Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Wel of geen echo laten doen met 6 weken zwangerschap????!!!!!

• Auteur

Hoi Meiden,

Omdat ik al een aantal jaren in het ziekenhus liep voordat we zwanger werden kan ik al vrij snel een echo krijgen. De eerste is komende woensdag al, dan zijn we 6 weken zwanger….
    Nu slaat ineens vreselijk de twijfel toe… of we nu wel of niet zullen gaan. Het hartje kan namelijk net wel of net niet kloppen en ik ben zo bang dat we vreselijk in de stress zullen zitten als het nog niet klopt. Is het dan niet verstandiger dat we een week later voor de echo gaan?? Wat denken jullie??

liefs Mickey

#3144877 Quote

Ik was 9 weken zwanger toen bij ons de eerste echo is gemaakt.
    Persoonlijk zou ik nog een paar weekjes wachten.
    Heel veel succes!

#3144881 Quote

Ik zou het persoonlijk wel doen. Als je geen kloppend hartje ziet dan zegt dat niks, als je er wel een ziet kun je waarschijnlijk iets geruster zijn dan nu.. (als ik   op mezelf afga tenminste!)

#3144882 Quote

Hoi Miekje

Ik zou juist bang zijn voor een teleurstelling.
    Door deze uit de weg te gaan,
    zou ik nog een week of 2 wachten..

#3144884 Quote

Zelf zou ik dan het liefst een week later gaan als dat mogelijk is in het zhuis.
    Dan zou er toch echt een kloppend hartje te zien moeten zijn…. op zich kunnen ze met 6 weken natuurlijk wel zien of er een vruchtzakje zit enzo, maar dat hartje zou idd nog net niet kunnen kloppen en daar zou ik enorm van in de stress schieten volgens mij….

#3144885 Quote

hoi mickey

ik kon ook met 6 weken een vroege echo krijgen, maar heb het niet gedaan.
    ik ben met 7 weken en 3 dagen   gegaan.
    achteraf maar goed ook, want bleek toen 7 weken precies te zijn, terwijl alles goed was.

als ik wel eerder was gegaan was ik waarschijnlijk nog maar 5 weken en 4 dagen geweest en de kans op een hartje weer kleiner, dus meer onrust.

ik ben blij dat wel iets later gegaan zijn. en als het nu goed volet, zou ik zeker wachten!
    als je nu twijfelt, dan is het misschien wel beter te gaan.

snap je me nog?
    groetjes Carina

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3144888 Quote

hoi mickey, ik had precies hetzelfde als jij. kon ook al met 6 weken terecht en heb besloten toch nog even te wachten. vorige keer een miskraam gehad en ik wist dat als er nu NOG geen hartje te zien zou zijn ik vreselijk in paniek zou raken. wij hebben ervoor gekozen om liever een weekje langer 'zenuwachtig' te zijn dan dat er kans was op een week vreselijke zorgen omdat je niet weet of hij het niet doet of NOG niet doet.
    succes met je keuze! sabine

#3144896 Quote

Hoi,

Ik lees soms nog mee. Mijn eerste echo wat met 6 weken en 3 dagen. Wel een inwendige echo want uitwendig was er niks te zien. Maar ik had wel een kloppend hartje.
    Inmiddels ben ik de trotse moeder van een meisje van nu 3,5 maand oud.
    Succes en als je inderdaad geen hartje hoort kloppen, zeg dit nog niets hoor.

Liefs Reneke

#3144917 Quote

Hallo Mickey,
    Bij mij is ook zo vroeg een echo gemaakt.
    Er was bij mij  wel een kloppend hartje te zien…
    Ik zou mezelf niet laten lijden door verhalen van anderen, je moet zelf de keuze maken.
    Bij iedereen is het anders!
    Bespreek het met je partner en kom er samen aan uit!
    Succes!
    Groetjes ilse

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct