Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

30606 Groot Gezin

• Auteur

Hoi dames,

Zijn er hier ook lotgenoten die graag een groot gezin willen?

Groetjes Linda

#3022459 Quote

Jep, Hier is er één, hahaha.

Wij zouden wel graag een groot gezin willen, tenminste als 4 a 5 kinderen een groot gezin heet.Hier is Duitsland wel, daar kijken ze je echt aan alsof je van een andere planeet komt als ze zegt dat je graag meerdere kinderen wilt…Maar goed, daar trekken wij ons lekker niets van aan.We hebben nu 1 meisje van 9 mnd en hopene dat zich snel een 2e kindje meld.

XXX JIG

#3022746 Quote

Hoi

Wat is een groot gezin? Daar zijn verschillende meningen over in Nederland. Als ik om me heen kijk vinden veel mensen een gezin met 2 a 3 kinderen normaal. 4 kinderen is groot. Zelf kom ik uit een gezin van 6. In christelijk Nederland is dit (niet overal hoor) maar bij sommige families zelf ook nog klein. Ik ken in mijn omgeving gezinnen van 8 en zelfs van 14 kinderen! Dat vind ik dus GROOT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! haha.
    Zelf denken wij aan 3 a 4 kinderen. We weten dat nog niet heel zeker. Eerst maar eens kijken hoe het allemaal loopt, hoe onze gezondheid is en die van de kinderen.

grt J-t

#3022865 Quote

Hee Jereno, ook hier? Willen jullie er nog eentje?
    Hiermee "verraad" ik mezelf ook natuurlijk, want op ons forum heb ik nog niet gemeld dat we een derde kindje willen. Voor ons is de derde, als die komt, de laatste. Eigenlijk wilde ik er wel 4, maar mijn man heb ik al moeten overtuigen van nummer 3, dus dat gaat hem niet worden. Bovendien wordt het wel vrij druk met 4. We komen beide zelf uit een gezin met 4 kids.

Groetjes greet
    (Maart 2007 forum)

#3022938 Quote

Ik zou zooooo graag een groot gezin hebben. Ik kom zelf uit een nest van 4 kids. Ik zou er graag nog meer hebben. Dan maar geen auto, de boot de deur uit, en hubbie lekker op de fiets ipv de scooter. Dat heb ik er wel voor over.(ik doe zelf alles op de fiets of met de bus)

Maar….. manlief en ik hebben al woorden gehad over de eerste. Die is er ondertussen wel, maar hij vindt het echt genoeg. En ik kan echt niet stiekum zwanger worden, ik zou niet met mezelf kunnen leven.

We wachten gewoon tot onze meid een tijdje goed doorslaapt 's-nachts, en dan brengen we het eens ter sprake…… Ik ben benieuwd.

xxx
    Mama van Navara
    (09-10-08)

#3023207 Quote

ff up

Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #3024125 Quote

Hoi meiden,
    Ik ben momenteel zwanger van de 4e.Heb 3 dochters.(7, 4,5 jaar en de jongste is net 1 geworden) en ben 29 jaar.

Toen wij begonnen aan kinderen wilden wij er graag 2, maar toen de 2e 1 jaar was begon het bij ons beiden weer te kriebelen.Toch een aantal jaar die wens in de ijskast gezet, om eerst even goed van de oudste 2 te kunnen genieten.We hadden bedacht dat we voor een 3e kindje zouden gaan in het jaar dat de 2e 4 jaar zou worden en ook naar school zou gaan.Had ik overdag mijn volledige aandacht voor ons 3e kindje.
    Enfin, dat was vorig jaar, in februari (ben van het maart 2008 forum) is onze 3e geboren.En in augustus ging de 2e naar school.Op die manier vond ik het best te doen.Onze kindjes slapen allemaal vanaf de geboorte door.We zijn er nog niet 1 keer 's nachts uit gehoeven.Alles gaat zo soepel hier, toch kwam de wens voor een 4e onverwachts.We zouden het ECHT bij 3 kids houden.Vond het ook wel typisch iets voor ons: 3 meisjes.Maar ja…..
    Toch dus nog 1 keertje…nog 1 kleintje erbij.Leek ons nu juist erg leuk weinig leeftijdsverschil te hebben tussen de 3e en de 4e.Hebben die nog samen een aantal jaartjes thuis, en gaan ze straks vrij snel achter elkaar naar school,  net als de oudste 2 meiden.
    Kortom, in september komt de 4e, en vind het dan echt genoeg!
    Kom zelf ook uit een gezin van 4 kinderen, ben de 2e.

Merk wel dat mensen om me heen als 1e reactie niet erg aardig en tactisch reageren op mijn 4e zwangerschap.Ben er nu zelfs wat huiverig voor het iedereen te vertellen.Zo stom, ik schaam me er totaal niet voor, maar die directe reacties als "jemig meid, waar begin je aan?" Of wij dat niet eerst hebben bedacht?!
    Kan niemand gewoon tegen mij zeggen dat ze blij voor me zijn?
    De een heeft een eigen bedrijf of een baan van 40 tot 60 uur per week…nou, ik heb straks 4 kinderen!!!

Heel leuk te lezen dat er meerderen zijn hier met een wens voor een groot gezin!!!
    Groetjes Roos.

#3024184 Quote

Hoi,

Ik ben een jonge mama van 26 met 3 kindjes van 5, bijna 4 en 2,5j. De eerste 3 zijn er vanzelf gekomen en dat liep heel vlotjes waardoor de kriebels voor een vierde niet lang op zich lieten wachten. Toch wilden we graag wachten tot de jongste naar school gaat (hier in België is dat 2,5j) zodat ik volledig van dit wondertje zou kunnen genieten en ook nog wat rust zou krijgen overdag. In december zijn we er voor gegaan, meteen zwanger maar helaas een miskraam op 6 weken (echt een verrassing want had het nog niet meegemaakt en ging er van uit dat alles goed ging gaan). Dan wat probleempjes met de nasleep van de miskraam maar momenteel staan we weer in pole position om voor dat 4de kindje te gaan.

De wens is zeker nog even groot alleen twijfel ik er soms aan of we er wel goed aan doen om toch nog een vierde kindje te willen na 3 gezonde en flinke kinderen. De miskraam kan je dan als voorteken zien. Maar bon, we maken er het beste van.

Na 4 stoppen we echt, dat is onze droom, dus ik ga extra genieten van dit wondertje dat ik hopelijk snel mag verwelkomen!

Veel succes aan iedereen!

Groetjes,

Mati

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct