Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Leven voelen en contact met je buikbaby?

• Auteur

Hallo allemaal!

Ik ben Maaike, 26 jaar  en momenteel 21.5 week zwanger van onze eerste hummel. Afgelopen donderdag de 20 weken echo gehad! Helemaal super! Alles zit erop en eraan en werkt goed. Heb er wel 3 kwartier gelegen aangezien hummel diep in mijn bekken lag met het hoofdje. Allerlei capriolen moeten uithalen om het anders te laten liggen. Was best grappig en uiteindelijk koos hummel eieren voor zijn geld en draaide zich om en was het hoofdje goed te zien.

Als hummel met een handje of voetje duwt voel ik dat super goed en duw ik zachtjes terug. Sinds enige tijd krijg ik reactie terug en en duwt hummel op de zelfde plaats terug. Dit kan wel 3 keer over en weer gaan. Nu zat ik van het weekend op de bank met de laptop op mijn schoot. Hummel duwt en duw terug. Weer duwt hummel, maar ik duwde niet terug, zat email te lezen. Ik krijg me toch een duw van binnenuit! Zo van joe hoe!! effe terug duwen!! Tenminste daar leek het op. Was helemaal verbaasd en moest enorm lachen. Ik duw weer terug en wederom duwt hummel dit maal gewoon weer terug.

Hebben jullie dit ook wel eens meegemaakt, of is het puur toeval dat dit gebeurd. En heb je echt contact dan met je kind als het op de zelfde plaats weer terug duwt??

Ben benieuwd of jullie dit ook hebben.

Groetjes Maaike

#3151668 Quote

Ja hoor! Ons kleintje wil ook graag "spelen en contact". Heerlijk is dat.

Als ik voel dat het kleintje wakker is en dan op mijn buik klop, klopt het kindje op die plek terug. Daarna kloppen op de andere kant en….. ja hoor daar is de kleine ook weer. Zo grappig om te voelen. Vanmorgen was de gynacoloog ook even hardhandig om te voelen hoever de kleine ingedaald is, maar direct kwam er commentaar van binnen.

Groetjes Noah

#3151679 Quote

Hoi Maaike,

Leuk!!
    Kan zeker hoor, misschien is zwangerschapshaptonomie iets voor jou?
    Leer je contact te leggen en te spelen met je kleintje, ik vond het een leuke ervaring!
    Heb er, eerlijk gezegd, tijdens de bevalling niets aan gehad, maar tijdens mijn zwangerschap des te meer…….

Gr. Rimke
    Mama van Maudy, 8-9-2008

#3151682 Quote

Dat is bij mij ook zo hoor, als ik mijn hand ergens op mijn buik leg en de kleine is wakker dan word daar gelijk tegenaan geduwd. Is echt superleuk. Al merk ik dat de kleine steeds minder plaats begint te krijgen, het is nu meer duwen en draaien, ik denk dat de baby nu niet meer zoveel plaats heeft om flink te schoppen.
    Groetjes suzanne

#3151684 Quote

Oooo wat leuk om te lezen allemaal! Ik zit nu pas in mijn 17e week (eerste zwangerschap), maar ik voel al duidelijk leven. Een gevoel dat ik nog nooit eerder heb ervaren en ook niet goed weet te omschrijven. Alsof er kleine luchtbelletjes knappen of alsof er een visje tegen mijn buik aan zwemt… Ik kan haast niet wachten totdat ik ook echt contact met mijn kleintje kan maken.

Groetjes, Sarah

#3151724 Quote

Hier ook zo'n knuffelkindje haha heerlijk

Gisterochtend was mijn man wakker en vroeg aan mij Slaapt ze nog, ik zeg nee ze doet alsof, hij sloeg zijn arm om mijn buik heen en kreeg meteen reactie van ons meisje, was zo'n geweldig moment……….
    Zo vind ze de doptone van de vk ook erg interessant, een keer vloog de doptone echt van mijn buik af zo hard trapte ze er tegen haha
    ik ga die bewegingen zeker missen………dus nu nog even extra van genieten!

Liefs Daantje

34 wk en 2 dg

Lees ook: Zwanger, en nu?

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct