Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Hellup, word GEK van de jeuk!

• Auteur

Hoi medezwangeren,

Heb het forum doorgespit maar zie hier niets over. Ik heb namelijk onwijze jeuk, op mijn buik is het begonnen. Ik heb nu ook al een soort uitslag op mijn onderarmen, mijn hals en op mijn borsten. Ben bijna 27 weken zwanger en probeer niet te krabben maar het jeukt zo heel erg. Zijn er meer van jullie die er last van hebben? Had van de vlk al een mentholsmeersel gehad maar dat verkoeld twee minuten en dan begint de jeuk weer. Volgens de ha moet ik me maar insmeren met vette zalf, maar ik smeer me al suf…
    Ga sowieso vanmiddag ff langs de apotheek, maar mischien heeft één van jullie DE oplossing!
    Verder heb ik gelukkig nergens last van en ben ik heerlijk zwanger!
    Hoop op veel reacties!
    Fijne zwangerschap allen en tot het volgende berichtje!

Groetjes Lianne

#3152194 Quote

oh ja, lekker goed gelezen door mij. Sorry. bent al bij huisarts geweest… Balen dat hij/ zij geen ander advies heeft.
    Nogmaals sterkte!
    Mira

#3152197 Quote

Hoi Lianne,

Dit kan wel zwangerschapsgerelateerd zijn!! Zwangerschaps cholastase. Zou maar ff je verloskundige of je gyn bellen voor de zekerheid.

Succes met de jeuk

#3152198 Quote

Vervelend zeg. Maar zoals de dame hierboven als schreef. Kan wel degelijk met je zwangerschap te maken hebben. Die cholostase heeft met de samenstelling van je gal te maken. Die kan veranderen onder invloed van je zwangerschap. En daar krijg je die jeuk van. ik zou ook even de VK of Gyn bellen hoor.

#3152215 Quote

Aaaaaaaarrrghhhh herkenbaar!!!! Ik had het ook HEEL ERG! Er lag standaard een badborstel naast mijn bed zodat ik op mijn rug kon krabben… Je wordt er gewoon gek van! Wat bij mij goed hielp was pure vitamine E creme. Geen goedjes met vitamine E erin maar echt pure vitamine E creme zonder toevoegingen. Ik heb een witte pot met groene opdruk. Ik weet ff de naam niet meer. Er is ook een olie van te krijgen maar ik vind de creme fijner. Het is wel vet maar ach het helpt. Ik heb het gekocht bij een reformzaak maar zag het pas ook bij een normale drogiste liggen.

Succes!
    gr.Ing

#3152218 Quote

Als je echt iets tegen de jeuk wilt: vaseline/lidocainecreme bij de apotheek halen
    Je moet alleen als het een groot oppervlakte is even voor de zekerheid vragen of dat ook mag, ik weet het niet uit mijn hoofd
    Ik gebruik het onder mijn oksels, omdat die nogal snel geirriteerd zijn
    (ik ben apothekersassistent)
    Let op dat je geen cremes met parfum ed gebruikt, deze kunnen juist meer irritatie geven

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3152224 Quote

hai hai
    even gegoogeld, en zag het volgende…

Zwangerschapsjeuk

Door de hormonen ontstaat een er een lichte stuwing in de lever waardoor bepaalde stoffen in de gal niet goed worden afgevoerd en in het bloed terechtkomen. Die stoffen veroorzaken de jeuk en pukkeltjes die een beetje op muggenbulten lijken. Er zijn verkoelende pasta's en poeders verkrijgbaar die het iets kunnen verminderen. Een lauwwarm bad kan ook verkoeling geven, daarna voorzichtig droogdeppen. Vermijd zeep.

hoop dat je er wat aan hebt!

xxx

#3152228 Quote

Hai dames,

Wat fijn, al die reacties, thanx!

Ik ben net ff bij de apotheek geweest en die vond het er toch een beetje raar uitzien en raadde me aan om morgen ff de vlk te bellen. Ik zal sowieso alle plekken nog gaan insmeren, maar het zit echt over mijn hele lijf. Het lijkt een beetje op zonne allergie. Nu kan dat al helemaal niet gezien het grijze weer van de afgelopen dagen, maar ja. Ik zal jullie op de hoogte houden!

Tot snel!

groetjes Lianne

#3152237 Quote

hoi

Ik heb erg last van droge huid en jeukt ook heel erg! Het enige wat bij mij helpt is om me na het douche nat in te smeren met baby olie. Van natusan heb je speciale baby olie om je in het smeren met een natte huid. Het enige wat nu niet fijn is is dat het herfst is en koud dus. Maar als je een badjas aan trekt dan is het zo ingetrokken.
    Misschien helpt het ook wel bij eceem.
    sterkte ermee

groetjes Ingrid 23w en 4dagen zwanger

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct