Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Harde buiken

• Auteur

Ik ben nu bijna 20 weken zwanger en heb dit hele weekend last gehad van harde buiken.
    Ook voelde ik daarvoor dagelijks dat heerlijke gekriebel in je buik maar dat heb ik ook al 2 dagen niet gevoeld.
    Heb de verloskundige al gebeld maar die heeft natuurlijk spreekuur.
    Iemand anders hier ervaring mee?

#3144871 Quote

ik heb dat rond die tijd ook gehad, en er was niets aan de hand. Na een paar dagen voelde ik de kleine harder schoppen als daarvoor. Ik ga ervanuit dat de kleine gewoon even iets anders in de buik lag, waardoor ik de schopjes niet meer kon voelen!!
    Bovendien hoef de rond deze tijd de kleine nog niet elke dag te voelen, dat moet pas rond de 26 weken.
    Ik zou zeggen, ga ff lekker in bad of onder de douche en daarna in bed er echt even voor liggen met je hand op je buik. Dat helpt bij mij ook altijd. Schopjes gegarandeerd( bij mij dan)
    Maar als je je erge zorgen maakt, gewoon nog een keer de verloskundige bellen, want stress is niet goed voor de baby. Moeders intuitie is vaak correct.

gr. Peet
    (27+ 3 wk)

#3144910 Quote

Hoi,

Hou je harde buiken wel in de gaten. ik ben nu 27 weken en met 23 weken kwam ik bij de huisarts terecht met de klacht harde buiken. ik had er teveel in een uur . ongeveer 6 dus moest dat weekend gelijk helemaal plat en rust houden. ik heb ook helaas moeten stoppen met werken al en moet het nog steeds rustiger aan doen en dat help het is stukke minder. mijn schoonmoeder komt strijken en de boel schoonhouden dus hou het goed in de gaten.

gr. linda

#3144962 Quote

Hallo allemaal,
    Bij harde buiken wat gebeurt er dan precies? Mijn baarmoeder trekt weleens samen en dat is zo'n raar gevoel. Is dat een beetje hetzelfde? Ik krijg 't als ik bijv. als ik   heel vaak achter elkaar naar voor buig (bijv. zittend op de bank iets van de tafel pakken) of als ik achter de pc zit op 't puntje van mijn stoel..

Ben benieuwd!

Groetjes Susanne

#3145072 Quote

Vervelend die harde buiken he. Maar wel een teken dat je niet moet negeren. Luister naar jelichaam en als je veel harde buiken hebt, is dat een teken dat je teveel hooi op je vork neemt. Bij mij blijkt dat ook het geval en ik moet echt actie en rust goed afwisselen en afstemmen (dus niet sporten na het werk, of niet hele huis in 1x willen poetsen…) Lastig om daaraan toe te geven, maar wel belangrijk!
    Op nov-2008 forum is er ook een topic over harde buiken. Staan ook handige tips in en herkenbare verhalen!
    Succes ermee!
    Groetjes mira

en suus… (weet ff je forumnaam niet meer) wat je omschrijft klinkt ook als harde buik ja!

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct