Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

30578 Ovulatietesten Goed Of Juist Niet

• Auteur

Hallo allemaal,

Hoe denken jullie over ovulatietesten? Ik twijfel om ze te gaan gebruiken> ik ben bang dat het dan zo'n medisch experiment gaat worden en alle spontaniteit er af gaat.

Aan de andere kant is het natuurlijk ook erg prettig om te weten wanneer de eisprong is.
    Pffff…..zwanger worden is best ingewikkeld

Heb zelf ooit sensitest gebruikt en had volgens de testen geen eisprong. Toen ik voor een controle echo naar het ziekenhuis moest zei de arts dat hij   zag dat er wel een eisprong is geweest??? Kan het resultaat ook nog van het merk afhangen….Sensitest is natuurlijk erg goedkoop, terwijl clearblue en predictor bijna Euro 40,- zijn toch?

Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn?

Groetjes,
    Charlie

#3021599 Quote

Hoi Charlie.

Ik ben zelf aan de ovulatietesten begonnen na een paar onregelmatige cycli (44 dagen, 27 dagen, 31 dagen…). Ik ben dus in ronde 4 er aan begonnen en ben die ronde ook zwanger geraakt. Ik vond het fijn om te kunnen zien wanneer mijn eisprong was, omdat  het bij de vorige rondes elke keer dus anders was.  Ik had zelf de testen van predictor, dit omdat ik eerst even wilde zien hoe het allemaal werkte voordat ik online testen ging bestellen, maar dat is dus niet nodig geweest.
    Ik heb er zelf dus echt wat aan gehad.
    Succes!

Groetjes Eva
    (24 weken en 1 dag zwanger)

#3021623 Quote

Het is maar net waar je je prettig bij voelt. Ik gebruik ze wel altijd omdat ik gewoon zeker wil weten dat ik niks gemist heb. Het helpt mij om te bepalen wanneer ik m'n ei heb gehad en wanneer ik dan dus mijn NOD kan verwachten. Dan hoef ik me tot die (NOD) datum in ieder geval niet zo druk te maken en kan ik de spanning opschuiven tot vanaf NOD datum.

Ik heb altijd sensitest gebruikt en die doen het bij prima. Ik kon het altijd goed zien, zo'n anderhalve dag voor m'n ei werd ie langzaam positief. In het ziekenhuis raden ze er 2 per dag aan, maar ik heb aan 1 wel genoeg.

De ovulatietesten van kruidvat schijnen niet zo goed te zijn, maar die heb ikzelf nooit geprobeerd.

Anyway, vind je het prettig om te weten wanneer je eisprong is, dan moet je het doen. Vind je het zelf te "medisch" worden, dan moet je ze niet gebruiken. Iedere vrouw is anders en je moet doen waar je je het fijnst bij voelt.

Succes!

Esk (ronde 21, op wachtbankje na 1e IUI)

#3021665 Quote

Hoi!

Bedankt voor jullie reacties. Het heeft me over de streep getrokken en ik heb testen gekocht van Clear Blue (met smiley ) en hopelijk geeft het me een stukje rust.

Eva: erg goed dat je meteen zwanger bent geworden met de testen. Nu lekker genieten!

Esk30 ik wens jou veel sterkte en hopelijk heb je binnenkort goed nieuws!!!

Groeten,
    Charlie

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct