Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

babykamer

• Auteur

Hoi Allemaal,

Heb net ook al een topic neergezet bij de decembermama's en nu ook even hier.
    Aangezien ik bijna 18 weken zwanger ben wordt het nu toch echt tijd een babykamer aan te schaffen vinden we, maar we komen er niet uit. Ik wil niet zo'n standaard witte kamer aangezien ik de commode en kast strakst nog gewoon wil blijven gebruiken en ik wit dan gewoon niet mooi vind! Maar overal  zie je bijna alleen witte meubeltjes. Bij Prenatal hadden ze wel wat andere kamers maar toen we voor de tweede keer gingen kijken vonden mijn man en ik het allebei niets. Vind het echt heel moeilijk.
    Zijn al bij de Babydump geweest in Eindhoven, in Breda bij de Ikea,Kids Factory en Prenatal. Hebben jullie nog leuke adresjes of tips? Hebben besloten om even te wachten tot na de 20 weken echo (vrijdag 18-7) en willen dat weekend het shoppen weer oppakken. Help!!!!

liefs Daantje

#3144683 Quote

weet niet hoe handig jij en je vriend/man zijn, maar koop een basiskast en ladekast en maak daar zelf helemaal jullie persoonlijke niet witte babykamer van!
    Toen onze jongste kwam was onze oudste 18 maand en hij had dus nog wel een commode nodig op zijn kamer. Wij hebben toen een blankhouten ladenkast gekocht bij de IKEA, die de perfect commode hoogte had en die heb ik zelf helemaal geverfd en dit is nu een speelgoed/opbergkast die nog steeds heel leuk is op zijn kleuterkamer!

Blankhouten kasten kan je natuurlijk overal wel krijgen en je kan er van alles mee doen…. als je kindje wat ouder is zou je dan 1 kant bijv. in de schoolbordverf kunnen zetten en heeft hij/zij een leuk krijtbord op de kamer. Die verf is tegenwoordig in vrijwel alle kleuren te mengen dus helemaal passend bij het kamertje.

Eventueel een ander greepje/ deurknopje erop dat er bij de koop opzat en je bent klaar….

groetjes,
    Marije

#3144684 Quote

hoi hoi,

wij hebben onze babykamer bij babymax in veenendaal gekocht.
    Bij babypark kesteren hebben ze ook een ruime keus.

succes

groetjes natascha25w2d

#3144698 Quote

Hoi,

Bij Babypark (heeft 4 bestigingen) hebben ze heel veel keuze in meubels, maar ik vind ze eerlijk gezegd wel prijzig, dus ik weet niet wat je wilt uitgeven? Op hun site (www ervoor en nl erachter) kun je alvast online kijken.

Wij wilden ook geen witte meubels,  wij waren net  klaar met verbouwen toen ik een positieve test had en alle muren waren  cremewit stucwerk  gedaan, dus dan zijn lichte meubels niet mooi. Nu hebben we via Marktplaats een complete beuken babykamer (ledikant, commode met plankje  en brede kledingkast) voor 300 euro gekocht!  Ik weet niet of 2e hands ook een optie is?

Groetjes Saskia    

#3144723 Quote

Hoi Saskia,

Bedankt voor je tip: Baby max, heb even op de site gekeken en daar staat er
    zoiezo een op die mijn man en ik heel mooi vonden, nu maar hopen dat
    ie in het echt net zo mooi is als op de site haha
    Wij willen alle muren strak laten zetten (licht) en ik vind witte meubels dan
    ook niet mooi nee! Nu hebben we al wat zitten brainstormen en denken aan een
    hele donkere grijze laminaatvloer, beuken meubeltjes, een groot schilderij (bijvoorbeeld
    met wolken of muisjes) en ik wil eigenlijk een muur fusciarose als het een meisje
    wordt, mijn man denkt dat dat teveel van het goede wordt, maar ik zie het al helemaal voor me, nu hebben we afgesproken dat hij de kleur van de muren enzo mag bepalen als het een jongen wordt en ik als het een meisje wordt.
    Vind ook dat het bij een meisje wat kleuriger mag zijn dan met een jongen.
    Denk dat we morgen naar Veenendaal rijden is wel 80 km van hier, maar je moet
    er wat voor over hebben toch haha

liefs Daantje

#3144724 Quote

hormonen he haha Natasha gaf de tip van Babymax zag ik, bij deze bedankt dus!!!!
    Ik hou jullie op de hoogte van het shoppen hihi

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3144740 Quote

He Daantje,

Wij hebben onze baby kamer gekocht bij: Van Asten in Tilburg.
    Daar hebben ze leukere kamers dan bij de Prenatal en de babydump in eindhoven daar ren ik gillend weg,
    Daar hangen ze gelijk met 6 man hijgend in je nek om je wat te verkopen.
    Ik hou zelf ook totaal niet van wit, wij hebben dan ook een houten baby kamer gekocht.
    Sinds 2 weken staat hij ook al in elkaar.
    Succes met het zoeken van een mooie kamer!

Groetjes ilse

#3144760 Quote

Wij hebben de babykamer bij babydump gekocht. Wat wil zeggen eigenlijk alleen een ledikant. Is namelijk een ledikant met kastje eraanvast voor kleertjes en een klapblad erop wat als aankleedruimte gebruikt kan worden. Weliswaar wit maar je kunt ook voor blanke meubels gaan en er iets creatiefs mee doen. Leuk beschilderen met stipjes of een tekening vergroten en het op het kastje zetten. Nou ja, van alles mogelijk.
    We hebben verder een oud keukenblok neergezet die we als commode gebruiken. Ook ideaal, water bij de hand hebben want daar heb ik Maud altijd in bad gedaan aangezien we verder alleen een douche hebben.
    Zwart/wit geblokt zeil op de vloer. Paarse gordijnen. de kastjes van het keukenblok bekleed met plakplastic waar snoepjes opstaan. En een zilver kastje wat ik nog had daar hebben we een kledingroede in gemaakt als extra kledingruimte. En verder gewoon aangekleed qua smaak. (kroonluchtertje, schilderijtjes etc.) Ook prima te gebruiken als kinderkamer. Dan moet er wel een grotere kast en een ander bed komen.

#3144863 Quote

hoi daantje,

heb je wel eens gekeken op http://www.bopita.nl? ik vind zelf de bluewater meubeltjes erg leuk, die zijn van stoer hout (wel een soort blauw/grijs wash, daar moet je natuurlijk wel van houden). verder heb ik bij kidsfactory ook wel eens stoere houten kamertjes gezien, bv de serie 'strand'.

en er is een prachtig mooie serie van hout, van het merk Warber (www.warber.com), deze zijn wel erg prijzig.

ben benieuwd wat je ervan vindt!
    groetjes sabine

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct