Hoi Mariet,
Ik heb die onzekere periode net achter me: vorige week 3 testen gedaan, wel nadat ik een week over tijd was.
– Het moet niet uitmaken met de huidige testen of je ochtenurine of urine van later op de dag test. Hoewel als je veel drinkt overdag, het percentage HCG in je urine minder kan zijn en dus de test negatief is.
– Te vroeg testen heeft geen zin, omdat het heel vaak gebeurt dat een eitje wel bevrucht wordt, het HCG dus aangemaakt wordt, maar het eitje niet nestelt. Dan wordt je dus toch gewoon ongesteld. Vrouwen denken dan vaak dat ze een miskraam hebben gehad, maar dat telt dan niet (info die op de bijsluiters staat maar ook op internet te vinden is).
– Iemand vertelde hier dat ze het pas geloofde toen het streepje na 2 dagen dikker werd. Op de bijsluiter van de test staat dat je de test niet meer na 30 minuten mag beoordelen. Dan is de test niet goed meer, ook al zou de test "zwanger" aangeven. Dat schijnt toch niet meer betrouwbaar te zijn.
De reden voor mijn 3 testen?
De eerste test was nog maar 2 maanden "geldig" (niet over de datum) en dus vertrouwde ik hem niet. Ik dus de dure Predictor gekocht en die gaf nauwelijks een streepje. Als je heel goed keek en op een bepaalde manier in het licht hield, dacht ik wel een streepje te zien. Dus toen maar weer de duotest van het Kruidvat gekocht (dat was ook de eerste en volgens Kassa (dacht ik) de beste) en die gaf toen wel een duidelijke streep, al met een minuut.
Als je echt twijfelt of de uitslag wel goed is, ga je toch even naar de huisarts?
Heel veel succes… Enne… als je zwanger bent: dan zijn we bijna gelijk uitgeteld.
Groetjes Tamara.