Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Zwanger na een postnatale depressie?

• Auteur

Hoi,

Ook ik zou zeggen: wees niet te bang voor medicijnen! Anti-depressiva hebben al heel wat ellende in de wereld weten te voorkomen.
    Mijn beste vriendin heeft een PND gehad na de eerste. Het heeft zeker een jaar geduurd voor ze er weer boven op was. Ze was echt en gevaar voor zichzelf en haar kind. Heel ellendig allemaal.  Na 1,5 jaar heeft ze de medicatie afgebouwd.  
    Pas na 4 jaar durfde ze aan de 2e te denken.
    En nu ging alles goed. Juist omdat  alle voorzorgen genomen konden worden en iedereen alert was. In het begin toen ze net zwanger was had ze even een ''dip'' daarna ging het goed. Gelijk na de bevalling mocht ze beginnen met de medicatie.
    Inmiddels is haar 2e kindje 2 jaar en ze  slikt allang geen medicatie meer.
    Tja en wat is verslaafd zijn. Wat ik zag bij mijn vriendin is dat ze het heel eng vond om  af te bouwen. Je gaat als het waren zitten wachten tot je je rot voelt. En dan kreeg het afbouwen gelijk de schuld, Maar iedereen heft wel eens een mindere dag en daar moest  ze op leren vertrouwen.

groeten ELke  

#3145204 Quote

Ik heb het idee dat je met die medicatie de problemen opschuift.
    Je moet er een keer vanaf en dan krijg je alsnog moeilijk.
    Zodra ik zwanger ben en ik kom voor het eerst bij de VK zal ik meteen met haar overlegen hoe kun dit aanpakken. Ik ga ervanuit dat een hoop te voorkomen is.

#3145212 Quote

Het opschuiven van de problemen is bij mij echt niet gebeurt. Zoals ik al schreef is het bij mij echt een hormonale zaak. Na een paar maanden  was die enorme daling van hormonen weg en kon ik makkelijk afbouwen. Dat bedoelde ik ook met het niet hoeven praten met een psycholoog. Als die hormonen niet zo door mijn lijf razen heb ik geen probleem. De anti depressiva herstellen de balans in mijn hersenen en na een paar maanden is die balans weer natuurlijk normaal omdat er niet meer zoveel hormonen zijn.
    Maar het ligt wel aan de oorzaak van de depressie.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct