Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

wanneer hartje kunnen horen??

• Auteur

hoi meiden

ik heb even een vraagje. ben nu ruim 7 weken zwanger. met 9 weken ga ik voor de eerste keer naar de vk voor intake en echo. nu mijn vraag…wanneer kunnen ze het hartje horen met de dopetone?? en kunnen ze met 9 weken een uitwendige echo doen???

met mijn eerste zwangerschap had ik de eerste echo met 6 weken en met 10 weken en die waren inwendig en in het ziekenhuis. en de eerste keer bij de vk was met 14 weken…

hoop dat jullie het weten

groetjes sibje

#3151735 Quote

Hoi Hoi,

Ik heb een echo (via de buitenkant van de buik) gehad met 8 weken en toen heb ik het hartje zien kloppen, maar hij was nog niet te horen met de dopetone.
    Ik heb het hartje voor het eerst gehoord via de dopetone met 11wk, er werd toen tegen mij gezegd,  voordat ze het ging proberen, dat het niet helemaal zeker was of het zou lukken.

Fijne zwangerschap!

#3151744 Quote

oe!

9 weken is nog wel vroeg om het met een doptone (dope is wat anders……whihihi!) te kunnen horen.
    Meestal is dat voor het eerst bij 12 -13 weken, als je baarmoeder wat boven je schaambeen uit gaat groeien, daarvoor is het volgens mij helemaal nog niet te horen.
    Vaak doen ze bij 6 weken zwangerschap idd een inwendige echo omdat het apparaat dan niet door ons natuurlijke laagje vet heen hoeft, inwendig is het dan gewoon beter te zien, vaak vanaf een week  of 7-8 is er uitwendig al veel meer te zien, maar dat is ook afhankelijk van je postuur!

Gr. Rimke

#3151749 Quote

Hangt helemaal af van je postuur en hoe je baarmoeder ligt.

De mijne ligt naar achteren gekanteld en ze konden in het ziekenhuis met 13 weken nog geen goede echo maken, dus alsnog inwendig gebeurt.

Groetjes Noah

#3151758 Quote

bedankt voor jullie reacties.
    wat dan misschien scheelt is dat het niet door een hele laag vet heen moet. ben behoorlijk slank….
    word dan nog wel spannend of de echo gaat lukken. ik hoop het zo. wil onze uk wel zien hoor en ik wil gewoon graag horen dat het goed gaat

#3151983 Quote

Hi Sibje,

Ik had bij 8 weken een echo, en daar konden ze gewoon het hartje al zien.
    Bij 12 weken konden ze het hartje zachtjes horen.
    Een beetje onzin is het verhaal over je postuur…
    Zelf had ik in het begin maatje 40 en alles kon gewoon bekeken worden.
    Zo een apparaat is tenslotte er op gemaakt om golfen te zenden door je lichaam……

Groetjes Ilse

36 weken

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3151993 Quote

Hallo dames,

Ik heb met precies 8 weken een echo gehad. Gewoon uitwendig, perfecte echo waar we het hartje op konden zien kloppen. Maar ook hebben we het hartje kunnen horen (via het echo-apparaat, dus niet via doptone).

Maar denk dat het per persoon verschillend is. Bij de ene is het wat eerder te horen dan bij de ander. Met 13 weken hebben wij het hartje gehoord via de doptone, hierbij werd ons van te voren gemeld dat het nog wel eens moeilijk kon wezen om het hartje te vinden, maar dat we ons niet druk hoefden te maken als we het niet te horen zouden krijgen. Maar binnen 2 seconden had ze 'm al, en het verbaasde haar dat het zo'n sterke hartslag was.

Liefs Rixt

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct