Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Kleertjes voor de a.s. baby wassen ja/nee?

• Auteur

hi
    wanneer zijn jullie begonnen of gaan jullie de kleetjes voor de a.s. baby wassen?
    Van een aantal mensen hoorde ik dat ze vooraf de kleertjes helemaal niet hadden gewassen.

En gebruiken jullie dan een neutrale waspoeder/wasverzachter?

Wat is nou verstandig??

gr
    FF
    27+2 weken zwanger

#3151610 Quote

Hoi FF,
    Ik heb alle kleertjes van tevoren een keer gewassen, vind ik wel zo fris. Heb geen speciaal wasmiddel gebruikt. Ik gebruik zelf Witte Reus, hier kan ik prima tegen ondanks mijn eczeem. En de kleren van onze zoon gaan gewoon mee in de was van mij en mijn vriend, dus zijn kleertjes worden ook met Witte Reus gewassen.
    Mijn tip: gewoon doen waar jij je goed bij voelt!
    Groetjes, Irene

#3151621 Quote

Ik ga wel alle kleertjes die we tweedehands hebben gekregen wassen. De nieuwe weet ik nog niet zeker. Als ik tijd over heb wel denk ik. Ik ga geen speciaal wasmiddel kopen. Gewoon mijn standaard huismerk, of wat er toevallig in de aanbieding was.

Ik ga hiermee tijdens mijn verlof mee beginnen. Dan is als het goed is de babykamer klaar en kan ik meteen de kasten inruimen Nu staat alles nog in dozen en zakken te wachten tot ik eindelijk mag kijken wat ik nu eigenlijk allemaal heb gekregen.

#3151625 Quote

hoi,

Ik heb bij de eerste alleen kort van te voren de rompertjes gewassen, gewoon met huismerk wasmiddel, zonder wasverzachter.
    Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om de nieuwe kleertjes gelijk al in de was te mikken. Ik wil het nu op de zelfde manier doen.
    groeten Elke

#3151626 Quote

Hallo,

Ik ben nu zwanger van de tweede, 25wk. Ik heb bij onze dochter ook wel eerst even alles gewassen. Ik ga dit zeker nu ook wel doen. Ik was dan alles met dreft, maar ik gebruik ook zeker wasverzachter. (Robijn sensitive geloof ik, tis in ieder geval de witte fles!!)
    Want die zorgt ervoor dat de zeepresten neutraal gemaakt worden. Ik heb dit van mijn kraamhulp geleerd, dus ik neem aan dat het dan goed is toch??!!

Sucses!!!
    grtjes Carola

#3151627 Quote

hoi,

ik heb de kleertjes gewassen toen ik zo rond de 32 weken was, ik heb alles gewassen, de lakentjes, dekentjes, aankleedhoezen, sokken, kleertjes, gewoon echt alles …met Neutral.

sommige dingen ruiken best een beetje naar kleurstof als ze nieuw zijn, vooral lakentjes als je ze uit de verpakking haalt maar nu ruikt alles weer lekker fris.

ik zou vooral alles wassen wat in aanraking komt met de blote huid en dan met een neutraal wasmiddel, het kan zijn dat je kleintje overgevoelig reageert op de stoffen uit geparfurmeerd wasmiddel en dat zou toch sneu zijn want het is zo'n kleine moeite, ik heb bij mijn 1e 2 het eerste halfjaar alles op neutral gewassen en daarna gewoon bij onze was gedaan, dat ben ik nu weer van plan.

succes, en btw het wassen en strijken is juist zo leuk, bij elk pakje kan je meteen fantaseren hoe het staat en dan lekker netjes de kast in.   ( de lol is er na die 1e keer ook wel vanaf hoor, als je beeb er is, is die was echt een opgaaf)

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3151630 Quote

Ja hier alle dingen gewassen voor de geboorte van de uk.
    Zowel de eerste als tweede keer en nu voor de derde keer. Ook dingen die van onze eigen zolder kwamen… kleine moeite wel zo fris.

Gewoon in ons eigen wasmiddel. Als de kleine erop reageert dan kunnen we altijd nog overstappen op Neutral, maar aangezien ik hier zelf tegenkan en een nogal gevoelige huid heb voor oa wasmiddelen gok ik erop dat het wel losloopt.

En wat Janneke al zegt… het is die eerste keer zo leuk, die kleine dingentjes aan de lijn en dan netjes gestreken in de kast opbergen!

groetjes,
    Marije (37+3, 3e kindje)

#3151633 Quote

ik zeg zeker wassen een babyhuidje is heeeeeeel gevoelig en in kleding zitten kleurstoffen en dat kan allergiesche reactie opwekken zodat kindje onder eczeem komt. Je buik is heel natuurlijk allemaal en lekker vrij en een niet gewassen kleertje in de winkel komt stof het zit in kartonnen dozen als binnen komt wel zo fris om lekker te wassen.

Ik raad je persil sensitive 5,95 per fles aan of neutraal (ook erg frisse geur) ook 5,95 per fles mijn zoon is heel gevoelig voor wasmiddels en dit werkt perfect hij heeft nergens last van en ik ook niet ik ben ook erg gevoelig ervoor krijg snel jeuk ervan.

Maar ik zeg wassen

#3151634 Quote

wat ik nog even kwijt wil heel veel kindjes/mensen zijn allergisch voor wasverzachter ik raad het niet aan bij een baby maar als je dat liever wel heb moet je het zelf weten maar kan jeuk veroorzaken.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct