Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

vraag over tillen

• Auteur

Hoi Allemaal,

Ik heb vorige week zaterdag positief getest. En we zijn er super blij mee.   Ik ben nu vijf weken. Maar omdat we nog niet wisten dat het zover was hebben we beloofd om vrienden van ons te helpen met verhuizen. Wat is nu verstandig. Ik neem aan dat ik wel kan helpen, maar dan rustig aan en niet te zwaar. Klopt dat of kan ik beter niet gaan?

Groetjes Mariska

#3151168 Quote

Hey Mariska,

Ik heb zelf positief getest net na onze eigen verhuis. Ik had dus ook een heel weekend lopen tillen terwijl ik niet wist wat er aan de hand was… Ik ben ondertussen al 9 weken ver en niets wijst erop dat het fout zou zijn… Langs de andere kant pas ik, sinds ik het weet, wel weer op. Maar dat komt ook omdat ik bij momenten echt al wel last heb van bandenpijn én vaak niet de energie heb om iets op te tillen.
    Je leest ook heel uiteenlopende dingen over wat wel en niet zou mogen, ik zou zelf precies wel gaan, maar me inderdaad koest houden en even het seutje uithangen. Ik zou het zelf in dat geval ook gewoon vertellen tegen die vrienden, anders zou ik maar gaan denken dat ze me enorm flauw vinden. Maar heb al gemerkt dat van zodra je het magische woord "zwanger" uitspreekt iedereen je alle werk uit handen probeert te nemen 😉

#3151182 Quote

(zwaar) tillen wordt eigenlijk pas echt een probleem als je zwaarder begint te worden. En je merkt snel genoeg wanneer het niet meer goed gaat. Ik zou zeggen. Rustig aan, de lichtere dozen uitzoeken  en luister naar je lichaam.

Wanneer je merkt dat je sneller moe wordt of last krijgt door het tillen, dan neem je extra rust. En wellicht zijn er ook klusjes te doen waarvoor je niet hoeft te tillen?

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct