Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Gedeeltelijk voorliggende placenta

• Auteur

Hallo allemaal,

Bij onze 20 weken echo zijn we er achter gekomen dat ik een gedeeltelijk voorliggende placenta heb Ik zou zo niet op een natuurlijke manier kunnen bevallen. Maar met 30 weken zou ik weer een echo krijgen, met grote kans dat de placenta niet meer in de buurt van de bbm zal liggen. Ik ben nu 2 weken geleden weer geweest (nu 32 weken zwanger) en blijkt hij er nog 1.1cm voor/naast te liggen ik mag zo dan wel natuurlijk bevallen, maar niet thuis. Nu krijg ik met 34 weken weer een echo. En ligt hij er dan nog een stukje voor, wordt ik overgedragen naar de gyneacoloog. Ik zie erg tegen een ziekenhuis bevalling op, en zeker nu ik weet dat de kans op bloedingen groter is. Ik ben nu al  bang om te persen. En dat terwijl ik  bij de bevalling van de 1e een eitje heb gehad (2,5 uur en 18 min persen en nog 5 dagen eerder ook)  

Dat is ook iets waar ik tegenop zie. Dat ik telaat in het ziekenhuis ben. En te vroeg beval. Zonder iemand erbij..

Kent iemand dit?

Groeten Matahari

#3151611 Quote

hoi matahari,

Wat vervelend voor je om zo nog de laatste weken in te gaan zonder onbezorgd te zijn. Ik werk zelf in het ziekenhuis op verloskunde en ik kan je verzekeren dat ik van veel mensen hoor dat het hun erg is meegevallen. We begeleiden je zoals jij dat wilt en houden rekening met je wensen bij de bevalling.
    Wat jij met de placenta hebt heet placenta marginalis/lateralis. Wat betekent dat het laatste slipje van de placenta voor of tegen de baarmoedermond aanligt. Hierdoor kun je wel vaginaal bevallen en hoef je voor het persen helemaal niet bang te zijn. Het onderste gedeelte van de baarmoedermond is alleen niet zo gespierd als de rest van de baarmoeder, zodat dat gedeelte wat minder goed kan samentrekken nadat de baby geboren is. Daarom beval je in het ziekenhuis, zodat we het vloeien goed in de gaten kunnen houden en op tijd wat kunnen doen om te zorgen dat het bloedverlies zal meevallen. Hopelijk ben je hierdoor wat gerustgesteld en kun je toch nog een paar weken genieten van je zwangerschap.

succes, bosje

#3151612 Quote

oh je, en dat je alleen zal bevallen:  

Gewoon vroeg bellen en je verhaal vertellen dat het de vorige keer heel snel is gegaan, dan kun je beter een keer teveel naar het ziekenhuis komen, dan dat je inderdaad alleen thuis bevalt.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct