Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Hallo mamma's! bevallingvraag.

• Auteur

Hallo allemaal,
    ik ben nieuw hier.. Ik heb al een dochter van 2 en half,
    en ik ben zwanger van de 2e!
    Nou is onze dochter in het ziekenhuis bevallen omdat dat niet anders kon.
    Ze had een aangeboren afwijking..
    Maar nu ik voor de 2e keer zwanger ben, vraag ik me af of ik echt kan kiezen tussen thuis bevallen en in het ziekenhuis. En dan bedoel ik dus of het dan ook in de verzekering zit zeg maar. Niet dat ik nog is een heleboel moet betalen om in het ziekenhuis te bevallen. Weet iemand dat? Of zal ik dat echt moeten nakijken bij mijn verzekering.. zit trouwens bij Agis.

xx Brenda.

#3144735 Quote

He Brenda,

Ik ben verzekerd bij het vgz.
    Nu heb ik blijkbaar dus een pakket jong en bla bla (ik ben 22)
    Iets voor jonge mensen dus.
    Ik mag in het ziekenhuis bevallen als ik wil, maar moet dit geheel zelf betalen.
    Mits ik word door verwezen door de verloskundige dan wordt het wel weer vergoed.
    Het liefst had ik dus in het ziekenhuis bevallen, maar vanwege de kosten beval ik thuis.
    Dat is in iedergeval dan de planning.
    Ook de kraamhulp krijg ik niet helemaal vergoed, ik moet hiervoor bij betalen.
    Wat me voor de hulp zo een 300 euro gaat kosten.
    Ben hier niet zo blij mee omdat ik toch iedere maand 110,- moet betalen.
    Ik kon het niet meer omzetten, dat had ik volgends de vgz muts dan maar ik januari moeten doen..
    Tja toen was er nog geen sprake van een kindje…
    Goed dus toch even informeren bij je verzekering!
    Succes.

Groetjes Ilse

#3144741 Quote

hoi,

ik zou als ik jou was even met je verz. bellen want dat kan dus verschillen per polis en aanbieder van verzekering.
    De meeste verz.maatschap. hanteren een eigen bijdrage als je poliklinsche gaat bevallen zonder mediche indicatie. hoeveel ? dat verschilt dus heel erg.

zou niet weten hoe mijn verz. dit doet, maar ik wilde toch thuis bevallen, hellaas medische indicatie, dus alsnog naar ziekenhuis, maar daar zitten als het goed is geen kosten aan.

succes.

gr,bambi
    38 +5 wk

#3144788 Quote

aha! Goed om te weten..
    Ik zal even mijn verzekeraar opbellen en horen wat de bedoeling is met die bijdrage.
    Ik wil zoiezo geen kraamhulp, dat is gewoon te lastig voor mij.. Ik heb nl een grote hond en die zal het zeer zeker niet toelaten dat er een "vreemde" aan "zijn" baby komt.
    Dat gaat dus niet werken, en bovendien heb ik natuurlijk al een dochter en weet wel zo'n beetje hoe het werkt 😉

Maar goed, ik ga het dus toch ff nakijken!

Trouwens, ik ben nu 24 en als de baby komt ben ik 25.
    Bij onze dochter was ik dus net 22 geworden, ook een jonge moeder dus! 😀

xx Brenda en bedankt voor jullie reactie meiden!

#3144823 Quote

Hoi

Zover ik weet vergoed iedere basisverzekering het grootste gedeelte van een ziekenhuisbevalling. Je moet 150 tot 300 euro zelf bijbetalen (Dit is een vriendin van mij verteld in het ziekenhuis waar ze ging kijken). Verder is het normaal dat je een eigen bijdrage hebt voor de kraamzorg, zover ik weet iets van 3 of 4 euro per uur, de rest wordt vergoed door de basisverzekering. (Dit is wettelijk bepaald!!)

Succes
    Natalie

#3144969 Quote

hoi hoi.ik ben op medische indicatie bevallen afgelopen maart in het ziekenhuis,dat betaalde de verzekering dus.als ik zelf had gegaan had ik ongeveer 400 euro moeten betalen.groetjes,karin.ben verzekerd bij unive;basis.ik heb 37 uur kraamhulp gehad ipv 49 uur vanwege ziekenhuis 2 dagen na bevalling.mijn eigenbijdrage hiervoor was 141 euro

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3145020 Quote

Een poliklinische bevalling (dus zonder medische indicatie) wordt niet volledig vergoed door de basisverzekering. Heel veel aanvullende pakketen geven wel een volledige vergoeding. Je moet dus even kijken of je een aanvullende verzekering hebt en wat daar precies bij in zit.

#3145025 Quote

In ons pakket wordt het volledig vergoed maar ja daar heb jij niets aan.

Ik zou gewoon eens bij je verzekering informeren, het schijnt zelfs dat je op indicatie angst door je vk in het ziekenhuis kunt bevallen voor als je het echt thuis niet ziet zitten.

Succes!!

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct