Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

toeslag kinderopvang

• Auteur

hoi!

Als onze kleine er is en ik weer terug ga werken dan brengen wij ons kindje 3 dagen naar een kinderdagverblijf… nu hebben wij al vrij volt in de zwangerschap ingeschreven bij 2 kinderdagverblijven. Wanneer hoor je of je plaats hebt en wanneer kan je dan bij de belastingdienst een teruggave aanvragen? Ik ben op 30 december uitgerekend en op 30 maart zou ik weer gaan beginnen met mijn werk…

#3151134 Quote

Hoi Saskia,

Ik weet niet of het bij ieder kdv hetzelfde is…maar bij ons kregen we in eerste instantie een bevestiging van inschrijving met nadrukkelijk erbij geschreven dat dit nog geen garantie was voor een plaatsje. Ik denkn dat we uiteindelijk een maand van te voren echt te horen kregen dat er een plekje vrij was. Maar je kan toch altijd het kantoor bellen van het kdv om te vragen wanneer je zeker weet dat er een plekje vrij is?
    Wat de toeslagen betreft.Moet je even op de site http://www.toeslagen.nl kijken. Volgens mij kun je daar alle antwoorden op je vragen vinden!

Succes!

Groetjes,
    Miranda

#3151186 Quote

Hoi Saskia!

Ik werk op een kdv en bij ons is het zo dat zodra het inschrijfformulier binnen is de ouders een contract krijgen waarop óf een defintieve plaatsing staat óf dat het kindje op een wachtlijst is gezet als er nog geen definitieve plek is.
    Volgens mij kan je gewoon de teruggave aanvragen zodra je de rekening krijgt (bij ons betalen ze volgens mij in bijv. oktober voor de maand november…) Maar dit weet ik niet zeker.

Groetjes Eva

#3151201 Quote

Hoi.

Ik heb gisteren toevallig gebeld met de belastingdienst. Je kunt pas toeslag aanvragen als het kindje geboren is en als het (na ongeveer 3 weken) het burger service nummer heeft ontvangen.
    Ik ben mij bij veel kdv aan het inschrijven omdat ze bij ons in lelystad een groot tekort hebben. Ik zoek opvang vanaf eind mei voor 5 ochtenden en dat is bijna niet te doen. Vreselijk gewoon.

Groetjes Minke

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct