Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

30576 Gestopt Maart2008 Met Pil En Nog Niet Zwanger Wie Ook

• Auteur

Ben sinds vorig jaar maart gestopt met de pil, maar helaas tot op heden nog steeds niet zwanger. Ben afgelopen dinsdag naar huisarts geweest en 26 maart mag ik naar het ziekenhuis voor een intakegesprek. Ik ben 30 jaar en heb een dochter die afgelopen zaterdag 2 is geworden.
    Elke maand, nou ja maand, is het weer een hele grote teleurstelling dat het weer neit si gelukt. Mijn menstruatie varieert ook tussen 24 en 32 dagen dus het is moeilijk te bepalen wanneer je je eisprong hebt, ik heb al verschillende maanden ovulatietesten gebruikt die van sensitest en van clearblue maar het mocht niet baten.

op naar het ziekenhuis en dan kijken we wel verder.

Wie is er ook al een jaar geleden gestopt??

Gr Amber

#3021550 Quote

Hoi Amber,

Wij zitten in hetzelfde schuitje. Ik ben februari 2008 gestopt met de pil en tot op heden nog geen positieve test. De teleurstelling elke maand is erg vervelend en het maakt je onzeker. Wij zijn zijn sinds deze  februari ook bij de gyn in het ziekenhuis. Volgende week donderdag staat er weer een afspraak gepland.  Samenlevingstest, HSG en sperma  zijn allemaal goed. Volgende week donderdag krijgen we de uitslagen van het bloedonderzoek en bespreken we het vervolgplan. Gyn had vorige keer al aangegeven dat wij zeer waarschijnlijk tot de groep onverklaarbaar onvruchtbaar horen en dat we het komende half jaar de natuur z'n gang moeten laten gaan. Enerzijds is het prettig om te weten dat alles goed is, maar het is ook fijn als je gericht aan een "oplossing" kan werken. We zullen het wel horen.

Met al het  ziekenhuis-gedoe is de romantiek van het zwanger worden er al wel een beetje af, maar het is voor een goed doel. Het is prettig om je verhaal te kunnen delen op het forum, aangezien  onze kinderwens een groot geheim is voor de buitenwereld.

Ik hoop dat je je afspraak bij de gyn nog kan afbellen omdat je "onverwachts" een positieve test in handen hebt. Wanneer is je NOD? En  hoelang duurde het om voor de eerste keer zwanger te worden?

groet,

deb2009  

#3021556 Quote

Hoi Deb

Bij onze dochter was het zeg maar na 2 keer raak, maar het was eigenljk niet de bedoeling, ik ben toen gestopt met de pil omdat ik er ziek van werd en dan let je de eerste maand goed op en de tweede maand niet meer zo goed, maar toen was ik gewoon regelmatig ong.
    En nu dachten we dat dat deze keer ook zou zijn was dat een domper. Zeker omdat je er al 1 hebt en de mensen zich af gaan vragen na een jaartje wanneer komt de tweede, wat dubbel zo hard aankomt. Maar ja wat doe je ertegen.

En ik ben het met je eens de eerste maanden dat je het aan het proberen bent is nog leuk maar na een half jaar proberen   verdwijnt langzaamaan de romatiek bij het proberen.
    Maar ja het is voor een goed doel dat houd je je dan voor.

ik hoop natuurlijk ook dat ik mijn afspraak af kan zeggen lijkt me onwsaarschijnlijk want op die dag moet ik ong worden als ik de 28dgn aanhoud. Maar laten we het hopen dat ik er voor niets heen hoef. We hebben elke maand weer hoop, maar moet wel zeggen de ene maand is die hoop beter dan de andere.

Hoe houdt jij je hoop en de moed natuurlijk.

Gr Amber07

#3021561 Quote

Ja het is soms best lastig om goede moed te houden. Zeker als je weer ongi bent geworden, dan lijkt een maand oneindig te duren.
    Als ik weer ongi ben geworden dan mag ik mezelf extra verwennen. Ik ga dan lekker shoppen, zonnenbanken, aan de borrel en een broodje filet american eten. Verder ben ik vrij positief ingesteld en kan ik goed praten met mijn vriend.  Ik  ben 28  jaar, dus leeftijd is geen probleem.
    Ik vind het wel vervelend als mensen zogenaamd informeren naar een kinderwens.Wij krijgen zeer regelmatig de opmerking of het niet  eens tijd wordt voor een kleine. Ik kan daar goed op reageren, maar het maakt me wel verdrietig. Zij hebben helemaal geen benul dat het misschien niet zo wil lukken. Bij jullie zal waarschijnlijk regelmatig de vraag gesteld worden of het geen tijd wordt voor een tweede.    

#3022271 Quote

Hallo dames,

Ook ik ben vorig jaar (feb'08)  gestopt met de pil en ook nog niet zwanger.
    Ik ben  afgelopen maand 24 jaar geworden en mijn man moet dat nog worden.
    Ben november '08  is een keer naar de huisarts gegaan en die vertelde ons dat we toch nog even moesten wachten tot we een jaar bezig waren.  Het vervelende was dat ik een hele onregelmatige cyclus had (43, 45, 57 en zelfs 87 dagen enz) en daarvoor was eigenlijk  mijn doktersbezoek. Mocht wel bloedprikken via de dokter en daarmee was alles goed. Dus ik  mocht  in feb'09   terug komen !!!
    Dit heb ik dus tot op heden nog niet gedaan, want ik heb nu de afgelopen 3 rondes eindelijk een betere cyclus.
    Ronde 6: 34 dagen, ronde 7: 28 dagen en ronde 8: 30 dagen !!
    Mijn man en ik hebben wel besloten dat we nog even wachten voor we weer naar de  dokter gaan. Met die lange cyclussen wist ik niet wanneer we moesten klussen dus niet echt een goede kans gehad. Nu gebruik ik ovluatie testen en is het  maar weer afwachten !!  Ben  afgelopen zaterdag ongi geworden dus we moeten nog effe wachten…………………

Herken het stukje van jullie wel, dat de mensen steeds vragen….en kinderwens ??
    Ik zeg dan maar, ja rustig aan alles. Terwijl ze is moeten weten.
    Me ouders en schoonzusje en een vriendin/collega weten het wel en dit is wel prettig.
    Nou  dames succes en tot snel

Groetjes Ready

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct