het nieuwe jaar gaan modellen van het jaar eruit…. en dat scheelt ook heel veel en zo heb je vaak een nieuwe voor de prijs die je ook op MP nog wel voor een 2e hands betaalt!

Box was hier 2e hands, wiegje is een familiewieg (wel een nieuw matrasje erin) en zo hebben we in de loop van de babytijd wel meer dingen van vrienden geleend en zij van ons omdat het zonde is om allemaal apart aan te schaffen (denk aan standaard voor badje, zitje voor in het grote bad, draagzak etc etc)

groetjes,
    Marije (21 week zwanger van de 3e)

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3144778 Quote

Nog een tip: er zijn verschillende sites waar je de kosten van de baby kan uitrekenen, bijv. op babyinfo.nl. Kijk ook eens op de site van het Nibud. Ik had van tevoren een bereking gemaakt, of we het allemaal wel konden betalen, voor we zwanger probeerden te raken. (beetje controlfreak, maar ja)

Kijk ook vooral naar kinderopvang: wat wil je daarin en hoeveel gaat dat kosten? En als je minder gaat werken, dan krijg je natuurlijk ook minder inkomsten.
    Verder kan je kijken op welke kosten in huis je nu kan besparen: bijvoorbeeld een goedkopere energieleverancier. (want die rekening gaat natuurlijk ook omhoog, denk maar aan al die wasjes)

Overigens lukt het ook moeders in de bijstand om voor hun kind te zorgen hoor, inderdaad kan een hoop tweedehands. En als je kosten wil drukken: kijk eens naar katoenen luiers. Zeker als je die van iemand overneemt ben je stukken goedkoper uit, en het is nog goed voor het milieu ook.

Groetjes, Staartjager
    5 weken en 4 dagen zwanger

#3144781 Quote

Hoi hoi,

Kijk eens op:
    http://www.degoedkoopsteluiers.nl/

Hier kun je kijken waar de luiers e.d. in de aanbieding zijn. Altijd handig toch?

Groetjes Marije

#3144800 Quote

Ik vind dat je het idd zo duur kunt maken als je zelf wilt. Wij hebben alles tweedehands gekocht, commode en bedje. Ik was volgens mij nog geen €100 euro kwijt voor de babykamer. Ik heb een mooie Quinny wagen tweedehand op mp gekocht. Ik heb de box en een maxi cosi van een vriendin geleend en kleertjes heb ik bijna allemaal tweedehands. Ik koop luiers ook in de aanbieding. De flessevoeding kost wel geld, maar als ze eenmaal vast gaan eten dan dalen de kosten echt weer.

Ik vind de uiteindelijke kosten voor onze eerste echt meevallen !

Birgit

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct