Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

30589 Ovulatie Testen Wie Gebruikt Ze

• Auteur

Hoi allemaal!

Door mijn onregelmatige ongesteldheid ben ik sindskort begonnen met temp meten en ovulatie testen. Nu heb ik een set van MatCare en de kruitvat liggen. Het rare is, de kruitvat (duurdere) geven aan dat ik nu mijn ei krijg ( vandaag en gister steeds dikkere streep) alleen die van matcare geven al 3 dagen 1 streepje aan. Ik zit nu op cyclus dag 21 en bij dag 14 had ik bijna een week bloedverlies (een klein beetje oud bloed) en vanaf 3 dagen dus niets meer. Ik ben gestopt met de pil sinds sept/okt en heb alleen maar lange cyclussen ipv korte of doorbloedingen.

Wat zijn jullie ervaringen met ovulatie testen? Ik hoop dat we ervaringen kunnen delen.

#3021904 Quote

ja ikke.

Ik gebruik die van sensitest…
    ze bevallen me goed, gebruik ze nu voor de 2e keer en ik heb gisteren weer positief getest dus ff extra klussen dus hihi
    Dat van die bloeding durf ik niets over te zeggen, ik dacht nog te vroeg voor innesteling maar dat is ook geen oud bloed volgens mij..

Die van sensitest zijn goedkoop en makkelijk in gebruik…
    het zijn dip staafjes die je dus in de urine moet dippen..
    Ik bestel ze via internet sensitest.com en ze komen in neutrale envelop bij je in de brievenbus..dus je hoeft er niet voor naar de winkel en er ook niet voor thuis te blijven
    Anderen heb ik nog niet gebruikt..

Dus veel kan ik niet voor je betekenen..
    ik hoop dat iemand anders wel een antwoord heeft op je bloeding..

groetjes

#3021905 Quote

ik had na het stoppen met de pil een hele rare cyclus. geen touw aan vast te knopen dus na 4 maanden ben ik gaan tempen. toen was ik in ronde 9 een maand schijnzwanger   met een cylcus van 63 dagen. een vriendin gaf aan dat ik misschien pco zou kunnen hebben dus ben ik in ronde 11 ovu testen gaan gebruiken om te kijken of ik uberhaupt wel een ei heb. toen bleek ik op dag 19 pas een ei te hebben…. ben in ronde 11 (dus na 1 jaar ploeteren) zwanger geraakt en een 1eeige tweeling meisjes….
    ik vond wel dat het met de ovu test wel heel erg moeten werd en de lol er aardig van af was. je mag ook niet met ochtend urine testen en je moet het 4 uur ophouden. tja, een beetje moeilijk met werken… maar het lukte toch. maar goed, na 11 maanden wou ik zekerheid of ik wel of niet naar de gyn moest of het nog een paar rondes aankijken…

Succes ermee!
    oh ja, ik heb ook sensitest dip stick gebruikt, veel goedkoper en erg makkelijk

#3021927 Quote

Hoi Senorita, ik heb geen idee wat voor bloeding je hebt gehad, dus daar kan ik je geen antwoord op geven. Ik gebruik deze maand voor het eerst ovulatietests. En omdat ik ze heel duur vond, heb ik ze via babyboomshop besteld, ik heb er 20 gekocht voor 17 euro, ik had ze snel in de brievenbus.
    Ik heb 3 maart een eisprong gehad.
    Ik heb in augustus en in december miskramen gehad, sinds de 2e miskraam is mijn cyclus in de war. Ik wilde weten waar ik aan toe ben, en daarom ben ik begonnen met ovulatietests…aan het klussen zou het hier in ieder geval niet liggen…

Heel veel succes dames!

#3021937 Quote

Hoi dames,

Ik heb ook die van MatCare gebruik en goede ervaringen mee gehad. Nu heb ik ze van sensitest. Dat was alleen omdat deze goedkoper was, anders had ik ze gewoon weer van Matcare besteld. Ik heb goede ervaringen en bij beide testen heb ik meerdere dagen mijn ovu. Het kan gewoon per keer verschillen.

Groetjes Johanna

#3022061 Quote

Dank jullie wel voor de reactie's!
    Het is bij mij gewoon een bloeding geweest denk ik, niet een ongesteldheid. De kruitvat testen gaven namelijk een ovulatie aan (steeds dikkere streep) en gisteren was de test streep weer minder. Dus misschien werken de matcare testen niet bij mij…

Groetjes!

Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #3022259 Quote

Hoi,hoi,
    Ik heb 2 kinderen(4 en 3 jaar) en ik gebruikte toen de persona (ovulatietest)
    wel duur maar echt super goed! Je kunt echt precies zien wanneer je eisprong is.(na 1 maand en na 2 maanden zwanger)
    Ik ga op dit moment voor de 3e en heb nu eerst de testen van clear blue geprobeerd maar er zijn bij mij totaal geen streepjes te bekennen! Als het deze maand nog niet zover is ga ik toch weer een Persona kopen!
    groetjes Nathalie

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct