Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

kindje wilt niet indalen, nu naar de gynecoloog

• Auteur

Ik ben vorig week op controle geweest en toen zagen ze dat de kleine maar een klein stukje was ingedaald en zeiden ze dat het eigenlijk al iets verder ingedaald moest zijn.
    Ik hoefde me geen zorgen te maken, volgende week gewoon kijken of de kleine al verder gezakt zou zijn, wat ze wel verwachtten.
    Ik ben namenlijk zwanger van de eerste en nu 37+6 weken, en dan is het eigenlijk normaal dat de kleine al heel ver is ingedaald, vooral omdat het al wat gezakt was maar nu lekker omhoog is gekomen en boven mijn bekken ligt.

Nou ben in gisteren weer geweest en de kleine is juist omhoog gekomen en ligt nu volledig boven mijn bekken en geeft geen enkel teken dat het gaat indalen.
    Omdat ik nog maar 2 weken moet tot uitgerekende datum ben moet ik nu dus naar het ziekenhuis bij de gynecoloog, die gaat een echo maken om te kijken of alles goed zit en of mijn bekken ruim genoeg is.

Ze hebben al gezecht dat ik nu (zolang de kleine niet ingedaald is) niet thuis mag bevallen. Dit vind ik wel jammer, maar de veiligheid van de kleine en mij gaat voor natuurlijk!
    Ik vind het allemaal wel spannend hoe het nou gaat lopen.
    Wie weet dat ik volgende week kom en de kleine is volledig ingedaald!

Ik ben alleen een beetje bang, omdat ze hebben gezecht (vk) dat de bevalling wel een stukje moeizamer kan verlopen in het ziekenhuis als de kleine niet is ingedaald.

Morgen de echo, en maandag de uitslag, spannend hoor.

Heeft iemand hier ook ervaring mee?

Groetjes Anouk

reactie
    #3152296 Quote

hoi hoi,

klinkt me allemaal bekend in de oren…
    bij mij was m'n 1e ook niet ingedaald en ben toen ook doorgestuurd naar de gynacoloog..ook ivm dat ik over tijd begon te lopen en een hoge bloeddruk had…ben dan ook met 42 weken ingeleid…ondanks dat het kindje niet was ingedaald…
    over het algemeen kan de bevalling dan toch normaal verlopen bij mij was het niet het geval omdat m'n dochtertje in een zogenoemde kruinligging lag…dit kunnen ze niet zien op een echo helaas…dus na zoveel uur inleiden etc. is mijn dochter met een keizersnede geboren.

en nu ben ik zondag uitgerekend en ook dit kindje is niet ingedaald, nu wordt er wel gezegd dat het een bij een tweede niet hoeft maar gezien mijn voorgeschiedenis gaan we dinsdag een besluit nemen of het weer een keizersnede gaat worden.

maar een normale bevalling hoeft dus op zich geen probleem te zijn…hopelijk wordt dat op de echo duidelijk…

ben erg benieuwd!

groetjes Steph

#3152301 Quote

He hoi,

Jeetje wat spannend zeg!!!
    Hier eigenlijk hetelfde verhaal.
    Ik ben 38 weken zwanger van de tweede en onze kleine spruit is ook nog steeds niet ingedaald. Ligt nog boven het schaambeen.
    De eerste is ook niet ingedaald en is na een hele zware bevalling en inleiden(met 42weken) toch met een spoedkeizersnee gekomen. Erg heftig. Eigenlijk bijna hetzelfde verhaal als hierboven is beschreven.
    Bij ons in het ziekenhuis(sneek) heeft de gyneacoloog gezegt gewoon eerst te proberen op de natuurlijke manier te bevallen en maar kijken of dit lukt.
    Misschien raak ik wel weer overtijd, wat ik dus helemaal verwacht eigenlijk. Maar ja, het kan ook zo maar anders. Je hebt er geen weet van van te voren. Gelukkig maar toch.

Liefs Kim

#3152313 Quote

Ik moet zeggen dat ik een beetje verbaasd ben. Mijn eerste is pas tijdens de bevalling ingedaald en niemand heeft er ooit iets over gezegd dat dit een probleem zou zijn… Alleen dat ik dus meteen moest bellen als mijn vliezen zouden breken (ivm kleine kans op uitzakken van navelstreng).

Ik liep al wel (sinds 35 weken) bij de gyn ivm hoge bloeddruk, maar ondanks het feit dat het geschatte gewicht 9 pond was, heeft niemand ooit iets over de indaling (nou ja, het gebrek daaraan) gezegd. Er is ook nooit naar mijn bekken gekeken e.d.

En ik ben heel snel en soepel bevallen, met 41+3 wkn, van een zoon van 9 pond. Het heeft slechts 4 uur geduurd, heb slechts 20 minuten hoeven persen. Een klein scheurtje in schaamlip, waarvoor 1 hechting…

Het hoeft dus allemaal geen enkel probleem te zijn.

Ik hoop dat het allemaal meevalt voor je! Veel succes.

Groetjes, Karin
    26+3 wkn van 2e

#3152325 Quote

Het is wel heel apart.
    Want volgens mij doen ze he in elk ziekenhuis weer anders. Ze werken niet volgens een vast landelijk protocol volgens mij.
    In sommige ziekenhuizen worden de baby gehaald met 40 weken, in sommige zikenhuizen laten ze het met 42 weken pas komen enz. Ook weer het verhaal met het indalen…Heel vreemd dat er niet iets van een vaste werkwijze bestaat.
    Wat vinden jullie daarvan?

Liefs Kim

38 weken en 2 dagen zwanger van nummer 2

#3152338 Quote

dat ze het in elk ziekenhuis anders doen, en elke gynacoloog er anders over denkt ben ik al een tijdje over uit…nu vooral met m'n tweede zwangerschap kom ik er achter

nu is het zo dat ze er bij mij ook nooit een officieel probleem van hebben gemaakt dat m'n 1e niet was ingedaald..ja later tijdens het inleiden…
    ze hebben ook gezegd het kan tot op het laatste moment, nu is het wel zo dat het vaker/veel voorkomt dat de 1e wel goed indaald…
    mijn hoofdreden was dan ook m'n overtijd lopen en de hoge bloeddruk wat mij in het ziekenhuis bracht…

later zijn we dus tijdens de bevalling ( eigenlijk tijdens de keizersnede) erachter gekomen waarom m'n dochter niet was ingedaald en dat bleek dus een kruinligging te zijn…
    nu ben ik zondag uitgerekend en nu nemen we dus dinsdag de beslissing voor een keizersnede ivm met mijn voorgeschiedenis..en het weer niet indalen vd kleine..

groetjes Steph

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3152347 Quote

Ook ik ben verbaasd als ik lees hoe serieus ze het nemen.. mijn eerste was helemaal niet ingedaald en het enige dat ik te horen kreeg was dat ik bij het breken van de vliezen gelijk moest gaan liggen om uitdrijving van de navelstreng te voorkomen. Verder was het totaal geen probleem. Ik ben nooit naar het ziekenhuis hoeven gaan en heb ook geen echo gehad. Sterker nog: ze lieten me dik een week overtijd lopen, mijn bevalling is gewoon thuis begonnen (uiteindelijk na  ca.38 uur weeën toch naar ziekenhuis)  en mijn meisje daalde pas in nadat ik al meer dan 12 uur flinke weeën had. Ik vind dat overigens prima, want hoewel ik een heftige bevalling heb gehad is dat indalen alsnog vanzelf gebeurd. Dat de bevalling zo lang duurde heeft overigens niks met te weinig ruimte in mijn bekken te maken.

Op zich is het fijn dat ze nakijken of je bekken genoeg plaats heeft, maar ik vind het jammer dat ze het hierdoor extra 'spannend' maken. Persoonlijk zou ik het vervelend vinden als ik om deze reden niet thuis zou mogen bevallen.

#3152370 Quote

Ik ben vandaag in het ziekenhuis geweest voor de echo te laten maken.
    De echoscopiste zei dat ze het kindje ging opmeten om te kijken of het een groot kind is.
    Dit was niet het geval, het zit nu op ongeveer 6 pond. Dat was netjes, ondanks dat ik nog 2 weken moet tot uitgerekende data.
    Verder heb ze nog nagekeken of alles goed was (voor zover ze dat laten weten) zei ze dat alles helemaal goed was en dat het er gezond uitzag.
    Maandag moeten we bij de gynecoloog zelf zijn en die gaat ook nog naar mijn bekken kijken en wat voelen aan de buik.
    Ik ben benieuwd, we wachten  maar rustig af wat er komen gaat.
    Het zou natuurlijk ook kunnnen dat als ik volgende week kom dat de kleine alsnog is ingedaald.
    Nog ff een weekeindje geduld hebben.

Groetjes Anouk

#3152381 Quote

ook mijn reactie. ook mijn kindje ws niet ingedaald tot vlak voor de bevalling. De vk heeft me toen ook doorgestuurd naar de gyn, maar die maakte een echo om mijn bekken te bekijken en zei dat hij er eigenlijk niets over kon zeggen en dat een echo eigenlijk iet veel zin had…
    Hij meette het hoofdje op en liet merken dat dat best groot was… dat was natuurlijk het laatste wat ik wilde horen, haha
    Het enige wat lastig was door het niet indalen, vond ik dat ik niet meer echt weg mocht, wel in de regio, maar zeker niet buiten de provincie. Er werd mij verteld dat als mijn vliezen braken ik moest gaan liggen om het evt inzakken van de navelstreng tegen te gaan en dat zou betekenen als ik verderop zou zijn ik, ik daar zou moeten bevallen.
    Uiteindelijk zijn mijn vliezen doorgeprikt na 6 uur weeen en ondertussen was het kindje ingedaald. verder een gewone bevalling.
    Achteraf wel veel bekken klachten gehad, denk zelf dat het daar misschien wel mee te maken gehad, mijn bekken heeft het in ieder geval wel zwaar gehad..
    gr. Miran

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct