Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap.
Buikkramp hoort er idd bij. En dat kan varieren van scherpe steken tot ongi krampen. Ik had met 6 weken zelfs al last van bandenpijn bij het niezen en omdraaien in bed.
Een verloskundige kan je gewoon in het telefoonboek opzoeken en bellen. Ikzelf kreeg mijn eerste afspraak met 8 weken. Dat was gewoon administratief en ik kreeg ook mn verwijskaart voor de echo…. Met 13 weken had ik mn eerste 'gewone' afspraak, om het hartje te luisteren enz…
Ehm, ff denken hoor…..ik had vrij snel last van maagzuur. Koude cola hielp daar goed tegen. (geen light). Sommige zeggen dat je geen cafeine mag, maar tot 300mg per dag is niet erg. In een groot glas cola zit ong. 80 mg. Ennuh in thee zit ook 50mg, dus dat is niet onbeperkt drinken zoals veel mensen denken….
Kinderopvang en kraamzorg moet je ook nu al regelen/orienteren. Zeker kinderopvang kan je niet vroeg genoeg mee beginnen. Je zal de eerste niet zijn die na haar verlof zonder opvang zit. Meestal mag je jezelf inschrijven met 3 maanden zwangerschap, maar je kan nu natuurlijk al een beetje rondkijken naar wat/waar het je bevalt.
O ja, je moet ook (als je dat al niet doet) zsm met foliumzuur beginnen. Ikzelf slik Gravitamon, daar zit alles in wat je nodig hebt….
Als je nog vragen hebt……