Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

30610 Wat Is Jullie Mening

• Auteur

Hallo allemaal,

Ik zal me even voorstellen, ik ben 25 jaar en heb een vriend van bijna 24 jaar.
    We hebben twee jaar geleden een huis gekocht en hebben alletwee een vaste baan. Mijn vriend is leraar  en wil al lange tijd dolgraag kinderen, ik wil het ook graag maar vindt ons nog zo jong. Verder heb ik sinds een half jaar een nieuwe baan (vast contract) in een echte mannen wereld. Collega's maken veel grapjes over kinderen krijgen en vindt het hierdoor best eng om het straks te vertellen mocht het zover zijn.
    Vinden jullie me erg jong?

een (onzekere) twijfelaar

#3022501 Quote

Hey Zwolle83,

Voor kinderen krijgen ben je niet te jong hoor! Je moet er alleen wel helemaal aan toe zijn samen. Het is best een verandering en daar moet je samen achterstaan. Ik ben zelf 24 en mijn man ook, ons lijkt het helemaal super om een kindje te krijgen. Van collega's of anderen moet je je niks aantrekken, het is jullie beslissing om ervoor te gaan.

Denk er samen goed overna in ieder geval!

Groetjes Schippersvrouwtje

#3022502 Quote

hoi,

om gelijk op je vraag te antwoorden,nee ik vind je niet te jong.
    je bent er klaar voor of niet,heeft denk ik niet veel met je leeftijd te maken,zoals je zegt
    hebben jullie allebei vaste baan en een huis dus je kan het kind iets bieden.je voelt zelf het beste wanneer je eraan toe bent,als je je zelf te jong vind en nog vanalles wilt doen kan je misschien beter wachten maar dat weet jij het beste!

zal mijn verhaal even vertellen,
    ik ben ook 25 jaar en mijn vriend is 30 jaar,we hebben een tijdje geleden een huis gekocht,en hebben allebei een vaste baan.
    ik zou nu al kinderen willen maar mijn vriend wil nog even wachten,willen nog een mooie reis maken en kost veel geld..dus nu hebben we afgesproken dat ik in aug stop met de pil!!kan niet wachten!!ik geef hem zo nog even de tijd om aan het idee te wennen en kunnen we sparen en die mooie reis maken.(hij wil ook graag kinderen hoor!)

hoop dat wat aan mijn verhaal en mening hebt!!

groetjes,
    zonnetje

#3022504 Quote

Ik vind ook dat jullie er niet te jong voor zijn. Wat je je wel af kunt vragen is of jij er zelf klaar voor bent. Als dat zo is, dan moet je er gewoon voor gaan, als dat niet zo is, dan kun je misschien nog even wachten. Laat je niet teveel leiden door "anderen", maar doe wat jullie zelf willen.

O ja, en jouw stem is natuurlijk wel erg belangrijk. Jij bent uiteindelijk degene die het moet doen (zwanger zijn, bevallen en verzorgen).

Succes!

Esk

#3022525 Quote

Allemaal ontzettend bedankt voor jullie reactie!

Toen ik nog op school zat kon ik niet wachten tot het zover was dat ik een huisje kon kopen en aan kinderen kon gaan beginnen. Nu komt het allemaal erg dichtbij en dat is toch wel erg spannend!! Wil graag kinderen voor mijn 30ste en je weet nooit hoelang het duurt toch? dus ik  denk  dat ik er maar voor moet gaan..   

#3022580 Quote

Hoi,

Meid je bent echt niet te jong hoor. Ik ben 23 en probeer ook zwanger te worden.
    Als je er achter staat en je hebt het gevoel dat je een kindje wil wat houdt je dan tegen?
    Je doet het niet voor je collega's maar voor je zelf en ik weet zeker dat als jij je mannelijke collega's verteld dat je in verwachting bent dat ze het leuk en schattig vinden.
    Je moet je niet van je pad laten houden als je zelf graag iets wil en wees niet onzeker.

Doe wat je hart je ingeeft.

Kus Stefanie

Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct