Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

3 maanden geleden bevallen ,nu alweer zwanger. Wat te doen. Iemand ervaringen?

• Auteur
  • Lizzyy
    Bijdrager

3 maanden bevallen van ons dochtertje ! Nu er achter gekomen via clear blue 1-2 weken weer zwanger te zijn. Nu zo in twijfel wat te doen. Stel we houden het   , dan hebben we straks 2 kids onder een jaar. Ons dochtertje die dan net niet of Wel loopt. Krijgt dan niet meer de volle aandacht , net een nieuwe baan.  Maar andere kant denk ik zoon situatie doe je gewoon en is later wel leuk voor ze zo dicht op elkaar de leeftijd ( denk ik) , maar of het goed is voor me lichaam nu al weer zwanger te zijn..   En andere keus is weg laten halen… zo moeilijk .. laat je het misschien weg halen en over 2 jaar ga je het weer proberen.. En er zijn zat mensen die geen kinderen kunnen krijgen en dan laat ik het weghalen eventueel … En als ik het doe misschien de kans dat het dan minder lukt om zwanger te raken of juist helemaal niet meer  . Jeetje wat een moeilijke keuze zeg zoveel gedachtes gaan er nu rond in mijn hoofd.  Heeft iemand hier ervaringen mee of kan me een beetje helpen… 

DanaH
    Bijdrager
    #10070708 Quote

Hoi Lizzy, 

Ten eerste gefeliciteerd. Ik snap heel goed hoe jij je op dit moment voelt. Op 15 november ben ik bevallen van onze lieve zoon. Voor hem stonden we op de wachtlijst voor ivf, maar toch spontaan zwanger geworden. Met dat in ons achterhoofd hebben wij na de geboorte niet veel moeite gedaan om niet zwanger te worden. Op 11 maart had ik een positieve test in mijn handen. Eerst was er de shock want dit hadden we niet verwacht! Natuurlijk wilde wij voor dit kindje gaan. Net zoals jij zegt, voor hen is het super zo kort op elkaar. 

Bij de echo met 7,5 week klopte het hartje niet, wat was ik er kapot van. Gisteren met bijna 10 weken heb ik een curettage gehad. Op zo’n moment besef je hoe gewenst het kindje was. Wij hopen dat het voor ons nog een keer raak zal mogen zijn.

Als je nog graag meer kinderen wil zou ik zeggen ga ervoor! Natuurlijk wordt het druk maar je bent ook al snel uit de luiers en mensen met een tweeling lukt het ook.Het heeft blijkbaar zo moeten zijn!

Veel succes met je beslissing!

MelisMano
    Bijdrager
    #10070710 Quote

Gefeliciteerd, ook ik zou zegen neem geen risico en neem dat kindje over een paar maanden ook met alle liefde in jullie armen..

Hier was de eerste zwangerschap via IUI met de mededeling de kans op een natuurlijke zwangerschap is 25% ivm erg hoog liggende eierstokken.. vorig jaar juni een positieve test (op de natuurlijke manier ) na 7 weken ook een miskraam met in gedachten wat het ziekenhuis heeft gezegt.. en nu bijna 3 jaar later na de geboorte van mijn zoontje in februari weer een positieve test ( natuurlijke manier) en bijna de spannende 12 weken voorbij.. wij waren ook verrast maar spijt dat we het houden zouden we nooit hebben! Zoals Danah al zegt het had zo moeten zijn.

Veel succes xx

MelisMano
    Bijdrager
    #10070711 Quote

Gefeliciteerd, ook ik zou zegen neem geen risico en neem dat kindje over een paar maanden ook met alle liefde in jullie armen..

Hier was de eerste zwangerschap via IUI met de mededeling de kans op een natuurlijke zwangerschap is 25% ivm erg hoog liggende eierstokken.. vorig jaar juni een positieve test (op de natuurlijke manier ) na 7 weken ook een miskraam met in gedachten wat het ziekenhuis heeft gezegt.. en nu bijna 3 jaar later na de geboorte van mijn zoontje in februari weer een positieve test ( natuurlijke manier) en bijna de spannende 12 weken voorbij.. wij waren ook verrast maar spijt dat we het houden zouden we nooit hebben! Zoals Danah al zegt het had zo moeten zijn.

Veel succes xx

Lizzyy
    Bijdrager
    #10071015 Quote

Bedankt voor je reactie!! Gister is de verloskundige langs geweest om er met ons over te praten. En ze zei het feit dat je zo emotioneel eronder ben denk ik dat het voor jou heel moeilijk zou zijn als je de keuze maakt om het weg te laten halen. Je moet er wel achter staan. En daar heeft ze gelijk in. En we gaan de 7 weken echo laten doen om te kijken of er daadwerkelijk een kindje in me buik groeit met een kloppend hartje. Dat is ook nog even spannend. Al vanaf vorige week zaterdag ene dag wel andere dag weer geen bloedverlies ( geen helder rood bloed) . Ik had wel van de week kramp maar dit leek de zelfde kramp in me lies wat ik toen voelde bij de zwangerschap van me 1e kindje . Ik merk dat ik het echt heel erg zou vinden als het een miskraam word. Dus we gaan er voor om als alles goed gaat er voor te gaan! 

Zwanger yes
    Bijdrager
    #10071024 Quote

Gefeliciteerd! Fijn dat je er over kon praten en dat je wat duidelijkheid hebt nu over wat je wil!

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct