Hoi moeder van R.
Ik kan me je twijfel ontzettend goed voorstellen en het is gewoon ontzettend lastig om je ergens anders op te focussen!! Ik heb er zelf ook heel veel moeite mee gehad, 2 maanden geleden ben ik echt even ingestort (we waren net verhuisd, wat erg veel stress had opgeleverd en 2 goede vriendinnen kwamen vertellen dat ze zwanger zijn). Alle stress en machteloosheid rondom het zwanger proberen te worden kwamen er in een keer uit! Ik voelde me zoooo verdrietig en ook boos dat het mij nog niet gelukt was, tja en zin in sex had ik toen al helemaal niet (waar ik me dan natuurlijk ook weer erge zorgen over maakte want dan zou het helemaal nooit lukken). De eerste paar weken kon ik ook niet gaan werken (was totaal over mijn toeren en kon alleen maar huilen), daarna ben ik er veel over gaan praten (met name met mijn vriend en een goede vriendin). Dit hielp al een heel stuk, maar merkte dat ik toch nog erg geneigd was te blijven hangen in negatieve gedachten, ik moest voor mijn gevoel er nog 'iets' aan doen. Via een kennis kwam ik bij een reflexzonetherapie uit (massage van drukpunten in voeten). In eerste instantie ging ik er nogal sceptisch naar toe (leek me allemaal nogal zweverig), maar ik vind het echt geweldig!! Het maakte ontzettend veel bij me los (allemaal opgekropte gevoelens), maar al snel voelde ik me steeds meer ontspannen worden!! Misschien dat je eens zo iets kunt proberen (moet je alleen doen als het iets voor je is hoor, maar ik vind dat gekriebel aan mijn voeten wel fijn). Of anders iets van yoga ofzo (heb ik zelf nog nooit gedaan). En ik ben voor mezelf weer andere dingen gaan 'plannen' (was nl alleen maar bezig met zwanger worden en dit leverde me iedere maand teleurstelling en frustratie op, nu natuurlijk nog wel, maar sinds ik bezig ben met het plannen van een verre reis naar Laos, merk ik dat ik het soms iets beter los kan laten!).
Maar het blijft gewoon klote als het niet lukt! Hoop dat je niet meer lang hoeft te wachten. Toi, toi, toi, duim voor je!! (wanneer is je NOD?, de mijne dinsdag)
Groetjes Lien.
ps. Zit nu in ronde 9 voor 1e kindje (ben 29 jaar).