Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

3 Maanden Wel Of Geen Nachtvoeding

• Auteur

Onze Maxx is drie maanden bijna en slaapt al door. Hij heeft nooit een avondvoeding gehad (laat€m) want clusterde altijd rond een uur of 6 en sliep dan om 7. Tot 4 in de nacht en dan nog tot 7. sinds kort slaapt ie, op wat kort jammeren soms na, van 7 tot 6. Dan maak ik hem wakker. Heeft ie nu paar keer gedaan. Hij groeit enorm hard (al vanaf dag 1) en drinkt 4-5 voedingen van vaak tussen 120-150ml. Wat me opvalt bij die paar keer lang slapen is dat hij dan overdag ook veel meer slaapt. Doen we een nachtvoeding, dan wordt hij overdag altijd huilend wakker na 45 min. Doen we geen nachtvoeding, dan lijkt hij overdag ook langer te slapen. Tussendoor wel vrolijk overigens.

heeft dit iets met de suikerdip te maken? Of is het juist wel goed zo en loopt hij wat voor (qua gewicht enzo wel iig) en is het goed zo? Ik lees er veel verschillende dingen over online.

MooSW
    Bijdrager
    #10305333 Quote

Consultatiebureau die kunnen je het juiste antwoord geven qua voedingen etc. Zijn ook telefonisch te bereiken voor vragen. Ieder kind is anders en iedereen vind iets anders maar het cb weet hoe jou kind groeit en welke voedingen die heeft. 

#10305334 Quote

Ik lees even mee. Onze kleine slaapt sinds kort tot en met half 4/4 uur. Dut begon bij ons samen met het feit dat hij overdag opeens niet langer meer achter elkaar slaapt dan 3 kwartier. Feest overdag, onwijs oververmoeide baby, maar in de avond en nacht wel fijn natuurlijk.

MGF
    Bijdrager
    #10305346 Quote

We hebben een dochter van bijna 3 maanden. Na overleg met het consultatiebureau mogen we haar laten doen in de nacht en zelf laten bepalen. Had alleen niet verwacht dat ze zo snel de fles af en toe zou laten staan (en denk zij ook niet). In een week tijd nu 4x gebeurt. Ze krijgt de laatste fles om 19.00. Wij geven overdag 4x 200. Volgens mij is sowieso het belangrijkste dat je gewicht x150 doet en dat hebben ze nodig. Consultatiebureau vertelde me de keer voor deze afspraak (fijn elke keer iemand anders…) dat ze bij 6 kilo naar 4 voedingen zouden mogen. Ik vind het ook nog steeds lastig omdat het wel lang is, maar ik bedenk dat als ze honger heeft zich wel meld. En dit gebeurt dus ook af en toe.

#10305371 Quote

Heeft hij die nachtvoeding nog nodig? Volgens mij hadden mij kinderen rond die leeftijd al geen nachtvoeding meer maar een laatste voeding rond 23.00

Mamariëlle
    Bijdrager
    #10305410 Quote

Geef je borst of flesvoeding? Ik lees dat je kindje clusterde? Dan denk ik bv? 
    nachtvoedingen kunnen heel gezond zijn; maar als je kindje goed aankomt en als je kindje goed wakker/alert is hoef je je kindje niet wakker te maken. 
    ze zeggen altijd slapen doet slapen. Blijkbaar verstoor je iets als je je kindje wakker maakt voor een voeding.

mijn kleintje sliep al snel door, maar kwam niet zo heel snel aan. Dus ik gaf haar ook weleens slapend een voeding (liggend met bv). Dat werkte bij mij prima. Mocht je twijfelen of het wel goed is of toch een extra moment willen creeeren is dat misschien een optie voor je. 

read more image Lees ook: Alles over doorslapen
    #10305415 Quote

Mijn dochter is ook 3maanden oud. Ik geef nog wel nachtvoeding. Dit omdat zij snachts nog behoefte heeft aan voeding, wordt vanzelf wakker… zolang zij snachts wakker wordt voor een flesje blijf ik doorgaan met de nachtvoeding.

ik denk dat wakker maken niet nodig is. Misschien toch handig als je dit met de cb overlegt.

SharonRJ
    Bijdrager
    #10305559 Quote

Mijn zoontje is ook bijna 3 maanden. Sinds 5 weken slaapt hij de hele nacht. Hij krijgt zijn laatste fles rond half11/11uur en wordt dan ‘s ochtends zelf wakker rond 7u/half 8. Hij is een mini en had een laag geboortegewicht, maar groeit ontzettend goed. Hij krijgt nu 6x 130 overdag en slaapt overdag eigenlijk vooral in de middag. Dan slaapt hij echt 2,5/3uur. Verder zijn het korte slaapjes van 30 min.

Ik zou persoonlijk gewoon lekker laten slapen ‘s nachts en niet wakker maken, maar dit ook overleggen met het CB. Bij ons kun je ook online inloggen met je digid en dan een vraag stellen.

succes!

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen