Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

babykamer

• Auteur

hoi daantje,

heb je wel eens gekeken op http://www.bopita.nl? ik vind zelf de bluewater meubeltjes erg leuk, die zijn van stoer hout (wel een soort blauw/grijs wash, daar moet je natuurlijk wel van houden). verder heb ik bij kidsfactory ook wel eens stoere houten kamertjes gezien, bv de serie 'strand'.

en er is een prachtig mooie serie van hout, van het merk Warber (www.warber.com), deze zijn wel erg prijzig.

ben benieuwd wat je ervan vindt!
    groetjes sabine

#3144863 Quote

hoi daantje,

heb je wel eens gekeken op http://www.bopita.nl? ik vind zelf de bluewater meubeltjes erg leuk, die zijn van stoer hout (wel een soort blauw/grijs wash, daar moet je natuurlijk wel van houden). verder heb ik bij kidsfactory ook wel eens stoere houten kamertjes gezien, bv de serie 'strand'.

en er is een prachtig mooie serie van hout, van het merk Warber (www.warber.com), deze zijn wel erg prijzig.

ben benieuwd wat je ervan vindt!
    groetjes sabine

#3144859 Quote

Hoi Allemaal,

bedankt voor al jullie reacties!!
    Afgelopen zaterdag naar Veenendaal gereden naar Babymax en daar hadden we
    een mooi kamertje gezien! Eenmaal weer thuis bleek dat het wel erg grof was en
    dat het kamertje dan vol met meubels zou staan dus nu gaan we aankomende
    zaterdag naar van Asten in Tilburg, dan wil ik zoiezo slagen, daar hebben ze ook
    het favoriete kamertje van mijn man dus dat wordt hem anders gewoon en dan ga ik me
    gewoon richten op de assecoires enzo.
    Ben het shoppen nu ook wel een beetje beu dus zaterdag ook meteen een kinderwagen, box en kinderstoel, badje kopen!
    Ik hou jullie op de hoogte!!!!!

liefs Daantje

#3145053 Quote

ik zou gewoon een muur fel maken als je dat leuk vind hoor.
    volgens mij is een klein babytje vooral nog gefascineerd door zwart/ wit patronen (heb ik ook weer ergens gelezen) dus…en als je zorgt dat het kamertje voldoende verduisterd kan worden lijkt me dat geen probleem.
    Dat laatste zou ik wel echt voor zorgen want bij Maud heb ik gordijnen hangen die wel lichtdoorlatend zijn en is nu regelmatig aan het feesten in haar kamertje. Toen ze kleiner was ging het prima en sliep ze eigenlijk overal goed. Maar donkerder betekend wel; minder prikkels dus…zou ik nu beter over nadenken.

#3145081 Quote

Hoi hoi, Ik wil aan de voorkant van het huis meteen dezelfde rolgordijntjes en hangen en op de babykamer een extra overgordijn!
    Mijn man heeft morgenmiddag vrijgenomen dus dan gaan we weer shoppen!
    Loop er toch al heel de week mee rond dat we nog niet geslaagd zijn, had me net neergelegd bij het feit dat het toch de favoriete kamer van mijn man wordt, blijkt dat zijn broer precies dezelfde kamer heeft voor zijn (pasgboren) zoontje, zij vonden het geen probleem als we dezelfde zouden kiezen, maar als het een jongen zou worden zouden de kamers veel op elkaar gaan lijken, we hebben nu eenmaal dezelfde smaak en dat vind ik dus echt niet kunnen al staan de kamertjes kilometers van elkaar af!
    Het is ons niet gegund dus haha, maar goed ik hou jullie op de hoogte en hoop dat ik morgenavond kan zeggen dat we geslaagd zijn!

liefs Danielle

#3145082 Quote

Lekker doen die felle muur hoor!
    Een pasgeboren baby ziet nog helemaal geen kleuren en ziet sowieso nog errug wazig. Dus die zal daar echt geen last van hebben. Het beste contrast wat ze zullen zien is zwart/wit….
    Wij hadden bij de jongste een oranje muur, valt dus ook best op zeg maar (niet van dat knaloranje, maar toch) en dat vindt hij nu de mooiste muur van zijn kamer haha. Beetje jammer dat hij nu naar een andere kamer zal gaan . Nu maken we 1 muur van de kamer waarschijnlijk groen…. en dan niet knalgroen, maar een lekker fris kleurtje…. maar dat komt wel als de jongste zijn nieuwe peuterkamer heeft.

groetjes,
    Marije

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3145086 Quote

Hoi hoi,

ik zou ook zeker en vast geen standaard kamertje kopen. Dat hebben wij bij ons eerste ook niet gedaan. Het kamertje van mijn dochtertje heeft heel felle kleuren (fel groen en hel blauw) van muren. Het bedje heeft de grootvader van mijn man destijds nog gemaakt en hebben al de kindjes in geslape. Wij hebben het een andere kleur gegeven. Een ligkast voor decoratie, speelgoed e.d. hebben we van ikea.
    En dan hebben wij een inbouwkast op de kinderkamers, dus dat ligt anders natuurlijk.
    Maar ik zou er zeker en vast ook iets persoonlijks van maken en niet zomaar een standaard kamertje kopen. Maar dat beslist natuurlijk ieder voor zich.

Veel plezier meer!!! Wij gaan er in de vakantie ook al aan beginne, ook al ben ik nog maar pril zwanger, hihi, ik vind het zo leuk !!!

Liefs,
    van ons

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct