Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

30622 Eisprong Voelen

• Auteur

Hoi dames,

Ik heb een vraag:
    Hoe voel je een eisprong? Wat kun je voelen en heeft het invloed op je humeur?

Groetjes Stefanie.

#3022785 Quote

Hoi Baby

Niet iedereen schijnt zijn ei te voelen. Ik heb het wel twee keer bewust gevoeld.
    Bij mij voelde ik het aan een kant net alsof ik ongi moest worden. Dit duurde ongeveer een halve dag. Ik voelde er qua stemming verder weinig van. De laatste keer werd ik 's nachts wakker met pijn in mn buik acheraf wist ik wat het was, want werd ook twee dagen later als 28 dgn ongi.
    Hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes Anne

#3022786 Quote

Hoi,
    Ik kan mijn eisprong niet voelen.
    Maar er zijn er wel bij die dat wel voelen.
    Volgens mij een beetje buikpijn.gevoelige borsten?

succes!

Liefs Karin

#3022796 Quote

Hoi hoi

Ik heb mijn ei nu 2 keer gevoeld van de 8 maand dat we bezig zijn. Ik kan het het best omschrijven als pijn in je zij, aan de kant van je eierstokken. Dit kan een dag of halve dag aanhouden. Deze keer voelde ik me ook misselijk. En ik weet zeker dat het mijn ei was omdat ik ovutesten gebruik…

Succes

Liefs

#3022803 Quote

Hoi hoi,

Bij onze zoontje waren we 13 maanden bezig geweest met klussen en heb daarvan de laatste keer voordat ik ongo moest worden echt ovupijn gehad. Ik liep de trap af op mijn werk en voelde wat trekken in mijn onder buik.

Nu waren we bezig voor de 2de. Ben nu 5 weken zwanger
    Bij de 3de kluspoging voelde ik heel heftig mijn ovu. Dit deed ontzettend veel pijn bij mij. Meestal heb wel even krampen als ik ongi moet worden, maar dit was wel 2x zo erg dat als ik over een drempel ging mijn kiezen opelkaar moest houden. Maar goed…dit heb ik niet altijd hoor. Dit was 1 malig dat ik het zo heffy voelde. Heb jij het al een onder vonden?

Groetjes Jobeko

#3022809 Quote

Voor mijn eerste en mijn tweede voelde ik alleen mijn ei aan de rechter kant.
    Kon dan echt dubbel liggen van de pijn. Dat was niet fijn, maar wel handig, want dan kan je mooi klussen en hopen dat het is gelukt!
    De 2de is ook zo ontstaan.
    De eerste is ontstaan toen heb ik geen eisprong gevoeld.
    Na de tweede heb ik geen eisprong meer gevoeld. Ben het eerste jaar dat we bezig waren ook maar 4x ongi geweest, waarvan 1 x onder invloed van een kuur primolut.
    Daarna wel weer wat regelmatiger, maar ook nooit een ei gevoeld.
    Nu 1ste ronde na de MK had ik van de week ineens enorm veel buikpijn. Echt ter hoogte van beide eierstokken. Vond het zelf wat vreemd, maar wie weet betekent dat dat er 2 zijn gesprongen?
    Ik zal over 2 weken weten of dat het wat heeft uitgehaald.
    Weet (zo goed als) zeker dat het m'n ei was omdat ik temp en mijn temp daarna omhoog ging en nu nog hoog is.

Spannend dus weer!

Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #3022857 Quote

Ik voel hem vaak wel en merk aan mijn slijm dat het er weer bijna aankomt. Het voelt vaak wat als ongikrampen en een opgeblazen gevoel in mijn buik, dat soms pas weggaat met de menstruatie.
    Ik krijg er vaak wel zin in eten van. Mijn humeur weet ik niet zo goed, al vindt mijn wel dat ik er knuffeliger van wordt. En dat schijnt evolutionair bepaald te zijn. Heeft ook wel z'n nut natuurlijk.

groejts
    greet

#3022885 Quote

Hey meiden,

Ik voel vaak  in het midden van mijn cyclus zo'n 3 dagen steken, opgeblazen gevoel en zijpijn…..duurt echt drie dagen, en vaak aan beide kanten……Dat bevestigde dus ook de ovulatie test, die ik in jan heb gebruikt, op dag 3   das er de LH-piek…..
    Maar het springen zelf kan ik nog niet achterhalen…..misschien springt er ook wel niets, omdat ik na 10 rondes nog steeds niet zwanger ben……
    En ik gebruik ook de zwanger worden pillen van de Etos…

Gr Han

#3022912 Quote

Ik heb dan pijn ter hoogte van mijn lies, vaak één of twee dagen achter elkaar. Ook meer afscheiding. En (heel belangrijk!) opeens veel meer zin om te klussen!

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct