Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

GRRR ik blijf maar aankomen!!!!!!!!

• Auteur

Hoi meiden,

Ik ben nu 37 weken en 4 dagen zwanger en ik blijf maar aankomen! Ik durf bijna niks meer te eten omdat ik als de dood ben dat ik het straks er niet meer af ga krijgen. Bij mijn eerste kindje was ik in totaal 18 kilo aangekomen en dat ging er vrij vlot weer van af maar ze zeggen dat bij een tweede het toch wat moeilijker gaat. Ik ben nu 15 kilo aangekomen maar ik zou nu gezien de zwangerschapsduur niet zo veel meer aan moeten komen en dat was bij mijn eerste kindje dus ook het geval maar nu dus niet. Ik kom gemiddeld een kilo per week aan en stel dat het nog eens 4 weken zo door gaat, daar wordt ik dus echt niet vrolijk van. Hoe is jullie ervaring met die vervelende kilo's? En wat eten jullie zoal per dag? Ik eet niet overmatig veel, gewoon halfvolle yoghurt met muesli als ontbijt, tussen de middag 3 sneetjes brood met o.a. kaas en vaak een plakje tomaat of komkommer erop, tussendoor water en light frisdrank. 2 stuks fruit per dag en in de avond warm eten (groente/aardappels of pasta) met daarna nog een kom Optimel vruchtenyoghurt. Soms neem ik een ijsje als het erg warm is (raket want die heeft maar 40 calorieën) en verder snoep ik niks tussendoor. Misschien krijg ik weer een zware baby, mijn eerste woog 9 pond bij de geboorte dus ik was enkel van hem  al 4,5 kilo lichter na de bevalling.

Groetjes,

Puk  

#3144846 Quote

hi!

Nou jij eet echt niet teveel hoor, ik zou me dus geen zorgen maken.
    Er is een andere reden voor je aankomen, misschien vocht ofzo?
    Bij mijn eerste ben ik in totaal 22 kilo aangekomen. Die waren er na 3 maanden weer af.
    Nu nog niet aangekomen, maar ben ook nog maar een paar weken zwanger.

Kortom geen zorgen maken en gezond blijven eten dan komt het wel goed!

Groetjes

#3144850 Quote

Hoi,

Ik begrijp dat je niet op die extra kilo's zit te wachten. Toch zou ik me er niet zo druk over maken. Je eet he-le-maal niet veel in tegenstelling tot mijn 6 boterhammen, liga's, avondeten en van alles tussendoor.

Ik ben nu 30 weken en 4 kilo aangekomen, eet dus best veel omdat ik het nodig heb en de kilo's vliegen er niet aan.  Zo is er altijd wat …  

Je bent er bijna! 20 kilo aankomen is volgens mij een gemiddelde wat vrouwen aankomen …

Gr Esther

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct