Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

30577 Zit Het Echt Tussen De Oren

• Auteur

Hallo allemaal,

Wij zijn nu in de 8e ronde en afgelopen maand dacht ik dat het raak was> hetzelfde gekke (niet te omschrijven) gevoel als bij de 1e zwangerschap (helaas niet goed gegaan). Toch werd ik ongesteld en ook nog eerder dan verwacht en het voelt nu net alsof er wat geknakt is bij me……ben gewoon echt verdrietig.

Nu hoor je wel eens van mensen dat je niet teveel bezig moet zijn met zwanger worden en het gewoon moet laten gebeuren….maar hoe doe je dat????

Ik zelf slik goede vitamines en kijk wel op internet wanneer de eisprong ongeveer is. Meer niet, maar zoiets belangrijks zit toch in je hoofd en kun je toch niet zomaar op een zijspoor zetten?

Heb mezelf voorgenomen om vol goede moed de nieuwe ronde in te gaan en mocht er in april/mei nog geen zwangerschap zijn, dan maak ik een afspraak bij de dokter.

Hoe gaan jullie hier mee om? En hebben jullie misschien nog goede tips

Bedankt en groetjes,
    Charlie

#3021617 Quote

Hoi Charlie,

Ben ik nog een keer; vergat nl nog te vertellen dat ik sinds een paar maanden naar een reflexzonetherapeut (massage voeten) ga. Klinkt zweverig (dacht ik ook), maar heb er erg veel aangehad!! Door drukpunten in je voeten te masseren kom je (zowel lichamelijk als pscyhisch) meer in balans. Ik vind het echt heerlijk (het maakte bij mij wel een hoop opgekropte emoties (ook boosheid en veel verdriet) los. Mijn vriend vond het in eerste instantie maar niks (ik reageerde erg heftig). Maar blijkbaar moest het er echt uit en sindsdien voel ik me weer een stuk sterker. Ik ben helemaal geen zweverig type maar dacht ik ga het gewoon proberen en heb het als zeer positief ervaren!!
    Ik vond het zelf wel fijn dat ik het idee had dat ik 'iets' deed om me positiever te voelen en mijn verdriet een plekje te kunnen geven.
    Misschien heb je er iets aan….

Nogmaals succes!!

Groetjes Lien.

#3021636 Quote

Hoi Charlie,

Ik herken je verhaal heel goed. Ik ben nu8 weken zwanger maar wij zijn negen maanden bezig geweest. In het begin hoop je dat je gelijk  zwanger word. Iedereen om mij heen werd zwanger behalve ik. Ik werd er soms heel moe van en begon te denken ligt het aan mij zit er iets niet goed enz. Toen ik afgelopen januari naar de homeopaat ben gegaan heb ik druppels gekregen (deze mag je hebben ook al ben je zwanger). Zij gaf aan dat als ik dat ging gebruiken ik een grote kans had om binnen een half jaar zwanger te worden. Hierdoor viel een last van mijn schouder en had ik zo iets van nou komt het van zelf. En boem zelfde maand nog zwangern en hebben wij het zelf buiten de eisprong dagen om het gedaan. Dus heb ik even op internet opgezocht wat voor druppels het waren. Het is anti-stress dus zeg het zelf maar. Ik weet dat het bij tussen de oren zit.

En als het niet lukt probeer dan eens de homeopaat. Vaak word het volledig door je verzekeringsmaatschappij vergoed.

Succes groetjes Ramona

#3021646 Quote

hoi hoi ik weet precies hoe jullie je voelen toen ik zwanger raakte van onze zoon heeft het 9 maanden geduurd en ik dacht echt het lukt nooit en we gingen dat jaar trouwen in augustus en in april heb ik toen gezegd stik maar ik geloof er niet meer in heb me toen bezig gehouden met het plannen van de bruiloft en zaterdag's gingen we trouwen en ik teste die maandag voor de bruiloft positief!
    maar nu zit ik weer in hetzelfde schuitje sinds maart vorig jaar bezig voor nummer 2 maar tot heden nog niks zit alweer op dag 5 in mijn nieuwe cyclus en ik krijg clomid 50mg omdat ik na de bevalling geen eisprong meer kreeg uit mezelf ik zal jullie zeggen je geduld wordt aardig op de proef gesteld en een maand duurt erg lang dan ik hoop voor ons allemaal dat we snel zwanger zijn want geloof me die ellende van proberen zwanger te raken ben je dan zo weer vergeten! en of het nou wel of niet tussen je oren zit die wens is er gewoon en je kan die knop niet meteen omzetten heeft tijd nodig!

ramona gefeliciteerd met je zwangerschap! welke druppels zijn dat? kun je die gewoon in de winkel kopen. of alleen bij jouw homeopaat?

groetjes miranda

#3021655 Quote

Hey,

Ramona gefeliciteerd met je zwangerschap!! Ben inderdaad ook wel benieuwd waar die druppels te halen zijn…!! . En had je meteen het gevoel dat je zwanger was? En hoe voel je je nu? (toch ook van de ene kant altijd weer een geruststelling om te horen dat het ook na wat langere tijd toch nog spontane zwangerschap mogelijk is!)  

Miranda; balen dat je geduld nu voor de 2e keer danig op de proef gesteld wordt!! Ik weet niet of het bij jou ook zo is, maar bij mij lijkt het alsof iedereen (vriendinnen / collega's) ineens allemaal zwanger worden, wat het extra moeilijk maakt! Tuurlijk ben ik voor iedereen blij, maar baal van die enorme jaloerse gevoelens (ken dit niet van mezelf), wil het zelf ook zo graag! Nog een keer trouwen is voor jou natuurlijk geen optie (haha), maar misschien dat je iets anders kunt bedenken (reizen, nieuwe hobby, ….), om een beetje ergens anders op te focussen (al weet ik als geen ander hoe moeilijk dat is!!!). Ik ben dit nu zelf aan het proberen (reizen); hoop dat het werkt!!

En Charlie; hoe gaat het? (hoop dat het helpt om wat verhalen van anderen te horen die weten hoe je je voelt!!!).

Groetjes Lien.

#3021663 Quote

Hoi charlie

Ik weet precies hoe je je voelt. Wij zitten nu inmiddels in ronde 14. We hebben wel al een dochter en daar was het in de 2e ronde raak des te vreemder is het nu, want je weet dat het kan en nu duurt het alleen erg lang en dan nog postitief blijven is erg moeilijk. Maar ja het zal wel moeten.
    We zijn afgelopen dinsdag naar huisarts geweest en wij moeten 26maart naar gyn, dus dan kijken ze wat er eventueel is en waarom het niet is gelukt in het afgelopen jaar, maar ik weet dus echt precies hoe je je voelt, zeker als er in je omgeving een hoop mensen zwanger worden binnen een paar rondes, dan knapt er bij mij wat, ook woede, maar ja daar heb je niets aan, dat weet je zelf heel goed, maar toch ben je kwaad. Kwaad op iedereen die wel snel zwanger kan worden.

En over die druppels ben wel benieuwd welke dat zijn, ik ben namelijk ook bij een soort homeopaat geweest en ik kreeg ook druppels mee maar die hebben dus nog niet geholpen.

Gr en heel veel succes. Amber

Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #3021668 Quote

Hallo allemaal,

Wat ben ik blij met jullie reacties! Begon al aan mezelf te twijfelen.
    Vanmiddag ovulatietesten gekocht (toch maar wel) en hopelijk geeft dat een stukje rust.

Lien: Laos is een geweldig vooruitzicht. Wij zijn net een weekje terug uit Thailand en daar lukte het echt even om los te zijn van alles. Bij ons is het net andersom> ik heb een miskraam gehad in juli, vandaar dat iedereen weet dat we bezig zijn en daar naar vragen. Heb zelf het gevoel dat ik faal omdat het niet lukt (een hele verkeerde gedachte ik weet het). Maar ik kan me voorstellen hoe rot het is dat mensen zulke opmerkingen maken over een kinderkamer……tja!

Ik vind reflexzonetherapie helemaal niet zweverig….zelf heb ik acupunctuur> na de miskraam mee begonnen en het helpt me geweldig. Pendel soms af en toe (ben ik nu mee gestopt, omdat ik er onrustig van word), dus ik zweef lekker met je mee

Ramona: Gefeliciteerd!!!! ik ben toch ook wel erg nieuwsgierig naar die druppels…..

Miranda: ik hoop dat het snel gaat lukken voor je om zwanger te worden! Ik kan me heel goed voorstellen dat je alle ellende meteen weer vergeet op het moment dat de test positief is! Ik wist trouwens ook niet dat een een maand zo lang kon duren, voordat ik begon aan zwanger worden…….vooral de week voor de NOD is vreselijk!

Amber: kan me voorstellen dat er iets knapt….iedereen is inderdaad maar zwanger, mensen vertellen doodleuk dat hun gezin compleet is en dat ze er een "knoop" in laten leggen, want pfff we zijn zo vruchtbaar samen…..en daar zit je dan met je goede gedrag. Kost inderdaad veel traantjes en woede. Als ik al die dikke buiken zie, dan fantaseer ik gewoon dat ik op een dag ook zo loop en ik houd me ook maar voor dat je niet weet hoelang die vrouwen bezig zijn geweest……hopelijk kan de gyn. je verder helpen!

Moet je trouwens eerst temp. elke dag voordat je naar de dokter kan? Ik vind dat namelijk nogal ver gaan…..dan kun je toch beter ovulatietesten gebruiken?

Laten we hopen dat we allemaal binnenkort goed nieuws krijgen en op het andere forum gezellig verder kunnen kletsen (dat zou geweldig zijn!).

Groetjes,
    Charlie

#3021670 Quote

Hoi Charlie

Ik hed de ovulatietesten van senstitest en van clearblue geprobeerd, haalde neits uit voor mij heb nog wat testen liggen dus deze maand toch weer proberen. Heb ze toch liggen. Ik heb eerst intakegesprek bij de gyn. Weet niet of ik moet temp. We zien het wel en ik heb er nu dus alles voor over om maar zwanger te worden. En ik geef nu iig niet zomaar op we zijn al in ronde 14.
    We doen af en toe maar oogkleppen op en oordopjes in als mensen vertellen hoe snel zwanger ze zijn geworden en als we overal zwangeren zien lopen want als je zelf zwanger wilt worden dan lijkt het net of de hele wereld dat ook ineen keer wil. Erg irri.

Ik hoop ind dat we allemaal snel zwanger zijn en elkaar goed nieuws kunnen brengen.

Succes.

Gr Amber

#3021679 Quote

Hey dames,

Amber; balen dat je al zo lang bezig bent, kan me voorstellen dat het regelmatig te veel is!! Succes bij de gyn!!

Charlie; nee je hoeft niet perse te temperaturen voor je naar de dokter gaat, maar ik was al een aantal maanden bezig met ovulatietesten (maar nog geen 1x een positieve ovulatietest gehad; eerst van die testen met smiley's, maar die vond ik wel erg duur worden, daarna via internet besteld waar je een tweede streepje moet krijgen, maar ook geen enkele keer). Ik begon me toen een beetje zorgen te maken en  dacht dat ik misschien wel geen eisprong zou hebben. Een vriendin die al 1,5 jaar probeert zwanger te worden (en hele medische molen al heeft gehad), gaf aan dat zij moest temperaturen (als er nl een verhoging plaatsvindt dan wil dat zeggen dat je een eisprong hebt). Dit heb ik nu dus 2 maanden gedaan en daarop is een duidelijke verhoging te zien (rond dag 13-14 van cyclus), dat geeft me wel een iets geruster gevoel. Ik vind het trouwens erg ingewikkeld met die ovulatietesten; er staat bij mij nl in de bijsluiter dat het niet met ochtendurine mag en dat je 4 uur niet geplast mag hebben (ik wil het ook niet op het werk doen, dus maar telkens gedaan als ik thuis kwam uit het werk, daardoor waarschijnlijk telkens niet op goede moment getest (zou eigenlijk 2x per dag moeten testen maar wordt nog lastiger!!). Iemand nog tips / hoe doen jullie dit??? En waar halen / bestellen jullie ze?? (vorige keer heb ik ze via babyboomshop besteld…)

Groetjes Lien.

Ps zit nu in mijn week voor NOD (telkens toch weer hoop en af en toe gevoel dat ik zwanger ben, maar ja dat heb ik al wel vaker gehad, telkens hield mijn lichaam me voor de gek, …. maar wie weet, blijf hoop houden!).

Toi, toi, toi voor ons allemaal!!

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct