Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Geen kwaaltjes!!!

• Auteur

Hallo mama's in wording!

Ik lees overal maar over kwaaltjes die zwangere vrouwen hebben. Ook lees ik in boeken over waar je allemaal last van dient te hebben, maar zijn er ook mama's die nergens last van hebben; zoals ik!

Ben nu 31 weken zwanger en voel me prima. Het enige waaraan je kunt zien en merken dat ik zwanger ben is mijn mooie buik.
    Ze zouden eigenlijk een boek moeten schrijven voor vrouwen die nergens last van hebben. Ik vraag me soms weleens af of het vaak ook niet 'tussen de oren zit' en de manier hoe vrouwen ermee om gaan?
    Ik ben iemand die heel positief is ingesteld en me ook geen zorgen maak. Het komt zoals het komt en als je rustig blijft en een goede balans vindt tussen rust en arbeid kan er niet veel mis gaan, toch!?

Ik zou graag eens de reacties willen weten van mama's die hetzelfde denken dan ik en ook weinig tot geen kwaaltjes hebben.

Tot nu toe een heerlijke zwangerschap en over 3 weekjes verlof. Ben wel af aan het tellen en kan niet wachten totdat ik onze kleine meid lekker kan knuffelen.

Liefs aan alle aankomende mama's.
    x

#3152034 Quote

Hoi,

Jeerlijk dat je zo;n probleemloze zwangerschap hebt!
    Bij mijn eerste had ik ook nergens last van! Helemaal niets! Puur genieten dus!

Nu ben ik zwanger van de tweede. Nu heb ik wel wat kwaaltjes (moe, wat misselijk, wat rugklachten). Allemaal niet heel dramatisch, maar wel vervelend.
    Ik ben ook iemand die positief is ingesteld en niet snel klaagt. maar ik kan je dus ook vertellen dat het niet enkel een kwestie is van "tussen de oren zitten".

Ik zou zeggen prijs je gelukkig met zo;n mooie zwangerschap! Maar realiseer je ook dat het een kwestie is van geluk hebben! Een volgende zwangerschap kan heel anders zijn!

#3152036 Quote

Ai ai, dit vind ik een heel gevaarlijk onderwerp… Ik kan kort zijn. Voor mijn zwangerschap was ik de positiviteit zelve en heel laid back en alles dat je wil… Het zit ECHT NIET tussen de oren!!! Ik vind het zelf ook vreselijk dat ik me in het begin zo rot voelde. Het begint nu gelukkig wat te beteren…
    Je mag je in elk geval heel gelukkig prijzen dat je nergens last van hebt!!! Ik hoop dat je binnenkort een vlotte bevalling hebt en een wolk van een baby krijgt!

groetjes
    Indra

#3152038 Quote

Hmmm, ik krijg een beetje de indruk dat je denkt dat mensen met kwaaltjes zich aanstellen. Ik hoop dat ik dat verkeerd begrijp.

Zoals mijn voorganger al zei. Ook ik heb een vlekkeloze eerste zwangerschap gehad en ben nu nog maar 8 weken zwanger van de tweede en ik heb nu al meer kwaaltjes gehad dan mijn hele eerste zwangerschap bij elkaar. En geloof me dat zit echt niet tussen mijn oren!!

Wees blij dat je geen kwaaltjes hebt en geniet daarvan.

Groetjes Mim

#3152045 Quote

Idd je doet net ofdat vrouwen met kwaaltjes zich aanstellen ! nou kan je zeggen dat het niet zo is.   ik ben super positief ingesteld maar ben echt tot 7 maanden kotsmisselijk en overgeven duizelig geweest en dat zit echt niet tussen mijn oren hoor dus ik zou een beetje opassen met het onderwerp……gr bloem 35 weken

#3152060 Quote

hoi hoi
    hier nog iemand die nergens last van heeft ik ben nu 8w4d zwanger van ons eerste kindje, en ik heb echt helemaal nergens last van het maakt me ook wel onzeker ik heb 13 november pas   de eerste echo dan ben ik 10 weken zwanger.
    ik lees overal dat elke zwangerschap weer anders is dus laten we maar hopen dat alles goed is

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3152066 Quote

Wat heerlijk dat er ook probleemloze zwangerschappen bestaan. Dat moet ook, want het is een mooie tijd, ondanks misschien alle ongemakken. De bewegingen in je buik, het contact met de kleine…. ik zal het straks best missen. En natuurlijk hoor je meer slechte verhalen dan de goede, want tsja…. wat is er te melden als het goed gaat…. het gaat goed toch??? Althans zo denkt de buitenwereld vaak.

Het is wel heel kort door de bocht om klachten af te doen als psychisch, want helaas zit het niet altijd tussen de oren als het niet zo lekker gaat. Heb diverse gesprekken met psycholoog en maatschappelijk werk gehad (verplicht vanuit het ziekenhuis), maar kreeg alleen de opmerking dat ze het wonderbaarlijk vonden dat ik niet depressief werd van mijn toestand en de situatie die dat meebracht voor onze dochter, ik blijf dus heel positief. Dit is onze 2e, en laatste, zwangerschap. Heb beide keren hyperemisis en ik kan je vertellen, dat is niet fijn. Je kunt helemaal niets meer  binnenhouden en ben deze keer 6 weken opgenomen geweest. Hierna medicijnen gehad die normaal bij chemo gebruikt worden om het spugen tegen te gaan…..   Het is (vermoeden ze) een soort  allergie tegen het hcg-hormoon en zodra de kleine er is (placenta eruit) ben ik overal van af, een heerlijk vooruitzicht. Dit was bij onze dochter ook zo.

Het ene lichaam reageert heel anders op hormonen en veranderingen dan het andere lichaam en natuurlijk kan de ene iets heel goed hebben, terwijl een ander daarover alleen maar zou lopen klagen. Dat kan aan het karakter liggen, pijngrens en nog zoveel meer factoren, dan alleen psychisch. Een positieve instelling doet veel, maar jammer genoeg niet alles.

Groetjes Noah

#3152112 Quote

Hi!
    Ik kan helaas niet met je meepraten over een zwangerschap zonder klachten…
    Net als alle anderen ben ik echt geen zwartkijker en hoe vaak ik ook tegen mezelf heb gezegd: "Denk er gewoon niet aan joh, doe niet zo gek" ik bleef er toch eten uitgooien…

Wat zou er extra moeten staan in een boek voor zwangere vrouwen zonder klachten?
    Skip gewoon de delen over klachten, zou ik zeggen.

Ik vind dat je het niet echt aardig hebt neergezet zo, het komt een beetje over alsof vrouwen met kwaaltjes dat aan hun eigen psychische gesteldheid te danken hebben.

Maar goed, succes met het vormen van "het clubje vrouwen zonder klachten".
    Ben bang dat er weinig zullen zijn, al zou ik er graag bij willen horen, begrijp me niet verkeerd.

Hmm, misschien op dit moment een beetje last van de hormonen, ghehehe, ik ga gauw weg…

Groetjes!

#3152123 Quote

hoi,

weet je ook al ben je super positief en denk je mij krijgen ze niet klein:

aambeien zitten buiten je anus, maagzuur tot in je slokdarm en striae op je buik en niet tussen je oren, gelukkig maar want dat zou er helemaal raar uit zien

Elke

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct