Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

30623 Slecht Gevoel

• Auteur

Hoihoi,

ik zit een beetje met een slecht gevoel. Ik heb er al met m'n partner over gepraat en dat heeft wel wat geholpen maar helemal weg is het toch niet, vandaar dat ik het eens even van me afschrijf.
    We hebben reeds een pracht van een zoon en zijn daar heel gelukkig mee. Die begint al wat groter te worden dus hebben we een tijdje geleden besloten om voor een 2de te gaan. We zitten momenteel in ronde 4 dus nog niets aan de hand.
    Maar het slechte gevoel is dat ik naar mijn gevoel te lang gewacht heb om aan dat 2de te beginnen. Ik heb altijd gezegd dat ik niet aan een 2de begin voor de eerste kan lopen en dat was in november. Maar toch heb ik tot januari de boot afgehouden om aan  het 2de te beginnen. We hebben wel geklust maar niet datgene dat nodig om er voor te zorgen dat het raak is. Ik hield altijd in m'n achterhoofd dat het niet zou passen voor het werk, of dit of dat. Altijd wel iets. En nu was het vorige keer weer niet raak en kwam tot de vaststelling dat,  ALS ik in de volgende ronde zwanger zou zijn, het al december zou zijn. En bij elke ronde dat het niet lukt, wordt m'n zoontje weer een maandje ouder. En ik wou wel dat ze niet te kort op elkaar volgden, maar nu begint het meer en meer te worden en ik voel me daar niet goed bij, niet dat ik er iets aan kan veranderen. En nu zit ik met dat slecht gevoel dat ik teveel naar andere dingen heb gekeken en te laten meespelen ipv gewoon aan een 2de te beginnen, ik hand al 6 maand zwanger kunnen zijn denk ik dan.Tja, daar zit ik nu dus mee. M'n partner maakt er helemaal geen probleem van hoor, 't zit echt bij mezelf. Ik heb graag de touwtjes in handen en regel het allemaal graag. Ik denk dat ik dacht dit ook te kunnen regelen maar dat is natuurlijk niet zo. Een beetje een controlefreak denk ik.
    Ziezo, 't is er ff uit. Sorry voor het lange verhaal maar 't vreet een beetje aan me.
    Groetjes
    Bisous
    Alysse

#3022856 Quote

Hoi Alyss,
    Ik snap je twijfels wel een beetje. Maar je kunt er zo weinig mee he. En inderdaad als je een controlefreak bent, dan is dit frustrerend. Aan de andere kant moet je beseffen dat het leven niet planbaar is en dat er dus dingen gebeuren die je liever anders had gezien.
    Mocht je straks toch een tweede kindje krijgen, dan verdwijnen deze gevoelens voor een deel ook weer, is mijn ervaring.
    Volgens mij moet je dit lekker uitpraten en dan maar hopen dat nummer 2 snel komt. En misschien beter met een vriendin dan met je man; mannen praten hier toch anders over.

groejtes
    greet

#3022890 Quote
    quote: Alysse schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('14-03-2009 14:50:29'));

Hoihoi,

ik zit een beetje met een slecht gevoel. Ik heb er al met m'n partner over gepraat en dat heeft wel wat geholpen maar helemal weg is het toch niet, vandaar dat ik het eens even van me afschrijf.
    We hebben reeds een pracht van een zoon en zijn daar heel gelukkig mee. Die begint al wat groter te worden dus hebben we een tijdje geleden besloten om voor een 2de te gaan. We zitten momenteel in ronde 4 dus nog niets aan de hand.
    Maar het slechte gevoel is dat ik naar mijn gevoel te lang gewacht heb om aan dat 2de te beginnen. Ik heb altijd gezegd dat ik niet aan een 2de begin voor de eerste kan lopen en dat was in november. Maar toch heb ik tot januari de boot afgehouden om aan  het 2de te beginnen. We hebben wel geklust maar niet datgene dat nodig om er voor te zorgen dat het raak is. Ik hield altijd in m'n achterhoofd dat het niet zou passen voor het werk, of dit of dat. Altijd wel iets. En nu was het vorige keer weer niet raak en kwam tot de vaststelling dat,  ALS ik in de volgende ronde zwanger zou zijn, het al december zou zijn. En bij elke ronde dat het niet lukt, wordt m'n zoontje weer een maandje ouder. En ik wou wel dat ze niet te kort op elkaar volgden, maar nu begint het meer en meer te worden en ik voel me daar niet goed bij, niet dat ik er iets aan kan veranderen. En nu zit ik met dat slecht gevoel dat ik teveel naar andere dingen heb gekeken en te laten meespelen ipv gewoon aan een 2de te beginnen, ik hand al 6 maand zwanger kunnen zijn denk ik dan.Tja, daar zit ik nu dus mee. M'n partner maakt er helemaal geen probleem van hoor, 't zit echt bij mezelf. Ik heb graag de touwtjes in handen en regel het allemaal graag. Ik denk dat ik dacht dit ook te kunnen regelen maar dat is natuurlijk niet zo. Een beetje een controlefreak denk ik.
    Ziezo, 't is er ff uit. Sorry voor het lange verhaal maar 't vreet een beetje aan me.
    Groetjes
    Bisous
    Alysse

Als ik jouw zou zijn zou ik me er maar niet te druk om maken. Zoals je zelf zegt heb je al een prachtige zoon en zou je graag een tweede willen. Wat maakt het uit hoe oud je zoontje nu is. Geniet lekker van het zwanger willen worden anders wordt het alleen maar zwaarder en vervelender.
    Succes!

#3022920 Quote

Beste Alysse,

Ik lees jouw verhaal en denk bij mezelf, dat had ik kunnen zijn!

Wij hadden inmiddels al een kindje kunnen hebben van 8 maanden als ik niet anderhalf jaar lang had getwijfeld over een tweede.
    Onze eerste is bijna 3 jaar oud en in augustus 2007 ben ik gestopt met de pil, na een maand ook weer begonnen omdat ik begon te twijfelen of ik het wel aan zou kunnen of dat het financieel niet zou kunnen, of niet te combineren met mijn werk, er was altijd wel iets.
    Inmiddels ben ik 1,5 jaar verder en 3x gestopt met de pil, de laatste keer was eind januari van dit jaar en ik ben in de 2e ronde zwanger geworden!

Nu ik zwanger ben twijfel ik niet meer maar leg ik mij erbij neer dat ik bijna 4 jaar verschil zal hebben tussen mijn kindjes (als alles tenminste goed blijft gaan).
    Kinderen krijgen heb je nou eenmaal niet zelf in de hand, het is een wonder en we mogen blij zijn dat we het nog een beetje kunnen plannen met anticonceptie maar de rest moeten we echt overlaten aan de natuur.
    Ik heb mezelf altijd getroost met de gedachte, zolang ik nog twijfel over een tweede slik ik gewoon de pil.
    Ik heb 2 neefjes, die schelen 5 jaar met elkaar en ze zijn hartstikke leuk samen!

ik hoop dat je er wat aan hebt en dat je slechte gevoel plaatsmaakt voor trots en geluk!!

groetjes mamajb

#3023019 Quote

Hallo!
    Dames, heel hard bedankt voor jullie reactie. Het heeft mij zeker en vast geholpen om alles een beetje meer te relativeren. Ik denk dat het een reactie is geweest op het feit dat het niet gelukt was deze ronde. Ik hoop nog wel steeds dat het zo vlug mogelijk raak gaat zijn, maar 't is zoals jullie zeggen, eens het 2 kindje er gaat zijn, zullen al die slechte gevoelens wel wegebben en speelt het allemaal geen rol meer. Het is iets waar ik nog niet aan gedacht had! Dank je wel meiden!
    Veel plezier met zwanger worden en zwnager zijn!
    Groetjes
    Bisous
    Alysse

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct