Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Bekkeninstabiliteit.

• Auteur

Hoi dames,

Ik ben vandaag 17 weken zwanger van ons eerste kindje.
    Heb al sinds begin wat last van rugpijn, maar dacht dat dat er gewoon bijhoorde.
    Nu werd het laatste week steeds erger, woensdag zo erg in de midddag dat ik erg moeilijk en met veel pijn liep, en nu nog erger, dat ik heel erg moeilijk kan lopen, niet te lang kan zitten, en vaak lig.
    Zijn er nog dames die hier last van hebben? En wat doen jullie hier aan.
    Ik moet van dokter naar fysio, moet daar maandag eerste keer heen.
    Zou ik ha bellen om te vragen of een bekkenband een optie is, of moet je daarvoor eerst bij fysio zijn geweest?
    En wat kan ik tegen die pijn doen? Enkel rustig aan doen?

Zijn er nog dames die hier last van hebben, en die zin hebben om hierover te schrijven?

Groetjes Bloemetje

#3152363 Quote

Hoi
    Ik heb aardig ervaring met bi
    Ik kreeg het bij de eerste rond de 15 weken
    en bij de tweede kon ik rond de 9 weken al bijna niets meer
    Deze zwangerschap ben ik behoorlijk fit ingegaan en ben pas met 25 weken gestopt met werken en dan voornamelijk vanwege de harde buiken
    Ik heb zelf ceasar therapie, dit is houdingstherapie en dat bevalt erg goed
    Je leert dat je spieren het van je skelet overnemen
    Over de bekkenband: ik gebruik hem alleen bij extreme inspanning, omdat je spieren er lui van worden, maar als ik dus perse moet winkelen of iets dergelijks dan doe ik hem om
    Ik heb zelf de erasmusband, tijdens mijn vorige zwangerschappen had ik een enkele band, maar deze is stukken beter, maar ook duurder
    Ik heb hem toen tweedehands via marktplaats gekocht

#3152369 Quote

Hoi Nynke,

Dank je voor je reactie, lastig dat je bij vorige zwangerschappen er zoveel last van hebt gehad,maar het nu beter gaat. Fijn om te lezen.
    Heb huisarts gebeld maar moet nog even afwachten tot maandag, kijken wat fysio erover zegt.

Groetjes

#3152373 Quote

Hoi bloemeje

Ik heb hier tijdens mijn eerste zwangerschap ook behoorlijk last van gehad!!
    Ik kreeg van mijn therapeute de goude tip!!!
    Ze raade me aan, om lecoq schoenen te kopen,
    natuurlij zijn hier verschillende modellen van,
    je moet de modellen kiezen met de meest platte zool.
    Werkt echt!!! En thuis vaak op je blote voeten lopen!
    Zo'n band werkte bij mij geheel niet.
    Ik had ook een behoorlijk dure, 69,-
    maar ding kroop steeds omhog, bleef niet op de juiste plek zitten.
    Verder doet een goed matras wonderen,
    omdat wij destijds bezig waren met verhuizen, hebben we meteen een nieuw
    matras gekocht, van tempur, heel fijn, kon ineens weer heerlijk slap, ondanks de bekkeninstabiliteit!!

#3152375 Quote

lieve Bloem

Ik had met de eerste ook met 17 weken last (al eerder.. maar neit aan de bel getrokken)
    Nu heb ik ook al last.. Maar ik vraag bij de volgende controle wel een verwijzing voor cesear therapie.. dat mens heeft goude handen.
    De oefeningen hielpen.. verder maakte ze mijn bekken los(die schoten iedere keer door de ruimte aan 1 kant vast.. ) En heb ook met krukken gelopen.. uiteindelijk deed rust en oppassen met bepaalde bewegingen het! en kon ik de laatste maanden redelijk door. zij maakte het op tijd los en bleef ik niet te lang doorlopen.
    Zo'n bekkenband ook geleend.. dat werkte niet.

Al met al.. afwachten hoe het gaat.. blijf wel voorzichtig op de juiste manier bewegen.
    Maar therapie kan je er goed doorheen helpen.

Liefs Jazzie

#3152390 Quote

Hoi,

Ikke Mama,
    Dank je voor de tip, ik ga er eens naar op zoek, en op blote voeten lopen thuis? Waarvoor is dat? Dat het natuurlijker loopt?
    Goed matras hebben we. we zijn tijd geleden verhuist,en hebben toen matras van m line gekocht, vond hem beter dan die van tempur, en dat doet gelukkig in de nacht wel goed.

Jazzie,
    ook hier. dank je voor je tip. Ik mag maandag, eindelijk, want het word steeds erger, probeer op te letten met lopen. rustig aan, goede manier zitten en op 1 zijde te slapen.
    Verder geen idee wat ik eraan kan doen.
    We moeten inderdaad even kijken hoe het verder gaat.
    Dank je,

Nynke,
    kleermakerszit, ff geprobeerd, voelt voor mij wel verlichtend, maar krijg mn been dan weer moeilijk recht. Heb ook vaak gevoel nu dat heup verdoofd word, en voel mn bekken soms echt bewegen, eng gevoel vind ik dat.
    We proberen hier weekend ook door te komen door rustig aan te doen, trap te vermijden.

Hoe gaat het met jullie zwangerschappen?

x

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3152396 Quote

Deze zwangerschap loopt helaas niet zo voorspoedig als de vorige
    Ik heb veel last van mijn buik en van harde buiken
    Ik hou me maar rustig dit weekend, kijken of het wat opknapt

#3152399 Quote

Hoi hoi

Op blote voetn/sokken zijn je voetzolen plat en idd in natuurlijke houding.
    Daarom raade ze me die schoenen aan, omdat die ook plat zijn.
    Natuurlijk heb je wel meer platte schoenen, maar het zit hem in de bolling van de zool,
    in je voetzool, aan de binnenkant,  midden/opzij zeg maar, heb je toch z'n kuiltje in je voet,
    heel veel schoenen vullen dit kuiltje op, door een zool in de schoenen te maken met een kussentje/verhoging op die plaatst. Dat moet je dus niet hebben! Ik droeg destijds altijd diesels, daarbij zit dat ook.
    En idd kleermakerszit, werkt goed, ik moest dat elke avond 15 min doen,
    tijdens gtst bijvoorbeeld.
    Op een kant van je zij blijven liggen lijkt me niet te best,
    je moet juist proberen af te wisselen,
    juist de kant waar je last van hebt, is je goede kant!
    Je andere heup zit waarschijnlijk 'losser'. En daardoor heb je van je goede heup zo'n last, die moet het meeste werk doen, terwijl deze wel op zijn plek zit.
    Altijd op twee benen blijven staan, niet op een kant leunen. Je zou dan namelijk leunen op de kant die geen pijn doet; en dat is dus juist je kwade kant, waardoor je andere heup nog meer pijn doet, nadien.
    Dit alles was in mijn geval hoor, waarschijnlijk ook weer bij iedereen anders,
    maar misschien heb je er wat aan.
    Ik ben net 6 weken in verwachting, dus heb NOG nergens last van hihihi, mag van mij zo blijven nog even!! De vorige zwangerschap was alles behalve leuk.
    Ik kreeg rode hond (was wel ingeent, was voor mij en kind ook niet gevaarlijk, wel besmettelijk, dus mocht niet meer met bejaarde werken, tot het gevaar geweken was, 6weken later) daarna kreeg ik bekkeninstabiliteit, ik was toen 26 weken zwanger. Vanaf 30 weken mocht ik niet meer werken. Toen ik 33weken zwanger was daalde mijn bloeddruk heel erg, ik had een bloeddruk van 65/45 (of  70/45, in elk geval was de onderdruk 45)  heeeel laag. Ik viel dagelijks meerdere keren flauw. Na de bevalling had ik hier weer erg last van, tot 8 weken na de bevalling, daarna werd het stukken beter. Wat mij betreft krijg ik alle kwaaltjes weer terug, als mijn bloeddruk maar goed blijft! Vooral met een kleine in huis, kan ik zoiets natuurlijk niet gebruiken, eng idee.
    Ben nu heel moe, had ik tijdens de vorige niet, wie weet verloopt deze dan wel heel anders, ik hoop het maar.
    Sterkte ermee hoor!  

#3152415 Quote

Hoi hoi,

Helaas hier nog een zwangere die al 2 keer aan den lijven heeft mogen ondevinden wat bekkeninstabilitiet inhoud….grrr.

Bij de eerste heb ik door gemodderd tot een week of 20 en toen kwamen ze eindelijk tot de conclusie dat het toch bekkeinstabilitiet was. Ik heb toen idd Ceasar therapie gekregen en dat werkte goed. Ik heb toen ook een bekkenband gekocht en die hielp aardig maar het zat echt vreselijk. Bij mijn tweede zwangerschap bgon het al met 13 weken alleen geloofde mijn huisarts me niet en die ging wel even testen of het wel mijn bekken was, Dat deed hij doo mijn bekken uit elkaar te duwen en mij vreselijk veel pijn te bezorgen, ik heb toe bijna 2 weken amper kunnen lopen. Tijdens deze 2e zwangerschap ook weer Ceasar therapie gehad en weer super! Ik heb tijdens deze zwangerschap mijn bekkenband bijna niet gedragen aangezien deze je wel ondersteund maar ook de spieren lui maakt.

Ik heb zelf kantoorwerk en ik moest verplicht iedere 10 minuten even gaan lopen want te lang in een houding is funest. Dus niet te lang lopen of zitten maar ook weer niet al te lang liggen is mijn ervaring. Uiteindelijk ben ik ruim voor mijn verlof al gestopt met werken omdat mijn bloeddruk ook omhoog schoot en ik last kreeg van hartkloppingen. (Dit was zomer 2006, dus 2 keer een hittegolf doorgemaakt)

De beste tip die ik je kan geven is luister naar je lichaam, als het niet gaat niet doorgaan maar gewoon stoppen, dat is moeilijk weet ik maar ervaring leert dat dit echt het beste is voor jezelf. En wat hierboven allemaal al is geschreven, symetrisch bewegen ed.

Zelf ben ik nu 6 weken en 1 dag zwanger van de 3e en ik ben alweer begonnen met oefeningen om de spieren rond mijn bekken zo stevig mogelijk te maken zodat ze het zootje bij elkaar kunnen houden!

Succes bij de fysio!

Groetjes Sannie

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct