Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

boekenvraag!

• Auteur

Dag allemaal,

Ik heb me net kunnen aansluiten bij dit forum. Woensdag een positieve test dus nu 4 weken en 4 dagen zwanger…!
    Ik zou graag een soort handboek willen aanschaffen voor de komende 9 maanden met tips en foto's enzo.
    Kunnen jullie mij een tip geven? Hebben jullie ook boeken aangeschaft?
    Graag hoor ik van jullie!

Groetjes Sandra

#3144709 Quote

Hoi Sandra,

Ik zat stiekem al even bij het zwangerforum, ook al ben ik dat nog niet.

Bij mijn vorige zwangerschap heb ik  "Jouw Zwangerschapsbijbel" gekocht. Schrijfster is Anne Daens. Ik vond het een geweldig boek en ik raad 'm aan. Mooie plaatjes, goede uitleg enzo.

Ik zag dat het nog te koop is o.a. bij Bol.com.

gr,
    Martine

#3144739 Quote

Gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Ik heb:
    Negen maanden zwanger van Deltas, maar dat is een boek waar je zelf van alles in kan vullen en bij kan plakken, een dagboek voor de zwangerschap zeg maar.
    Kwa info boek heb ik:
    Veilig zwanger en het book van baby boom.
    Met deze boeken heb je echt meeer dan genoeg info vind ik.
    De plaatjes moet je er helaas zelf bij bedenken, maar je hebt internet dus daar kan je ook een hele hoop vinden!
    Groetjes ilse

#3144765 Quote

Hoi Sandra,

Ik weet niet of je nog op het andere forum kijkt. Maar daar zou je het goede nieuws kunnen lezen dat ik ook zwanger ben! De test van vanochtend was positief. Nu snel de hormonen afbouwen.

groetjes,
    Martine

#3144775 Quote

Hoi Sandra,

Toen ik zwanger was heb ik het boek: Je zwangerschap van maand tot maand gekocht, dit is een boek van de redactie van Kinderen (Jonge Gezinnen). Ik heb dit boek gewoon bij de boekhandel gekocht, maar zag ook dat je hem hier via de Jonge Gezinnen Shop kunt bestellen. In dit boek wordt alles heel duidelijk beschreven, hoe de ontwikkeling per maand en week van je baby is en wat jezelf doormaakt. Echt een fijn boek om af en toe eens open te slaan.
    Verder heb ik later in mn zwangerschap de boeken: Veilig bevallen en Veilig door de kraamtijd van Beatrijs Smulders gekocht. Ik heb veel aan deze boeken gehad, alles wordt heel duidelijk en zonder alles heel mooi te maken beschreven. Ik zag ook dat er een boek Veilig zwanger is, als deze net zo is als die andere boeken dan zou ik deze ook aanraden!
    Ik hoop  dat je hier wat aan hebt.

Groetjes Marije

#3144777 Quote

Ik heb zelf "veilig zwanger" van beatrijs smulders en mariël croon, dat is een erg informatief boek, met over werkelijk alle dingen die je kunt tegenkomen informatie, maar ook persoonlijke anecdotes van verschillende vrouwen enzo. Geen foto's, helaas. "Het grote wonder" is een kassieker, juist voor de foto's, de rest past niet zo goed bij de Nederlandse situatie. En ik vind zo'n zwangerschapskalender van week tot week leuk, ik kijk elke week even wat er nu weer bij gekomen is. Ik heb er eentje uit het negen maanden magazine, maar je hebt ook scheurkalenders van dag tot dag en boeken waar er ook nog plaatjes bij staan e.d.

Ik heb eerst op de bibliotheek en in de boekhandel wat boeken bekeken, het waren er zoveel! Veel truttiigheid en getuttel ook, ik wilde gewoon informatie, mijn eerste tijd was spannend omdat ik al drie miskramen had gehad, dus ik zat niet te wachten op verhalen over roze wolken, ik wilde gewoon weten wat wel normaal was en wat niet.

Succes ermee!

Zeeuws Meisje   (26 w 5 d)

Lees ook: Zwanger, en nu?

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct