Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

moeders voor moeders

• Auteur

Hallo allemaal,

Ik ben benieuwd wie er allemaal mee hebben of gaan doen aan moeders voor moeders
    Wat zijn de ervaringen?

Ik heb as dinsdag de intake en heb verder eigenlijk geen idee hoe het daarna zal gaan. Ik weet dat je van die flessen krijgt maar of die gebracht worden of zo dat weet ik allemaal nog niet. Dinsdag hoor ik meer maar ben wel benieuwd naar ervaringen van anderen.

groetjes Anke

#3152335 Quote

Hoi Anke,

Ik doe sinds een week ook mee met moeders voor moeders. Maar ik moet ook zeggen dat het hier heel makkelijk is. Ik kan de flessen voor de deur zetten en die worden dan opgehaald. Dus voor mij bijna geen moeite, behalve dan het plassen in een soort maatbeker. De flessen waar je het in moet doen stinken wel, vind ik. Dat komt door het concerveringsmiddel wat erin zit. Ik hoop voor je dat je niet al te misselijk bent.
    Maar de vertegenwoordiger van moeders voor moeders zal je alles wel helemaal uitleggen. Ook of je het ergens moet afgeven of dat het bij je opgehaald wordt. In ieder geval veel succes en natuurlijk van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

Groetjes Mariska

#3152360 Quote

Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschappen ook meegedaan. Maar dit keer bewust niet
    Ik werd er nogal boos om dat c. Tensen en Connie opblaaslip dit artikel promoten om mee af te slanken en zelfs kortgeleden was er een columschrijver uit de viva die het HCG hormoon promote om af te vallen
    Ik vond het zeer smerig om te doen (vooral die flessen open maken) en heb dit wel over voor iemand die niet zomaar zwanger kan worden, maar nu het gepromoot wordt om af te vallen, doe ik niet mee!!!

#3152362 Quote

Hoi,
    Ook ik doe mee aan moeders voor moeders.
    Wist ook niet hoe dat allemaal in z'n werk ging maar het werd allemaal prima uitgelegd en het gaat erg makkelijk. Kleine moeite om de vele meiden die ik ken   die moeite met zwanger worden hebben te helpen, vind ik. Maar dat moet iedereen zelf weten.
    De Mw. van mvm vertelde bij mij er persoonlijk bij en het staat ook in de papieren dat mvm afstand neemt van het gebruik van hgc als afslankmiddel. Begrijp de boosheid van mijn voor ganger ook.Sta daar ook echt niet achter! Voor mij persoonlijk weegt het helpen van andere (kinderloze) meiden echter zwaarder dan het misbruik voor afslank pillen. Succes met sparen en zoek een leuk kadootje uit, heb zelf het serviesje gekozen, erg leuk.
    X Siem

#3152378 Quote

Hi Anke,
    allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! Nog redelijk pril (<10 weken want dan kun je je aanmelden voor MvM) spannend en onwerkelijk en leuk en onzeker en alles tegelijk!

Ik heb nu 2x meegedaan met MvM. De consulente legt het allemaal prima uit, maar komt er op neer dat jij je urine, zoveel als haalbaar is voor jou, spaart in de daarvoor bestemde flessen. Deze worden hier 1x per week omgewisseld. Je krijgt 8 flessen per keer zodat je per dag een schone fles kan pakken (hoeveel/ weinig urine er ook inzit, puur vanwege geur). Conserveringsmiddel dat het HCG-hormoon moet goedhouden, ruikt verre van lekker. Je plast in een maatbeker en dat giet je over in de fles. Dop draaide ik er altijd af met neus dicht, tot fles weer dicht was. Toch blijf je de geur ruiken.
    Ik vind dat het weinig moeite kost, maar vond het beide keren erg prettig om weer "gewoon" naar wc te gaan, zonder poespas.
    Voorspoedige zwangerschap gewenst!!
    Groetjes, Mira 39+3 wkn zwanger van nr 2

#3152431 Quote

Hey hoi!

Ik doe nu zelf ook een aantal weken mee met MvM. Ik heb ook gehoord dat het hCG hormoon wordt gebruikt om mee af te slanken, maar de urine die door MvM wordt opgevangen wordt hier niet voor gebruikt! MvM is zelfs tegen deze afslankmethode.
    MvM doet wel mee met een experiment voor het maken van kunstmest (= goed voor het milieu, dus nog een extra reden om mee te doen, ha ha), maar dat wordt gedaan met de urine waar het hCG hormoon al uit is gehaald (deze urine gaat normaal gesproken het riool in).
    Ik denk dus dat het heel goed is dat er zoveel mogelijk vrouwen meedoen met MvM voor al die meiden die ook heel graag een kindje willen. Het kost (bijna) geen moeite, maar de flessen stinken idd wel!

Groetjes Simone (mama van Tijmen en 9 wkn zwanger)

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3152434 Quote

Hoi,
    Ik heb ook meegedaan aan MvM. Ik vond dit belangrijk omdat ik zelf in het verleden de diagnose PCO-Syndroom heb gekregen en er een reële kans was dat ik de medicijnen nodig zou hebben die geproduceerd worden uit de urine. Gelukkig ben ik spontaan zwanger geworden. Hier werd ook uitgelegd dat de urine van MvM niet gebruikt wordt voor de afslankmethode.
    Over het algemeen heeft het me weinig moeite gekost om de urine te verzamelen. Wel merkte ik dat ik in het laatst wat minder fanatiek werd, en niet altijd meer zin had om flessen mee te nemen naar m'n werk, of 's nachts in de weer te zijn met kannen en flessen.
    Wat ik wel vervelend vond was dat de flessen niet lekdicht waren. Ik moest zelf de flessen naar een depot brengen, en ben niet in het bezit van een auto. Ik fietste dus wekelijks met 2 grote shoppers met volle flessen naar het depot, en altijd lekten ze urine. Hoe stijf ik de dop er ook op draaide. Door het conserveringsmiddel stonk dit enorm. Gelukkig had ik 2 goedkope shoppers gekocht, en ik heb maar 2 oude theedoeken op de bodem gelegd die ik iedere keer waste. Na afloop heb ik alles zo in de vuilnisbak gekieperd.

Groet Vonni

#3152438 Quote

Dat hun HCG niet gebruikt wordt als afslankmiddel zoals moeders voor moeders zegt is onzin.
    Ze zijn erop tegen daar bij moeders voor moeders, maar kunnen het misbruik niet voorkomen
    De schuldigen aan het misbruik zijn de voorschrijvend artsen

#3152517 Quote

Natuurlijk doe ik mee aan Moeders voor Moeders.
    Kleine moeite en je maakt er andere vrouwen ongelofelijk gelukkig mee.
    Ik doe nu 8 weken mee en nog 2 weken te gaan.
    Hier komen ze het elke dinsdag ophalen.
    Ik zet 's morgens de 2 kratten met flessen buiten en als ik 's avonds thuis kom staan er 2 nieuwe kratten met lege flessen.

Eigenlijk zou gewoon iedereen mee moeten doen.
    Plassen moet je toch.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct