Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

30582 Twijfel Gaat Een Tweede Wel Lukken

• Auteur

Hoi Allemaal,

Wij zijn nu sinds ruim een halfjaar bezig voor een tweede kindje. Bij ons eerste kindje was het al raak in ronde 2. Nu zijn we bij ronde 7 en het is nog niet raak, ik ga nu echt aan mezelf twijfelen. Ik weet dat het niet vanzelf sprekend gaat en dat er grote kans is dat je er ongeveer 12 maanden mee bezig bent maar toch.

Door deze twijfel ga ik ook steeds meer druk uit oefenen op mijn man en mezelf, reken mezelf gek wanneer de vruchtbaarste dagen zijn en juist daardoor krijg ik minder zin in de sex.

Heeft er iemand tips om deze twijfel en druk die ik uitoefen weg te denken. Ik probeer me al relaxer op te stellen en niet zoveel meer te tellen maar toch lukt me dat niet makkelijk.

Doei,
    Moeder van R.

#3021720 Quote

Hoi moeder van R.

Ik kan me je twijfel ontzettend goed voorstellen en het is gewoon ontzettend lastig om je ergens anders op te focussen!! Ik heb er zelf ook heel veel moeite mee gehad, 2 maanden geleden ben ik echt even ingestort (we waren net verhuisd, wat erg veel stress had opgeleverd  en 2 goede vriendinnen kwamen vertellen dat ze zwanger zijn). Alle stress en machteloosheid rondom het zwanger proberen te worden kwamen er in een keer uit! Ik voelde me zoooo verdrietig en ook boos dat het mij nog niet gelukt was, tja en zin in sex had ik toen al helemaal niet (waar ik me dan natuurlijk ook weer erge zorgen over maakte want dan zou het helemaal nooit lukken). De eerste paar weken kon ik ook niet gaan werken (was totaal over mijn toeren en kon alleen maar huilen), daarna ben ik er veel over gaan praten (met name met mijn vriend en een goede vriendin). Dit hielp al een heel stuk, maar merkte dat ik toch nog erg geneigd was te blijven hangen in negatieve gedachten, ik moest voor mijn gevoel er nog 'iets' aan doen. Via een kennis kwam ik bij een reflexzonetherapie uit (massage van drukpunten in voeten). In eerste instantie ging ik er nogal sceptisch naar toe (leek me allemaal nogal zweverig), maar ik vind het echt geweldig!! Het maakte ontzettend veel bij me los (allemaal opgekropte gevoelens), maar al  snel voelde ik me steeds meer ontspannen worden!! Misschien dat je eens zo iets kunt proberen (moet je alleen doen als het iets voor je is hoor, maar ik vind dat gekriebel aan mijn voeten wel fijn). Of anders iets van yoga ofzo (heb ik zelf nog nooit gedaan). En ik ben voor mezelf weer andere dingen gaan 'plannen' (was nl alleen maar bezig met zwanger worden en dit leverde me iedere maand teleurstelling en frustratie op, nu natuurlijk nog wel, maar sinds ik bezig ben met het plannen van een verre reis naar Laos, merk ik dat ik het soms iets beter los kan laten!).
    Maar het blijft gewoon klote als het niet lukt! Hoop dat je niet meer lang hoeft te wachten. Toi, toi, toi, duim voor je!! (wanneer is je NOD?, de mijne dinsdag)

Groetjes Lien.

ps. Zit nu in ronde 9 voor 1e kindje (ben 29 jaar).

#3021721 Quote

Hier ook enigzins twijfel en angst of een  2e wel gaat lukken. Maar dat is meer gevoed door het feit dat onze 1e twee jaar op zich heeft laten wachten … voor de 2e zijn we nog maar een maandje bezig, maar toch.

Het grappige is dat onze dochter is verwekt toen we niet zo gedwongen aan het klussen waren … zegt toch ook wel weer wat! Maar we gaan deze keer gewoon ontspannen erin en zien nhet wel. Als ik ergens dit jaar zwanger wordt, zien we dat als een geweldig kado.

Succes!

#3021744 Quote

Hoi moeder van R

Het is net of ik een verhaal van mezelf zit te lezen. Ik heb precies hetzelfde gevoel, maar wij zitten inmiddels nu in ronde 14, wij gaan ook naar de gyn 26 maart eerste afspraak.

Ik kan je niet echt tips geven om er niet meer aan te denken of er niet zo mee bezig te zijn, want als je tegen jezelf zegt deze maand wil ik er niet zo mee bezig zijn dat doe je dat toch onbewust, je hoopt elke maand weer dat het raak is.  

MAar misschien wat lien zegt met therapie?? Ik weet het niet.

Succes iig.

Gr Amber

#3021833 Quote

Hoi,

Bedankt voor jullie reactie's.

@ Lien misschien is therapie ook wel iets voor mij. Zal er eens over nadenken.

Heb vandaag weer niet zo'n super dag gehad. Kreeg vanmorgen eerst te horen dat er een meid waar ik geregeld mee om ga zwanger is. En net kwam een van mijn beste vriendinnen vertellen dat ze zwanger is. Dat is voor hun echt geweldig en gun het ze ook enorm maar zelf baal ik er wel een beetje van.

Doei

#3021840 Quote

Hoi Moeder van R,

Ik ken het gevoel. Bij ons eerste kindje heeft het ook wel 13 rondes geduurd. En juist iedereen in mijn omgeving word zwanger. Zo frustie. Ik weet niet hoe ik gedaan heb, maar heb me er wel door heen geslagen.

In de 13de ronde heb ik uiteindelijk ovutesten gebruikt. En….gelijk raak!! Maar toen was het ook 1x een "moetje"om het zo maar te zeggen. Het wordt er inderdaad er niet leuker op.
    Nu zijn voor kindje 2  aan het klussen. We gaan nu naar ronde 7. Maar heb nu niet zolang gewacht met ovutesten. Met 3 maanden aan begonnen. Dus nu ook niet in 1x raak. Alleen had ik afgelopen woensdag ongi moeten worden, maar het laat op zich wachten. Heb alleen helemaal niet het gevoel dat ik eventueel zwanger zou kunnen zijn. Heb erg last van mijn rug en heb puistjes in mijn gezicht. Duidt meestal op dat ik ongi moet worden, Maar snap er niks van heb vanochtend een zwangerschaptest gedaan en die was negatief terwijl ik nu bijna 3 dagen overtijd ben???????

Ik hoop het maar dat het ons is gelukt.

En misschien on je sexleven iets leuker te maken zou je het spannender kunnen maken. Kaarsjes, haal je verleidingstrucjes uit de doos. Vertjes, slagroom, ijsblokjes, enz. Misschien gek dat ik het zo zeg hoor (haha) maar bedoel het goed. Misschien kun je vreemde plekjes verzinnen binnen of buiten.

Groetjes Johanna

Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #3022808 Quote

Hoi,

Nog een keer bedankt voor jullie reactie's.

Wilde nu alleen maar even vertellen dat ik zwanger ben, heb net een test gedaan en die was positief.
    Nu hopen dat we de eerste weken goed door komen.

Doei moeder van R.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct