Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

30617 Wie Is Er Ook Nog Niet Lang Bezig Maar Gaat Wel Al De Mm In

• Auteur

Hallo meiden,

Soms vind ik het lastig om te kiezen bij welk forum'onderdeel' ik mee wil gaan praten (ben net nieuw hier), omdat wij nog niet lang bezig zijn om zwanger te worden (sinds november), maar we wel al gelijk in de medische molen zitten, omdat ik na het stoppen met de pil niet ongesteld werd. Na 3 1/2 maand hadden we een afspraak bij de gyn, nu bezig met onderzoeken en over 1 1/2 week de uitslag ervan.
    Aan de ene kant is het natuurlijk onwijs balen dat het zo goed als zeker niet op de natuurlijke wijze lukken gaat, maar als je maanden niet ongesteld wordt, ben je allang blij dat er íéts gebeuren gaat, al ben ik soms wel erg bang voor de toekomst, of het wel lukken gaat (maar dat heeft iedereen denk ik wel).

Dus ik ben benieuwd of er meiden zijn  die in hetzelfde schuitje  zitten….  

Liefs, ano27

#3022691 Quote

Hoi! Ik ben nieuw hier!

Ik zit een beetje in het zelfde schuitje.
    Ik ben bevallen in het najaar van 2007. Ik ben daarna gelijk aan de pil gegaan en daar eind juli 2009 mee gestopt. Niet om al zwanger te raken maar meer om te kijken hoe mijn cyclus is. Ik werd maar niet ongesteld. Nu is het zo dat ik enorme stress heb gehad dat pas sinds een weekje weg is dus daar zou het van kunnen komen. Ook heb ik fors overgewicht waar hard aan gewerkt wordt nu!

Ik heb overigens wel eind november (2008) ene kuurtje provera gehad!

#3022698 Quote

Wat leuk, dit was ook mijn allereerste berichtje dat ik plaatste!

Dus jij bent ook al vanaf eind november niet meer ongesteld geweest? Ik ben eind oktober gestopt met de pil en  in februari door Duphaston ongesteld geworden, en nu dus even afwachten hoe of wat.  
    Voor jou ook vreemd dat het nu zolang duurt. Hoe lang duurde het dat je  zwanger werd van de eerste?  
    Misschien dat het nu inderdaad wel vanzelf bij je komt, ben je helemaal van de stress af?
    Liefs, ano27

#3022706 Quote

Hoi!!

Ik was bij de eerste na een maand of  10 zwanger. Ik menstrueerde toen al onregelmatig.(ongeveer eens in de 2 maanden)
    Bij de tweede was ik gelijk zwanger na een miskraam. Voor die miskraam ben ik maar 1x ongi geweest.Dat was 9 maanden na de bevalling van de eerste.

Ik ben dus bekend met een lange cyclus, alleen niet zo lang
    Ik twijfel om stappen te ondernemen. Ik zit nog niet zo op gyn bezoekjes te wachten. Misschien kan de HA me nog een kuurtje geven om me op gang te helpen.

Mag ik vragen wat Duphaston is? Ik ken het nl niet.

#3022707 Quote

Ik ben overigens wel van de stress af maar dat is ook pas sinds een week ofzo. Nogal een ingewikkeld verhaal!

#3022708 Quote

Hoi,

Duphaston zijn ook pilletjes die je 10 dagen moet slikken om ongesteld te worden. De gynaecoloog verwachtte niet dat het bij mij zou helpen, want hij kon op de echo zien dat ik na al die maanden nog amper slijmvlies had opgebouwd, maar zowaar ben ik er toch ongesteld van geworden!
    Maar hopen dat het bij jou uit jezelf komen gaat, je weet in ieder geval wel dat het kán, dat is vast mooi meegenomen, toch?

Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #3022710 Quote

Oww oke. Ik had er nog nooit van gehoord maar zo zullen er wel meer middeltjes zijn.
    Ik hoop zo dat het snel komt. Hoe minder ongesteld hoe minder kans om zwanger te worden he
    Ik ben nu al meer dan een  ½ jaar niet vanzelf ongi geweest en ben er nu gewoon echt zat van.

Ik heb overigens 1x met afvegen (sorry   ) iets roods aan het papiertje gehad. Maar wat dat dan was?

#3022739 Quote

Ja, dat is zó frustrerend…. Steeds maar moeten wachten.
    Maar ik vind het zo vaag bij jou, dat het nu al een 1/2 jaar duurt terwijl het eerst niet zó lang duurde.
    Maar in ieder geval een fijn weekend!
    Ben nu nog aan het werk, nog een 1/2 uurtje en dan lekker weekend houden en morgen mn verjaardag vieren.

#3022771 Quote

Ik heb net een heel verhaal getypt in een ander topic. Ik zal het even citeren!

Eind juli 08 heb ik de pil de deur uit gedaan. Om te ontpillen maar ook om mijn cyclus te weten. Ik ben in november ongi geworden (d.m.v provera) en daarne niet meer. Ik ga binnenkort stappen ondernemen want dit duurt me te lang.   Ik moet wel zeggen dat mijn cyclus helemaal in de war is door verschillende dingen. 2 bevallingen, 3 miskramen en de laatste tijd een hoop stress. Dit allemaal binnen 5 jaar! Aan de ene kant is het niet zo vreemd dus.

Ik ben overigens nu van de stress af dus ik hoop dat mijn lichaam alles zlef hersteld.

Ik ben wel al begonnen met zwanger worden pillen voor het geval dat!

Het is aan de ene kant dus niet heel erg vreemd dat mijn lichaam in de war is. Wil je misschien prive praten? Ik ben altijd bang dat bekenden me zullen herkennen hier en ik wil alles graag stil houden voor mijn omgeving.
    Heb je miss hyves of een e-mailadres voor me?

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct