Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

(te) snel bevallen

• Auteur

Hoi dames,

ik ben nu weer eens wakker met elke 2 a 3 minuten harde buiken/weeen. Dit heb ik deze keer zwangerschap al een aantal keer gehad, maar nu was het al een paar weken rustig. Ben vandaag 36 weken zwanger.

Nu krijg ik (als ukkie blijft zitten) over 3 weken een geplande keizersnede. Maar ik ben erg bang dat ze komt en ik te laat in het ziekenhuis ben om nog een keizersnede te krijgen.
    Dit is mijn derde zwangerschap en mijn jongste zoontje is erg snel geboren. Van de eerste wee tot hij er was zat nog geen uur en drie kwartier tussen.

Ik wil dus niet elke keer bellen om niets, maar ook niet te laat. Elke keer als ik die weeen heb denk ik, nou ja nu kan niet hoor de kindjes slapen en wie moet er dan bij ze blijven, enz, enz. Dus tot nu toe niet gebeld en gelukkig ook niet doorgezet.

Poeh, lastig hoor dingen goed inschatten, ookal is het de derde keer haha.

Iemand nog tips over wanneer te bellen ofzo? De verloskundige zegt, meteen bellen als je het idee hebt dat je een wee hebt, maarja wat is dan het verschil tussen een wee of een voorwee???

Ben beide keren ingeleid dus weet niet eens wat voorweeen waren tot deze zwangerschap.

Liefs babymama

#3151367 Quote

hoi babymama

Ik ben zelf 40 weken zwanger van mijn 4e kindje. Ik heb alle keren valse starten gehad (ook bij deze zwangerschap heb ik al lichte voorweeen en rugweeen gehad) Het verschil voor mij  met voorweeen en echte weeen. is goed merkbaar. Bij echte weeen kan ik bijna niets, niet praten,  moeilijk opvangen e.d. terwijl bij voorweeen voelde het als samentrekkingen die niet heel pijnlijk zijn en waarbij ik nog kan kletsen en opvangen. Misschien dat jij dat verschil ook zo voelt? Ik weet in elk geval als het echt is begonnen…dat het veel pijnlijker is..Ik wens je een rustige laatste 3 weken toe en een goede bevalling + herstelperiode (mijn 1e is ook met keizersnede gekomen en dat viel ook met het herstel allemaal heel erg mee gelukkig, ik had er ook nog geen   rondlopen)..succes en als je twijfelt..gewoon bellen hoor naar je verloskundige/gynaecoloog..! Dubben is ook niets!
    groetjes Vanessa  

#3151373 Quote

Misschien een brutale vraag, maar waarom zijn ze een keizersnede van plan als de kleine zich over 3 weken nog niet gemeld heeft?

Meestal moet je bellen als je een uur lang goede weeen hebt.
    Dat je zoontje snel geboren is, zal waarschijnlijk met het inleiden te maken gehad hebben, op een natuurlijke manier zal het wel niet zo snel gaan.

#3151378 Quote

Spannend hoor, zeker nu met de voorweeën. Heel moeilijk om te zeggen wanneer het nou wel echt  begonnen is. Ze zeggen wel wat als het opgewekt wordt het wel veel heftiger is als dan wanneer het natuurlijk begint, maar ja, wat is heftig en wanneer zet het nou echt door….. zeker als je weet dat het een geplande keizersnee moet worden, dat doen ze toch ook niet zomaar.

Je weet inmiddels dat je heel snel kunt bevallen (ondanks dat het opgewekt is, is het heel snel!!) Dus je zult er waarschijnlijk ook natuurlijk geen dag inzitten, maar wanneer moet je dan bellen?   Zou het in elk geval met je gynacoloog overleggen, wanneer hij/zij het tijd vindt om te bellen. Niet eerst een uur met stevige weeën afwachten in elk geval voordat je belt.

Het is bij iedereen weer anders. Mijn gynacoloog wil  bij de komende bevalling eigenlijks dat ik bij elk krampje direct naar het ziekenhuis vlieg…..moet namelijk een half uur rijden en dan nog naar de verloskamer toe.   Mijn eerste bevalling bestond uit 3,5 uur gebroken vliezen, een kwartiertje grappige krampjes, 2 uur persweeën ophouden (wij waren dus niet in het ziekenhuis). Daarna was onze dochter er (inmiddels zonder persweeën) in een kwartiertje. Ik kan dus ook  redelijk snel .   Mag deze keer wel wat langer duren.

Groetjes Noah

#3151383 Quote

Hoi,

Bij de eerste ben ik binnen 1,5 uur bevallen van begin tot eind dus super snel ( zonder inleiden) Nu ben ik zwanger van nrtje 2 en bij de 1e controle zei de vk gelijk   bellen als ik ook maar denk wat te voelen. Dus dat zou ook mijn tip zijn voel je wat bel dan gewoon dan weet je het zeker. Ze zeggen dat het bij een volgende veel sneller gaat dus gewoon geen risico lopen.

Liefs Linda,

#3151395 Quote

Hey dames,

bedankt voor jullie reacties.

Even een korte up-date. Ik moest vanmiddag toch bij de gynaecoloog zijn, maar heb vanochtend ook even gebeld. Ik moest dus wat eerder komen en heb een tijdje aan de ctg gelegen. Ons ukkie was daar heerlijk druk en ook had ik nog harde buiken. Ze waren niet pijnlijk meer, maar wel duidelijk aanwezig.

Daarna door naar de gynaecoloog en die heeft inwendig een echo gemaakt om te kijken of de weeen effect hebben op mijn baarmoedermond. Alles zat gelukkig nog potdicht.

Alles was dus prima in orde. Ook bloeddruk enzo. Ik heb aan zowel de verloskundige als de gynaecoloog gevraagd wanneer ik moet bellen en beide zeiden meteen. Ze vonden het goed dat ik nu had gebeld en moet de volgende keer gewoon 's nachts bellen, want ze zijn er toch. Het kan opeens wel echt doorzetten en dan heel snel gaan.

Bedankt voor jullie adviezen en allemaal veel succes met de zwangerschap en bevallling!

Oja ik krijg een keizersnee omdat de bevalling van de jongste niet zo goed ging en dat willen we deze keer natuurlijk voorkomen.

Groetjes babymama

Lees ook: Zwanger, en nu?

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct