Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Gezocht tips vertellen zwangerschap aan gescheiden ouders

• Auteur

dag allemaal, sinds kort weet ik dat ik zwanger ben, nog wel het bezoek aan de verloskundige afwachten of alles in orde is, maar ik zat alvast te bedenken hoe we de zwangerschap gaan vertellen. Voor mijn ouders heb ik een leuk boek, voor de moeder van mijn vriend ook, maar hoe ga je om met de vader van je vriend en die zijn vriendin. Is geen officiele oma, hebben jullie tips, want vind een oma en opa boek niet gepast. Dacht aan een shirt met opa en de naam van zijn vriendin, ofzo…..

Heeft er ook nog iemand leuke tips om de oom te informeren?

Alvast bedankt!!

#3144790 Quote

Hoi,

Wij hebben het mijn moeder en haar nieuwe man verteld met pasen, hazenpaartje ingepakt en klein paashaasje er bij. We hebben gewoon gezegd dat ze opa en oma worden. Misschien ook omdat m'n moeder d'r man ook al kleinkinderen heeft en die zeggen ook oma tegen mijn moeder. Bij mijn vader hebben we ondanks zijn nieuwe vrouw alleen gezegd dat hij opa wordt, misschien omdat we met haar een minder goede band hebben (er is ook weinig communicatie mogelijk, ze komt uit het buitenland).
    Mijn broertje hebben we een slab gegeven met daar op een tekst "mijn liefste oom".
    Of zo iets.

Succes met bedenken, ze zullen vast enthousiast zijn.
    Shanaz

#3144799 Quote

Bij ons zijn beide ouders gescheiden. Mijn schoonvader is sinds 1 jaar hertrouwd, en mijn vader heeft een vriendin waar hij mee samenwoont. Mijn moeder is alleenstaand en mijn schoonmoeder gaan we niet meer mee om.

Omdat beide vaders toch een 'langdurige' relatie hebben, willen wij  dat de 'stiefmoeders' gewoon oma zijn. Toen wij vertelde dat mijn schoonouders opa en oma zouden worden, vroeg mijn (stief)schoonmoeder ook of ze nu wel echt oma wordt. Tuurlijk was het antwoord.
    Uiteindelijk zit het opa of oma zijn toch vooral in het omgaan met zo'n kleine, en niet in wat  DNA zegt (mijn mening hoor)

Tot nu toe voelen ze zich toch ook echt oma's met zn allen !!

Wij hebben dus geen onderscheid gemaakt, maar wel de enige biologische oma als eerste het nieuws verteld!!

#3144813 Quote

Ook wij hebben geen verschil gemaakt in oma en vriendin van vader. Ik vind dat ook zij een oma van mijn kind is. Zelf heeft ze er een grapje van gemaakt en aan iedereen verteld dat ze stoma (stiefoma) werd. Maar ik kan niet anders zeggen dan dat ze heel trots op onze kindjes is.

Je moet wel zelf bekijken hoe je relatie met de nieuwe partner is. Is deze niet heel goed dan moet je toch iets anders bedenken.

Succes met vertellen, het is zo'n fijn moment.

#3145439 Quote

Hallo,

bij ons was het ook zo. Mijn ouders zijn gescheiden, mijn vader heeft een vriendin (al   16 jaar) en mijn moeder is hertrouwd. Wij hebben een gedicht (van dit forum gehaald) in een lijst gegeven, waar in voor komt "….fijn dat jullie mijn opa en oma willen zijn" of iets in die trend. Ze vonden het beide erg leuk, maar de kinderen van mijn zus noemen de nieuwe aanhang ook wel opa en oma. Bij mijn schoonmoeder (weduwe) het gedicht aangepast, tot alleen oma wil zijn.

Succes ermee.

#3145458 Quote

Hoi hoi

Mijn ouders zijn ook gescheiden
    en of je nu wil of niet; de vriendin van  zijn vader
    wordt toch een oma! Ik vond dat in het begin ook
    erg lastig. Maar je moet haar juist niet buitensluiten.
    Voor haar is het tenslotte net zo spannend! Ze leeft waarschijnlijk erg met haar man/vriend (de vader van jou vriend) mee. Ik vind persoonlijk
    dat zij er net zo goed bijhoort en ook oma wordt. Heeft je kind drie oma's.
    En het is voor je kind later ook veel makkelijker! Bij elke opa hoort een oma!
    Ik zou het niet moeilijker maken dan dat het is!

Groetjes

Lees ook: Zwanger, en nu?

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct