Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

advies gevraagt

• Auteur

Hai,

Een vraagje van de vrouwen die al eens zwanger zijn geweest.Ik ben bij mijn zoontje nooit misselijk moe of wat dan ook geweest in het begin,ik vrat alleen een doos eieren per dag(of dat al niet erg is)maar nu heb ik als ik iets zie enorme kots neigingen en ben ik misselijk als een hond.Mijn bed is nogsteeds mijn grote vriend en ik voel me beroerd als een hond.Wie kent dit van een tweede,zijn er meiden die bij een tweede ook zo totaal anders zichzelf aanvoelen?

groetjes, Nice

#3151204 Quote

Elke zwangerschap is anders. Ik dacht ook, ik heb het allemaal al een keer meegemaakt, maar het was weer zo anders.
    Bij de 1e een super zwangerschap. De 2e keer bloedverlies en veel vermoeider.
    Ik wil je niet "bang" maken, maar toen mijn nichtje bij haar 2e zwangerschap veeeeeel misselijker was als bij de 1e bleek het een tweeling te zijn. De misselijkheid was veel erger omdat er toen 2 keer zoveel HCG in haar lijf zat.

#3151206 Quote

haha reisa, ja dat verhaal herken ik wel. Bij mijn eerste zwangerschap had ik bijna nergens last van. Bij de tweede zwangerschap was ik hondsberoerd… en dat bleek een tweeling te zijn! Maarrrr…. Nu ben ik weer zwanger, 8 weken van ons vierde kindje, en ik ben echt nog geen zwangerschap zo ziek geweest als deze keer! Echt verschrikkelijk zo misselijk, slap en beroerd als ik me voel! We zijn donderdag voor een vroege echo geweest, en het is er deze keer dus echt maar eentje… Het zegt dus niks. Elke zwangerschap is inderdaad weer anders. Ik houd me er maar aan vast, dat het meestal met een week of 12 beter gaat! Want ik hoop ook echt niet dat dit nog langer dan 4 weken zo doorgaat…
    Sterkte ermee!
    groeten, Yvette

#3151258 Quote

Nou, ik ben niet zwanger van een tweeling, maar ook eenzelfde soort verhaal.
    Bij mijn eerste was ik niet misselijk, had alleen geen trek, kon daardoor slecht eten, en was wat moe, in de zin dat ik meer sliep. Maar verder had ik (de eerste 20 wkn in ieder geval) weinig klachten.
    Maar nu!? Deze tweede, pffff. Ik was al kostmisselijk voordat de test zelfs positief werd, erg beroerd, moe, huilerig, slecht slapen… Tot 20 wkn ben ik iedere dag misselijk geweest, ik zit bijna de gehele zwangerschap al in ziektewet en de helft van de dagen lag in het liefst in bed, hopend dat de dag heel snel voorbij zou zijn… Het was echt afzien, vond ik. Niet geweten dat je van een zwangerschap zo ziek kon zijn.

Nu gaat het ietsje beter, de misselijkheid is stukken minder en niet meer dagelijks (maar nog niet weg). Helaas beginnen nu andere soort kwaaltjes, die ik dan wel weer herken van vorige keer: maagzuur, rugpijn, bekkenpijn e.d.

Maar ja, die eerste 20 wkn waren niet te vergelijken met mijn 1e zwangerschap

Groetjes, Karin
    23+6 wkn

#3151836 Quote

nou, ik ben nu voor de 3ex zwanger en weer zo ziek als een hond als de eerste 2x. Mijn mijn zoon die nu ruim 4 jaar is ben ik eerste 3 mnd goed ziek geweest, alleen maar liggen en kotsen. middeste 3 mnd ging het redelijk en pas laatste 3 mnd ging het goed. vorig jaar vanaf 9 weken lekkerder, maar toen was het achteraf dus gestorven, kwamen ze met 12 weken achter. ben nu 7 weken en 3 dgn zwanger en lig 24 uur p dag op bed. alles geprobeerd in het verleden, van eet tips tot pillen etc. niks helpt. gewoon tijd uitzitten helaas. En idd hopen vanaf 3 mnd weg of veel minder, want dit is niks als je nog een kleintje hebt rondlopen. en mijn man werkt avond, nacht en weekenddiensten pfff maar gelukkig helpen beide ouders veel, dat scheelt.

iedereen succes met de vervelende kwaaltjes, maar jullie moeten het zo zien, het is voor een goed doel (ook al voel je dat zo momenteel mss niet).

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct