Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Onze top 3

• Auteur

Hoi meiden,

Na lang, lang, laaaaaang overleggen hebben we nu een namen top 3 voor onze Zoon To Be bedacht. En nu moeten we hier dus nog eentje van zien te kiezen…
    Dus dacht ik: wie weet kan de mening van de meiden op het forum ons een handje helpen! Ik ben erg benieuwd wat jullie van deze namen vinden; en waarom:

Joa (Leuk: mijn vader heet Johannes, dus is vernoeming en komt ook niet veel voor. Minpuntje: is vrij apart, dus hij zal waarschijnlijk altijd later zijn naam moeten spellen)
    Noah (Leuk: gewoon hele mooie naam. Minpuntje: is behoorlijk populair op het moment, dus komt veel voor)
    Mika (Leuk: leuke en blije naam. Minpuntje: ik ben een beetje bang dat mensen  meteen aan de zanger Mika zullen denken  als ze de naam horen en dat hij daar  misschien later opmerkingen over gaat krijgen)

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Liefs, 10e (30 weken zwanger)  

#3151989 Quote

Hoi,
    Leuke namen, ik moest wel even lezen of het nu om een jongen of een meisje ging.
    De namen kunnen eigenlijk alle drie wel voor meisjes en jongens. Noa zonder h, komt nu ook veel voor bij meisjes. Mika vind ik een leuke, vrolijke naam.
    Ik ken ook een jongetje dat Joas heet, heb je daar ook aan gedacht?
    Groet, Emma

#3152021 Quote

Ja ik zou er ook JOAS van maken, vind ik persoonlijk meer af.
    En vind ik de mooiste van de drie, de andere hoor je al zo vaak.
    Ik zou me trouwens geen zorgen maken over de zanger mika, eer je zoontje op school zit, hoor je misschien al niets meer van de zanger.

#3152072 Quote

Ik sluit me aan bij de anderen: Joa vind ik de leukste naam. En zeker als het dan om een vernoeming gaat… Vind ik toch altijd een leuk extraatje. Over de schrijfwijze zou ik me niet te veel zorgen maken. Ik heet Indra en heb die naam al vele keren moeten herhalen en spellen, maar het blijft eigenlijjk leuk om je eigen naam niet overal tegen te komen… Je went wel aan de ongemakken die er aan verbonden zijn!

#3152073 Quote

hoi,

Om dan maar een beetje tegengas te geven: ik ben niet zo van de bijzondere namen. verder ben ik dierenarts en Mika komt toch wel regelmatig bij honden voor. Dat  is dan ook mijn eerste associatie.
    Joa heb ik nog niet eerder van gehoord en vind ik persoonlijk niet echt een mooie naam. Noah vind ik dan nog de beste.
    Probeer ook altijd even een voorstelling van een volwassen man met dezelfde naam te maken.

Groeten Elke

#3152092 Quote

Hoi hoi,

wat is het toch moeilijk hè een naam verzinnen, want je kleine moet hem wel zijn hele leven dragen.
    Mijn mening: Joa, ken ik als meisjesnaam, dus dacht gelijk daaraan.
    Mijn broer heet Noah, die vind ik ook leuk. Een stoere korte naam.
    En Mika is ook leuk, ik ken die zanger niet. Maar ja zo heet die hele leuke schotse collie een paar huizen verder op ook.

Ik weet niet wanneer jullie de kleine verwachten, maar tegen die tijd dat het zover is weet je gewoon welke naam hij hoort te krijgen. Het is ook maar net wat jullie belangrijk vinden. Wij wilden niet een naam die je vaak hoort, en ook niet een naam van iemand die je kent, daar moet je dan toch altijd weer aan denken (aan bv die vervelende jongen op school) en zeker niet vernoemen. Dat vind ik zo standaard, zeker hier in de familie.
    Volg gewoon je gevoel, dan komt het echt wel goed.

Liefs,

Lees ook: Zwanger, en nu?

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct