Jeetje, lastig he?
Ik heb hetzelfde meegemaakt. Toen ik 36 weken was kreeg ik last van braken (meer dan normaal), diarree en buikkrampen en ook heel duidelijk pijnlijke harde buiken! Aangezien mijn eerste bevalling begonnen was met braken en diarree, dacht ik meteen dat nummer 2 zich aan het aankondigen was. VK gebeld, maar die kon geen ander advies geven als afwachten. Als de weeen regelmatig werden en toenamen, dan moest ik maar terugbellen.
Bij mij bleven de weeen onregelmatig (maar het waren wel echt weeen), en diarree en braken werd heel heftig. Een uur of 36 is het heel heftig en zwaar geweest (ook nauwelijks geslapen) en toen werd alles beduidend minder en kon ik 'gewoon' uitzieken. De weeen waren ook weer verdwenen, alleen nog darmkrampen.
VK zei dat ik buikgriep had, maar bij die termijn is de baarmoeder erg gevoelig voor prikkels en kan dan gaan meedoen. En zo zei ze, het kan ook een bevalling (vroegtijdig) in gang zetten, maar alleen de tijd kan dat leren!
Ik was zelf wel erg blij dat het niet doorgezet had, want ik was helemaal slap en leeg, geen leuke manier om een bevalling/kraamtijd te moeten doen. Uiteindelijk ben ik met 41+5 wkn spontaan (ditmaal zonder braken/diarree) bevallen…
(bij mijn eerste bevalling hebben braken/diarree slechts een paar uur geduurd voordat ik regelmatige weeen kreeg)
Het klinkt dus als een griepje (echt niet fijn als je hoogzwanger bent!), maar alleen de tijd zal het leren…
Veel sterkte, succes en beterschap!