Je hoeft je baby toch niet altijd vast te houden? Hij slaapt nog veel, leg hem dan lekker even weg en dan heb je tijd voor je huishouden. Of koop idd een draagdoek, dan heb je toch je handen vrij!
Ik heb 2 kindjes, de oudste is 2 jaar en de jongste 9 weken. Bij mijn eerste kindje zat ik ook heel veel op de bank met mn baby op schoot. Ze sliep dan 2 uur lang op schoot en dan durfde ik haar niet weg te leggen.
Ik merk nu dat het met een tweede kindje gewoon niet meer kan, mijn oudste wil ook aandacht! Dus ligt de baby veel in de box of in de wipstoel. Ja, ze huilt best wel eens maar dat is soms niet anders. Er is niks mis met even huilen hoor 😉
En ik sta zelf elke ochtend om 6.00 op, voordat de kinderen wakker worden. Dan kan ik in ieder geval mn haar/make up doen en vast een wasje in de machine gooien en de vaatwasser uitruimen.
Het wordt echt makkelijker, ik vind het nu mn dochter 9 weken is al makkelijker dan toen ze 3 weken was. Maar een ritme kun je niet dwingen, dat hebben we hier ook nog niet echt. Wel merk ik dat ze maximaal 1.5 uur wakker is, en dan weer aan een slaapje toe is. En voeden niet eerder dan 2.5 uur na de laatste voeding.
Probeer je kindje gewoon af en toe even weg te leggen en niet bij het eerste huiltje hem weer op te pakken. Soms troosten ze zichzelf, en een speentje is hier ook echt een uitkomst!
Succes!