Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Zwanger, zo snel???? zwanger door ovulatietesten, wie helpt????

• Auteur

Hoi dames

Al vanaf maart ben ik gestopt met de pil. Kort daarna had ik een positieve test in handen, nog geen week later liep deze zwanerschap fout, helaas. We hebben al een zoontje van ruim  1 1/2 een tweede is van harte welkom.
    Omdat zwanger worden niet erg vlotte (al is het heel gemiddels pas na 6maanden zwanger te raken)
    heb ik ovulatietesten gekocht, 30 stuks.
    Vanaf de 9e dag na de eerste dag van mijn laatste menstruatie ben ik gaan testen.
    Elke dag zo rond 13uur. Ze bleven negatief.  Na 30 dagen, nieuwe testen gekocht, dit keer 10 stuks. Vorige week heb ik vor alle zekerheid nog een zwangerschapstest gedaan, aangezien die eisprong maar niet kwam, deze was negatief. Na 38 dagen testen, eindelijk een wel heel positieve ovulatietest! Aan de slag natuurlijk, met goede moed!
    Die positieve test is nu 4 daen geleden.
    Vanmorgen stond ik te douchen, de waterstralen deden pijn op mijn borsten…
    Een heel herkenbaar kwaaltje voor mij. Ik kon het niet laten een test uit te voeren.
    Een matcare test, deze kun je uitvoeren 4 dagen voor de verwachte menstruatie (heel onregelmatig bij mij dus weet niet wanneer ik die zou kunnen verwachte)
    En wat blijkt, een heel donkere positieve streep!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Geen licht streepje als bij mijn eerste zwanerschap maar een dikke duidelijke lijn.

Heeft iemand dat ooit wel eens meeemaakt???
    Ik denk zelf, dat ik misschien toch al wat langer in verwachting ben,
    of het zou een 6ling moeten zijn hahhahaahah

#3152028 Quote

Hoi mama,

Ik vermoed dat je je ovulatie hebt gemist. Ik weet ook uit ervaring dat het erg lastig kan zijn het verschil te zien tussen het lichte streepje dat eigenlijk altijd wel opkomt en een echt positieve test.
    Het is namelijk zo dat een ovulatietest óók reageert op HCG, het zwangerschapshormoon. Eigenlijk is die ovulatietest van 4 dagen geleden dus je eerste positieve zwangerschapstest! Gefeliciteerd!
    Het enige nadeel is inderdaad dat je nu niet weet hoe lang je al zwanger bent, maar daar valt nauurlijk wel achter te komen.

Groetjes,
    Elsbeth.

#3152126 Quote

Hoi Ikke mama,

Het kan heel goed zijn dat je je eisprong hebt gemist met de ovulatietesten. Ik weet niet welk merk je hebt gebruikt?
    Zelf heb ik deze ervaring met de goedkope testen die je via internet kunt bestellen. Omdat ik zwanger wilde worden met behulp van een donor en zelfinseminatie ben ik ovulatietesten gaan gebruiken. Ik had de testen van sensitest besteld. Geen enkel positief resultaat mee gehad. Omdat er bij mij op jonge leeftijd een hormoonstoornis was geconstateerd, waarbij het veelal voorkomt dat je geen eisprong hebt, heb ik na zo'n 5 maanden een afspraak bij de gyn gemaakt. In de maanden dat ik moest wachten om daar terecht te kunnen, ben ik de digitale testen van clear blue gaan gebruiken. En ziedaar, met deze testen bleek ik een keurige cyclus te hebben van 32-35 dagen, met een eisprong tussen de 16e en 20e dag. Onderzoek bij de gyn wees dit vervolgens ook uit, waarna ik bij de 2e inseminatiepoging zwanger was.

Ik zou je adviseren contact op te nemen met de verloskundige, en je verhaal voor te leggen. Waarschijnlijk kun je dan binnenkort al een vroege termijnecho krijgen om te zien hoe lang je zwanger bent. (En weet je ook direct of het inderdaad een 6-ling is:-))
    Succes!
    Groet Vonni.

#3152145 Quote

Hoi dames

Ik had ook de  ovulatietesten van mat care.
    Heb gister de verloskundige gebeld en
    mijn verhaal gedaan.
    Zij denkt inderdaad hetzelfde,
    ovulatie gemist. Een grove schatting maakt
    dat ik nu ongeveer 5 weken in verwachting ben.
    Alsnog een beetje onverwachts dus,
    kan het ook nog niet geloven.
    Tijdens mij eerste zwangerschap was ik
    met 4 weken al behoorlijk beroerd
    maar heb nu nog nergens last van.
    Wat niet is kan nog komen natuurlijk,
    maar hoop dit keer op een meer onbezorgde
    zwangerschap (bij de eerste had ik een
    bloeddruk van 70-45 waardoor ik dagelijks
    flauw viel en kreeg ik de rode hond; terwijl
    ik gewoon ben ingeent)
    In elk geval erg bedankt voor jullie reacties!

Groetjes

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct