Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

295207 Wel Of Niet Weten Van Het Geslacht

• Auteur

Hallo allemaal,

een hoop van jullie hebben de 20weken echo al achter de rug of een pretecho gehad. nu lees ik  dat veel van jullie het geslacht ook al weten.

Zijn er ook die het niet willen weten???? ik ben ontzettend nieuwsgierig, maar zou het niet willen weten. Vind het leuker als het een verrassing is bij de geboorte. kamertje hebben we neutraal en namen voor beide zijn al bekend, dus dat is geen obstakel voor ons.

Graag zou ik willen weten wat voor jullie de voors en tegens zijn van het wel of niet weten van het geslacht. ben hier erg benieuwd naar.

Liefs Sylvia
    19wk5dgn

#3163908 Quote

Ik wilde bij mijn eerste heeel graag weten wat het geslacht was. Ik had van te voren zo'n sterk voorgevoel dat het een jongen was dat ik het zeker moest weten. Als ik was bevallen en het was een meisje dan had ik dat heeeel raar gevonden. Het was een jongen.

Ik vond het toen zo praktisch om het te weten, dat we het bij de tweede ook wilde weten. En als het een meisje zou zijn wilde ik heeel graag een roze kamer! Dat kan je natuurlijk niet gokken. En het was een meisje dus ik ging helemaal los met roze.

Ik heb altijd gezegd als ik nog een keer zwanger raak zal het echt de laatste zijn dus dan zou ik het leuk vinden om het niet te weten. Maaaaaaaaarrrrrrr nu is het toch wel praktisch om te weten om dat we een roze babykamer hebben. En om deze nou te verven terwijl het misschien niet nodig is, vind ik ook zo zonde. (ook omdat we flink moeten verbouwen en dus al 2 kamers moeten doen, om dan onnodig ook een derde kamer te verbouwen) dus ik denk dat we toch ook dit keer het geslacht willen weten. Al denk ik dat het nu weer een meidje is!

#3163909 Quote

Hoi,

Ik wilde het bij de eerste ook niet weten hoor! Ik vond dat een verrassing moest blijven. Het stomme was wel dat ik er heel zeker van was dat ik een zoon zou krijgen. Alles moest in die tijd rood want dat was een stoere kleur. En een 20 weken  echo heb ik toen niet gehad,dat was 4 jaar geleden niet standdaard.  En ja hoor het werd een zoon!

Nu ben ik in verwachting van de 2de en eigenlijk wist ik stiekem weer dat het een zoon zou worden. Zo stom maar ik kon me niet voorstellen dat het dit keer een meisje zou zijn. Begin deze week de 20 weken echo gehad en toen ik het kindje zag herkende ik zoveel van mijn eerste zoon, heel raar. En inderdaad het wordt weer een zoon! Dit keer vind ik het wel onzettend handig met kleding en speeltje hoor dat moet ik eerlijk toegeven.

Maar zo heeft iedereen zijn eigen mening erover en als je het niet wil weten, gewoon lekker zo laten en genieten. Dan is het staks een hele leuke verrassing! En als het maar gezond is das nog altijd het aller, aller belangrijkste.

Groetjes

#3163910 Quote

Hoi,

Hier iemand die het echt niet wil weten wat het is. Wij hebben de 20 weken echo achter de rug en van te voren met klem aan gegeven dat we niet willen weten wat het is. Toen ze de billen moest gaan bekijken zei ze dan ook dat we onze ogen even dicht moesten doen en dat hebben we ook gedaan.
    Ik vind persoonlijk dat dan een deel van de spanning rond de bevalling weg is. De verrassing wat het gaat worden vind ik te leuk om van te voren al te willen weten wat het is.

Groetjes van Corina
    22+2weken zwanger van de 2e

#3163911 Quote

hey hallo,

Ook wij hebben aankomende maandag de 20 weken echo, en we willen NIET weten wat het geslacht is.
    Het   blijft lekker een verassing!!
    Zijn met beide tevreden, is ook nog eens ons eerste kindje.
    Maar het is voor iedereen persoonlijk natuurlijk, wat ze doen.

-xxx-

#3163912 Quote

hey hey

wij wilden het wel graag weten,en waren zoo nieuwschierig dat we met 17 weken een pretecho lieten doen met geslachtsbepaling.
    wij hadden het voorgevoel dat het een meisje zou worden,maar zaten er allebei naast
    Ik vind het zelf heerlijk dat ik het wist,lekker gericht shoppen etc etc

Maar dat is voor iedereen persoonlijk

-X- Lis 37.2 wkn

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3163919 Quote

Hee hoi,

wij willen het ook niet weten, ben nu 36 weken zwanger en ben heeel benieuwd!! onze eerste is een dochter en dat dacht ik toen ook, nu denk ik dat het een jongetje wordt maar we zullen zien.
    Kan me wel voorstellen dat mensen het praktisch vinden om het te weten want vind dat nu toch wel lastig met kleertjes klaar leggen etc. Helemaal omdat we van onze dochter nog heel veel roze hebben liggen…. maar goed, heb er wat neutrale pakjes bij gehaald en we zullen zien!

Groetjes Alberdien

#3163921 Quote

Hoi,

Wij wilden het wel weten, bij alle 3.
    Het is al zo ´n mysterie wat er in je buik zit. Daarom wilde ik persee weten of er een jongetje of meisje in   mn buik zit.
    Je hebt er toch al een band mee en ik praat er ook tegen. Voor mijzelf vind ik dat ik nu al meer een band op kan bouwen met de baby.
    Het kamertje wordt wel vrij neutraal, met Bambi en stampertje. Vandaag heb ik het eerste pakje gekocht, en dan is het toch wel leuk als je al wat gerichter kunt kopen.

Ik zou willen dat ik het als verrassing kon laten, lijkt me heel spannend om dat pas bij de geboorte te horen. Maar ik ben een beetje een controlefreak, ik wil wel weten wie er 9 maanden bij mij woont……….

Groetjes, Ris

#3163923 Quote

Hey ladies,

toen ik net zwanger was wilde manlief met de eerste echo al weten wat het werd! Hij had verwacht dat ze dat met zeven weken al konden zien!
    Ikzelf wilde het in eerste instantie niet weten. Vond de verrassing toch wel errug leuk en spannend. Maar naarmate de zwangerschap vorderde en ik steeds gekker werd bij de prenatal, welke kant moet ik nu op, roze of blauw en echt leuke neutrale kleertjes niet kon vinden, ben ik van gedachten veranderd. En nu ik weet dat het een jongen wordt ben ik er echt blij mee dat ik het weet. Gewoon lekker bij de stoere auto-shirtjes snuffelen! En ik praat nu tegen mijn mannetje.

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen