Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

beweging kindje 18wkn

• Auteur

hallo allemaal.
    2,5 jaar geleden ben ik hier ook geweest en heb intussen een prachtige dochter.
    nu ben ik weer zwanger en merk dat ik veel ben vergeten van de 1e zwangerschap. hoe zat het ook al weer allemaal.

daarom heb ik een vraagje.
    ik ben nu 18 weken en met 15 wkn heb ik al heel lichtjes de kleine gevoeld, daarna ook een aantal keer, maar de afgelopen 3 dagen eigenlijk niet.
    hoe krachtig is het nu eigenlijk en moet ik het al dagelijks kunnen voelen. ik maak me een beetje zorgen.

das het enige wat ik nog weet van de 1e zwangerschap. die zorgen steeds.

ik hoop dat er iemand is die mij antwoord kan geven.

#3151271 Quote

Hai,

Vanaf een week of 25 behoor je het elke dag te voelen. Rond de 18 weken is dit echt niet gebruikelijk hoor! Er zijn zelfs vrouwen die dik over de 20 weken heen zijn en dan pas het eerste plopje voelen. Geen zorgen maken! Dit is volstrekt normaal!!

Gr.Ing

#3151276 Quote

oh gelukkig. bedankt voor t antwoord. voel ik me weer wat beter.

#3151303 Quote

Hoi, volgens mij hoef je de kleine zelfs pas vanaf 28 weken elke dag te voelen.
    Ik voelde de kleine vanaf een week of 16, maar inderdaad niet elke dag. Rond de 23 weken voelde ik het wel elke dag en dat is nu nog steeds zo. Ook al zijn de schopjes nu veel krachtiger (ben 34 weken).

Geniet ervan!
    Mijn man voelde ze trouwens rond 20 weken voor het eerst als hij met zijn hand op mijn buik voelde.

#3151339 Quote

oh ik geniet er echt super van. dat was nog wat ik het meeste miste toen mijn dochter op de wereld was. ik geniet nu dubbel zo veel heerlijk. ben echt blij met jullie antwoord. weet ik weer een beetje van hoe en wat.

#3151737 Quote

Ik ben 18 weken en 3 dagen en voelde het kindje rond de 16e week eenmalig. Daarna niet meer, wel spannend maar schijnt inderdaad normaal te zijn,

Morgenavond verloskundige dus dan gaan we weer het hartje luisteren.

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3151739 Quote

Bij mijn dochtertje voelde ik voor het eerst beweging ook zo rond de 18 weekjes, maar doordat de placenta aan de buikkant zat voelde ik haar bewegingen veel minder intens. Dat is eigenlijk de rest van de zwangerschap zo gebleven. Pas tegen het eind toen de ruimte in mijn buik steeds beperkter werd, voelde ik haar bewegingen veel makkelijker.

Ben ook heel erg nieuwsgierig hoe snel ik deze keer iets zal voelen, ben nu zwanger van de 2e (11 wkn 4dgn)

Groetjes, Linda

#3151772 Quote

Ik voelde het kindje vrij vroeg, dacht ik. Toen een week geleden weer. Daarna bijna niets meer. Maar gisteravond kreeg ik twee mooie schopjes. Sterker nog ik en mijn man konden er ieder eentje voelen van buitenaf. En ik ben vandaag 19 weken.   Ik maakte me erg zorgen over niet zo veel voelen, maar het kan dus erg verkeren per dag tot ergens bij week 24/25. De ene keer niets en dan ineens gaat het helemaal los.  

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct